Enyhíti az EU a kínai védővámokat, a Tesla járhat a legjobban

A Tesla, a BMW, a VW, de még a BYD és az MG is örülhet az új tarifáknak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan az várható volt, az Európai Unió a pártállamtól kevésbé függő, de Kínában termelő gyártók számára kedvezőbb büntetővámokat szab ki. Némi meglepetésre mégsem egy európai márka, hanem a Tesla lehet a legnagyobb győztes.

Július közepén írtunk róla, az Európai Bizottság (EB) hivatalos úton jelezte a legnagyobb német gyártók felé, hogy megfontolja a különleges bánásmódot a Kínából érkező modellek vonatkozásában. Úgy tűnik, a kérésük meghallgatásra talált, hiszen a BMW Ázsiából érkező Minijei, és a Volkswagen Csoport égisze alatt futó Cupra Tavascan is a kedvezőbb, 21,3 százalékos vámtartományba esik mostantól - szemben a korábbi 37,6 százalékkal.
Hirdetés
Némi meglepetésre a kínai vállalatok is kaptak engedményt. A BYD büntetővámját 17, míg az MG-t is tulajdonló SAIC-ét 36,3 százalékra módosították. Az egyéb nem megnevezett együttműködő gyártók a jövőben 21,3 százalékos extra sarccal számolhatnak, míg az EB által valamiért elzárkózónak minősítetteknek 36,3 százalékkal kell kalkulálniuk. Csupán egyetlen gyártó akad, amelynek egy számjegyű exra vámmal kell számolnia a már meglévő 10 százalékon felül. A Teslának ugyanis mindössze 9 százalékos plusz sarcot kell befizetnie, ezzel a klasszikus európai márkáknál is kedvezőbb elbírásálást kapott. Az EB okként a támogatások mértékét tüntette fel. A Bizottság álláspontja szerint a többi gyártót az állampárt különböző támogatásokkal segítette, Elon Musk vállalata pedig - a vizsgálat szerint - semmilyen támogatásban nem részesült
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?