Utcai modellek esetén szinte mindig megemlítjük, milyen letaglózót tudnak gyorsulni a villanyhajtású autók. Na, de mi a helyzet a versenysportban? Az már nem csak legenda, hogy például a legkomolyabb ralikrossz gépek „mindenkit is” legyorsulnak. Képes erre egy „sima” WRC is? Vagy az F1-et senki nem übereli? Pedig ott a Formula E csupa villanyautóval. A Top Gear kivitt egy vizes felületű kifutópályára 3 ilyen gépet, hogy utánajárjon.
Egészen pontosan egy Ford Fiesta WRC-t, az utóbbi évtized legsikeresebb F1 csapatának, a Mercedes-AMG-nek az F1 versenyautóját, illetve a Formula E bajnok DS versenygépét. Először a WRC húz el a többiektől, persze ebben szerepet játszik az összkerékhajtása is. Aztán az F1-es gép nyeri végül a gyorsulási versenyt, a villanyhajtású versenyautó pedig alulmarad. Persze tudni kell azt is, hogy a WRC autók váltóáttétele nem a hosszú egyenesekhez szabott. Valószínűleg száraz felületen is ugyanez az eredmény születne, nézzétek meg ti is a videót!
A villanyos’ utolsó lett Hurrá!!!
Valószínűleg az volt a leggyengébb.