Automata váltóval nehéz helyzetbe került a Suzuki S-Cross, mert az 1,4-es benzinessel is nagyon jó volt (lásd itt), most viszont már csak hibridként kaphatjuk meg automata, pontosabban robotizált váltóval
Ez még nem a teszt, csak egy gyors bejelentkezés, hiszen éppen még most is tesztelem a Suzuki S-Cross hibridjét. A tavaly ősszel debütált, az SX4 S-Cross crossoveresítésével és jelentős frissítésével született, esztergomi kompakt hamar a magyar vásárlók kedvence lett, stabilan vezeti az idei újautó-eladásokat (
lásd itt) és az Év Magyar Autója verseny közönségdíját is elnyerte.
Miután a zsűrivel
mentünk vele egy kört, egy hosszabb tesztre is elhoztam, hogy alaposabban is megnézzem, mit tud az 1,4-es, 130 lóerős és turbós lágy-hibrid után a Jimny benzinesén alapuló, az 1,5-ös szívó blokkot 33 lóerős, 60 Nm nyomatékú villanymotorral és 6 fokozatú robotizált váltóval kiegészítő hibrid, ami már önálló mozgásra is képes villanymotorjával. Fura, de még mindig azt érzem, hogy jóval többet megy el árammal, mint ugyanezzel a rendszerrel a
Vitara, alighanem hangolhattak rajta az elmúlt hónapok során. A fogyasztás egyelőre igencsak baráti, a videóban elárulom, mennyi az annyi, a teszt pedig később érkezik.
A fekete hátteres Hybrid embléma mutatja, hogy ez már nem csak lágy, hanem elektromosan önálló hajtásra is képes hibrid. Apró érdekesség, hogy tavaly ősszel még SX4 S-Cross felirat került hátra, most már csak S-Cross