Kézzel készül a különleges modell, csupán 25 darabot gyártanak a Goldfinger című film sztárjából
A mindig jól fésült és elegáns angol kémhez nem is illene más, mint egy koros, de annál stílusosabb Aston Martin. Így volt ez a Sean Connery főszereplésével 1964-ben bemutatott Goldfinger című James Bond filmben, ami a széria harmadik darabja és az első, amelyben Aston Martint hajt a sármos kém. Idén az angol sportkocsi-gyártó egy 25 darabos szériát készít a koros, de annál különlegesebb modellből. A limitált példányszámú „kémautók” ugyanott készülnek, ahol eredetileg is összeszerelték az Aston Martin DB5 sportkocsikat 1963 és 1965 között - alig több mint 1000 példányban.
Lövöldözni nem lehet vele, csak imitáció a géppuska
A modell kialakításához az angol gyártó egy speciális filmes effektekkel foglalkozó szakembert is felkért, hogy a Goldfinger című alkotásban látható, a gonoszok legyőzésére szolgáló kütyük a régi-új modellbe is bekerülhessenek. Nem volt könnyű átültetni a filmes autó megoldásait - nyilatkozta a gyártó, ugyanis a filmforgatás alkalmával négy autót használtak, melyekbe külön-külön építették be a trükkös részleteket, de ebben az esetben az összes különleges megoldást egy járműbe kellett belesűríteni.
Köd előttem, de inkább utánam, könnyű lesz eltűnni ezzel a DB5-tel
Olyan extrákkal vértezték fel az Aston Martint, mint a faltörő kosként használható lökhárítóbabák, továbbá a csomagtartó és a hátsó szélvédő közé egy felhúzható fémlemezt szereltek, mely golyózáporban nyújt kellő védelmet. Köddé válni is egyszerű James Bond járgányával, hiszen hátul füstgép kapott helyet, illetve egy közlekedési konfliktus is könnyen lezárható lesz a lámpák mögül előbújó géppuskának köszönhetően, mely természetesen csupán imitáció csakúgy, mint a hátsó olajkiengedő rendszer, mely a filmben az üldözők dolgát nehezítette, illetve bizonyosan örömmel töltene el néhány trükköző kamionost a DB5 forgatható rendszámtáblája is. Az átalakított Aston Martin belül is követi a filmes autót, a váltóra kioldó gomb került, mellyel a filmben az anyósülést lehetett kilőni (ebben az esetben funkció nélkül került beépítésre), de találkozhatunk az utastérben telefonnal, radarképernyő utánzattal és fegyvertartó tálcával is az ülések alatt. Az eleve drága sportkocsi különleges kiadásáért átszámítva körülbelül 1 milliárd forintot kér a gyártó, valószínűleg gyűjtők féltve őrzött kincse lesz a különleges Aston Martin.
Nem kell 007-es ügynöknek lenni, hogy vezethessük, elég 1 milliárd forint is hozzá