Új Guinness Világrekord született
Őszintén szólva eddig fogalmam sem volt, melyik autó tartotta a villanyautók driftelési rekordját, vagy hogy egyáltalán számon tartották-e ezt. Most viszont a Porsche gondoskodott róla, hogy övék legyen ez a cím is, amit a hivatalos Guinness Világrekordok csapata is bejegyzett. A Hockenheimringen állították be az új csúcsot: a kifejezetten erre a célra kialakított, 200 méter hosszú körpályán 210 kört tett meg egy Porsche Taycan 55 perc alatt, a drift összesen több mint 41 km-ig tartott. Hogy ezen számok közül pontosan melyik is röpítette a Porschét a Guinness Világrekordok könyvébe, nem tudjuk, de ez úgyis csak akkor lenne fontos kérdés, ha valamelyik statisztikában legyőzné egy másik modell. Erre pedig egyelőre nem sok esélyt látunk a kevés lehetséges kihívó miatt: a legtöbb villanyautó első- vagy összkerékhajtású, amikkel természetesen elég nehéz farolni. A Tesla Model S-nek volt egy hátsókerekes kivitele, de ezt már kivezették a piacról, egy korábbi modellel esetleg még megpróbálhatja valaki, ahogyan a Honda e-vel és a Volkswagen ID.3-mal is. Természetesen nem véletlenül választották a Taycanból is az alapverziót, hiszen egyedül ez a hátsókerekes. Egyelőre még csak Kínában kapható, ez is egy előszériás példány volt, de független felügyelők igazolták, hogy különösebb módosítások nem történtek az autón.
Sokáig bírta a hátsókerekes Taycan
Sajnos az nem tiszta, miért is állt meg ennyinél a rekordkísérlet, pedig érdekes lenne tudni, a pilóta fáradt el, esetleg hibát vétett, a gumik nem bírták tovább, vagy az akkumulátor merült le. Erről nem közölt információt a Porsche, de a mutatvány nehézségeiről nyilatkozott Dennis Retera, aki a volán mögött ült. Bár
"az alacsony tömegközéppont és a hosszú tengelytáv stabilitást biztosított", és
"a futómű és a kormány precíz beállítása mindig lehetővé teszi a tökéletes irányítást", azért
"fárasztó volt fenntartani a koncentrációt 210 körön keresztül, főleg mivel a locsolt aszfalt nem mindenhol tapad ugyanúgy." Dennis inkább a kormányzással próbálta irányítani a driftelést, mivel ez hatékonyabb módszer a gázpedál használatánál, és a kipördülés esélye is kisebb így.
A Porsche ismét feladta a leckét a Teslának
Dennis a fő instruktor a Porsche hockenheimringi élményközpontjában, ahol Porschékkal rendelkező és Porschék után csak vágyakozó rajongók egyaránt befizethetnek néhány körre, hogy megtapasztalják a zuffenhauseniek remekműveit. Sőt, jóval több, mint néhány körre: jómagam kipróbálhattam a silverstone-i élményközpontot, ahol több mint egy órán keresztül hajthattam ki az utolsó szuszt is egy 911 GTS-ből. Profi oktatók tanítják meg, hogy fogd a kormányt, mikor adj gázt, hogy kell vizes pályán irányítani a kocsit, és persze olyan jutalomjátékok is járnak a csomaghoz, mint a rajtautomatika kipróbálása. Mindez körülbelül annyiért, mint amennyibe kettő kör kerül a Hungaroringen egy Ferrarival - ahol még óvatosnak is kell lenni. Ár-érték arányban egyértelműen jobb, csak sajnos kevés helyen érhető el: az említett két központon kívül Lipcsében és Le Mans-ban van még Európában, illetve Sanghajban, Los Angelesben és Atlantában, de épül egy Franciacortában is, Olaszországban.