Ennyibe kerültek az új autók 10 éve! – 3. rész
Visszatekintő sorozatunk utolsó része a 10 évvel ezelőtti újautó-árakról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már csak egyetlen szegletét nem néztük meg a 10 évvel ezelőtti újautó-áraknak. Méghozzá a prémiumszegmenst. Most ők következnek.
Audi A4, A8 és Q5 árak változása
2012-es alapár [Ft] | 2022-es alapár [Ft] | Drágulás | |
Audi A4 | 8 241 000 | 13 205 260 | 60% |
Audi A8 | 24 026 000 | 36 395 460 | 51% |
Audi Q5 | 10 942 000 | 17 222 270 | 57% |
Következik a BMW, ahol a 3-as sorozat a középkategóriás típus. Tíz évvel ezelőtt a 316i volt a legolcsóbb. Négyhengeres, 122 lóerős benzinmotorral 8 398 000 forintért lehetett hazavinni. Manapság a 318i a legolcsóbb 15 150 000 forintért, kétliteres, turbós benzinmotorral, 156 lóerővel.
BMW 3-as sorozat, 7-es sorozat és X5 árak változása
2012-es alapár [Ft] | 2022-es alapár [Ft] | Drágulás | |
BMW 3-as sorozat | 8 398 000 | 15 150 000 | 80% |
BMW 7-es sorozat | 22 499 000 | 40 060 000 | 78% |
BMW X5 | 16 549 000 | 27 420 000 | 65% |
A német triumvirátust a Mercedes-Benz zárja, ahol a C-osztály a középkategória képviselője. Tíz évvel ezelőtt a C 180 BlueEFFICIENCY számított a belépőnek, sornégyes 1,6 literes turbós benzinmotorral, 156 lóerővel, 8 817 000 forintért. Napjainkban is a C 180 az alapváltozat, de most már lágy hibrid és 1,5 literes a sornégyes benzinmotor. Alapára nem kevesebb mint 17 491 000 forint.
Mercedes-Benz C-osztály, S-osztály és ML/GLE árak változása
2012-es alapár [Ft] | 2022-es alapár [Ft] | Drágulás | |
Mercedes-Benz C-osztály | 8 817 000 | 17 491 000 | 98% |
Mercedes-Benz S-osztály | 20 700 000 | 39 903 000 | 93% |
Mercedes-Benz ML/GLE | 15 190 000 | 30 172 000 | 99% |
Nem akartam megtörni a német vonalat, ezért most mégis visszaugrunk a betűrendben a Lexushoz, ahol már csak az LS-nek maradt egyenesági leszármazottja a kínálatban, mivel az IS forgalmazása megszűnt, a GS-hez pedig az ES áll a legközelebb, de akkor sem vehetők egy lap alá. Szóval az LS tíz éve a 600h modellel indított 28 300 000 forintért. Ám ez már egy V8-as, ötliteres, full hibrid hajtáslánc volt 445 lóerős rendszerteljesítménnyel. Napjainkban az 500h F Sport a „legolcsóbb” 46 500 000 forintért, ami szintén full hibrid, de csak 3,5 literes V6-os benzinmotorral, 359 lóerőnyi rendszerteljesítménnyel.
Lexus LS és RX árak változása
2012-es alapár [Ft] | 2022-es alapár [Ft] | Drágulás | |
Lexus LS | 28 300 000 | 46 500 000 | 64% |
Lexus RX | 14 900 000 | 29 990 000 | 101% |
Kíváncsiságból a Minire is vessünk egy pillantást, hiszen újjáéledése óta ez a márka is prémium vonalon mozog. Tíz éve a Mini One, a szívó egyhatos benzinessel, 75 lóerővel 4 880 000 forintba került. Most háromhengeres, turbós 1,5 literes az alap benzinmotor, 8 107 999 forintért.
Mini One árak változása
2012-es alapár [Ft] | 2022-es alapár [Ft] | Drágulás | |
Mini One | 4 880 000 | 8 107 999 | 67% |
Végül a Volvo következik, ahol szintén jól láthatóan a SUV-ok irányában bővít a márka. Azért szerencsére még ott a palettán az S60 és az S90 limuzin is. Az S60 tíz évvel ezelőtt a sornégyes, turbós 1,6 literes benzinmotorral és 115 lóerővel volt a legolcsóbb. Akkor 8 170 000 forintról indult, manapság viszont a B4 jelzésű, négyhengeres, kétliteres lágy hibrid benzines az alap 197 lóerővel, 20 990 000 forintért.
Volvo S60 és XC60 árak változása
2012-es alapár [Ft] | 2022-es alapár [Ft] | Drágulás | |
Volvo S60 | 8 170 000 | 20 990 000 | 157% |
Volvo XC60 | 10 350 000 | 18 990 000 | 83% |
Nos, ezzel le is zárjuk trilógiánkat, hamarosan itt az új év, mi pedig kíváncsian várjuk, hogyan alakulnak a 2023-as újautó-árak.