Egyelőre csak az ötajtós kapta meg a frissítést, a négyajtós aktualizálása még várat magára, az apró szárnyakról lehet legkönnyebben észrevenni a frissítést
Nem nevezhető mai csirkének a Civic, már ami a nevet illeti, ugyanis az első generáció 1972-ben érkezett, azóta pedig már a tizedik generációnál jár a Honda kompaktja. A jelenleg futó generáció 2015-ben debütált, szakítva az előző két “ufó” Civic-kel, már ami a külsőt illeti. A félidős modellfrissítést nem mondhatni, hogy túlzásba vitték a japánok, bár ez jelentheti azt is, hogy a Civic jó eladási számokat produkál. A külsőn a legnagyobb változás a karosszéria színében pompázó szárnyacskák megjelenése, amit elől a ködlámpák fölött kell keresni, illetve a ködlámpák betétjei is módosultak, az eddigi méhsejt mintázatot egy sima fekete betét váltotta. Az apró szárnyak tetszést arathattak, ugyanis hátulra is került kettő belőle, amit szintén a karosszéria színére fényeznek, ezen kívül még az új mintázatú szürke, illetve fekete alufelnik jelentik a változást, az első lámpák pedig a sportosság jegyében sötétebb betétet kaptak.
Belül nincs sok újdonság, néhány felületnek más a mintája, a kabin pedig csendesebb lett
A belső térben néhány betét mintázatán változtattak, másfajta bőrbevonatot kapott a kormány és a váltógomb, illetve a zajból is kevesebb jut azoknak, akik egy új Civicre fizetnek be, ugyanis több hangszigetelést építettek be a frissítés során. Az újdonságok sorát gyarapítja, hogy ezentúl az Apple CarPlayt és az Android Autót is tudja futtatni a fedélzeti rendszer. A motorok terén nem történt változás, továbbra is 1 és 1,5 literes turbós benzinesekkel, illetve
1,6 literes gázolajossal lesz elérhető, továbbá a Civic Type R csalhat mosolyt a vezető arcára.
Itt is megjelentek az apró szárnyak, az újdonságok listáját még az új mintázatú alkufelnik egészítik ki
Érdekes információ. A Honda oldalán azonban ellentmondó információ van. A Honda civic sedanra van “20ym” ár, ezzel szemben az ötajtósra csak “19ym”. Egy hónapja rendeltem a civic sedan-t és már csak az új verzióra vettek fe rendelést. A szalonban az értékesítő a cikkben szereplő információkat mondta az új sedan-ra és kihangsúlyozták, hogy az ötajtósról még nincs információjuk. Megmutatta az angol nyelvű Honda belső hírlevelet is, ami egyértelműen a négyajtósra vonatkozott. Nem vitatom a cikk tartalmat, de feltételezem, hogy az az amerikai modellre érvényes. Vagy a magyarországi Hondások nem igazán kapkodnak a honlap frissítéssel. Azt is furcsállom, hogy már 2020-s névvel értékesítenek egy modellt és egy fikarcnyi információt sem tettek fel a honlapra, kivéve az árát.