Teljesítményben nincs hiány az új AMG C-osztályban, legfeljebb hengerekben
Nemrég
számoltunk be róla, hogy örülhetnek a Mercedes nyolchengereseinek rajongói, hiszen úgy tűnik, két modellbe is visszatér az erőforrás. Az új Mercedes-AMG C 63-ban már csak egy négyhengeres, kétliteres turbómotor dolgozik egy jó adag elektromos rásegítéssel, az új E-osztályból pedig ugyan még nem érkezett csúcsverzió Affalterbachból, de elvileg ott is kihagyják majd a V8-ast, helyette hat hengerre lehet készülni. Névtelen források, konkrétan vezető mérnökök azonban arról beszéltek, hogy mindkét modellben újra elérhető lesz majd a nyolchengeres motor, leghamarabb 2026-ban.
Akad még azért V8-as a Mercedes-AMG kínálatában, például az SL-nél
Ezt a pletykát cáfolja most egy másik forrás, de tegyük hozzá, ez utóbbi szintén pletyka. A V8-as visszatérésének hírét az Auto Motor und Sport német lap szerette volna megerősíteni, helyette viszont cáfolatot kaptak. Ők szintén névtelen, de az AMG belső köreiből származó forrásokra hivatkozva jelentik, hogy a korábbi hír teljes mértékben nonszensz. A C- és E-osztály AMG verzióinak motorkínálatával kapcsolatban tehát nem változnak a tervek.
A Mercedes tehát úgy sem visszakozik, hogy mind az Audinál, mind a BMW-nél több hengert kínálnak a riválisok. Az Audi RS4 következő generációja persze hamarosan esedékes, és kérdés, Ingolstadtban bevállalják-e a négy hengert, de a BMW-nél egy darabig sem a 3-asban, sem az 5-ösben nem mennek idáig az M-es zászlóshajóknál. Hibrid rendszerre persze számíthatunk több versenytársnál is, de nem mindegy, az abban dolgozó benzinmotor hány hengerrel gazdálkodhat. Nem csak mi állítjuk ezt, hanem többek között a Mercedes vásárlói is, mert az új AMG C-osztály E-Performance csúcskivitele például nem döntöget rekordokat az eladások terén.