EQV néven debütált a Mercedes-Benz V-osztály elektromos kiadása
Minden kiderült a Mercedes-Benz EQV elektromos kisbuszról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Frankfurti Autószalonon áll majd közönség elé a Mercedes-Benz EQV, ám már most szinte mindent megtudtunk róla.
Márciusban a Genfi Autószalonon még csak tanulmányként, de szinte szériakészen láthattuk a Mercedes-Benz V-osztály elektromos változatát, s már akkor is nagyjából sejteni lehetett, hogy ősszel, a sajtó számára szeptember 10-én nyíló Frankfurti Autószalonon teljesen kész modellként láthatjuk. Így is lesz, s ezzel a Mercedes-Benz lesz az első gyártó, aki teljesen elektromos prémium kisbuszt kínál majd.
Az EQC után nem nagy meglepetés a modell neve, az elektromos V-osztály EQV néven debütált, 6-8 üléses elrendezéssel, a leghátsóval szembefordítható második üléssorral és persze mindazzal az extrakínálattal lesz elérhető, ami a V-nél megszokott. Legfőbb adata, hogy a WLTP ciklus szerint 405 kilométeres hatótávot ígér a 90 kWh-ás lítium-ion akkumulátorával. Utóbbi AC töltőről a vízhűtésű fedélzeti töltőnek köszönhetően 11 kW-tal tölthető, DC villámtöltést 110 kW-tal fogad az autó, amivel a 10-80 százalékos töltés nem egész 45 perc alatt letudható.
Az EQC csakis elöl hajt, ott 204 lóerős, 362 Nm nyomatékú villanymotorral. Végsebessége 160 km/órában korlátozott. Az EQV a V-osztályhoz hasonlóan kétféle (5,14 és 5,37 méteres) hosszúsággal és ehhez passzolóan kétféle (3,2 és 3,43 méteres) tengelytávval lesz elérhető. Arról egyelőre nem nyilatkozott a Mercedes-Benz, hogy mennyi lesz a jármű saját tömege, megengedett össztömege persze 3500 kilogrammnál véget ér, hogy B-kategóriás jogosítvánnyal legyen vezethető. A további információkat szeptember elején várhatjuk.