Ennyit arról, hogy majd autópályán lemarad a Tesla

Félelmetes, ahogy a Tesla Model S Plaid gyorsul, 200 fölött is az ülésbe présel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Autobahnon taposták egy Tesla Model S Plaid gázpedálját padlóig, meg sem álltak a végsebességig, ami bőven 300 km/h fölött volt.

Az elektromos autók általában jobban gyorsulnak, mint a velük egy kategóriában lévő belsőégésű motoros autók, az utóbbiakért rajongók viszont azzal szoktak vigasztalódni, hogy ez a hátrány néhány száz méteren ledolgozható. A német autópályák sebességkorlát nélküli szakaszain tehát le lehet hagyni a Teslákat, mert azok úgysem bírják tartani a tempót 200 fölött. Nos, ez az elmélet most megdőlt, Elon Musk csúcsszerkezete egyes szupersportkocsik végsebességét is eléri. Íme a bizonyíték, amit az AutoTopNL csapata tett közzé:
Hirdetés
A Carscoops számolt be róla, hogy a Tesla Model S-ben végre feloldották a várva-várt maximális végsebességet, ami a gyártó szerint 322 km/h (vagy 200 mérföld/óra). Ez benzines sportkocsik, köztük Porschék vagy nem túl régi Ferrarik legnagyobb elérhető sebességével vetekszik - ráadásul úgy, hogy a Model S egy ötszemélyes limuzin. A három villanymotor természetesen megteszi a hatását, 1020 lóerős összteljesítménnyel azért mégsem olyan meglepő, hogy 300-zal is tud repeszteni.
Hirdetés
Ami sokkal inkább meglepő, az a gyorsulás mértéke. Megszokhattuk, hogy álló helyzetből szó szerint szédítő élményt tud nyújtani például a Model S, az AutoTopNL is 2,56 másodperces gyorsulást rögzített 100 km/h-ig. A kezdeti sokkhatás azonban sok elektromos autónál alábbhagy, a gyorsulási görbék 100 km/h fölött hamar laposodnak. Nem úgy a Plaidnél, ami brutálisan húz nem csak 100, de még 200 km/h felett is. A két kerek érték közti ugrás mindössze 4,27 másodpercébe telik. A Tesla végül 328 km/h-nál hagyja abba az észvesztő mutatványt (vagy a külön mérőegység szerint 324-nél). És hogy még egy utolsó összehasonlítással piedesztálra emeljük az amerikai szedánt: álló helyzetből 300 km/h-ra 16,21 másodperc alatt gyorsul, így nem sokkal marad le a Mercedes-AMG One-tól, aminek ehhez 15,6 másodpercre van szüksége.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Ennyit arról, hogy majd autópályán lemarad a Tesla

Vélemény, hozzászólás?