Ennél pandásabb még sosem volt a Fiat kisautója

Fekete-fehérben tényleg egy pandát idéz a Fiat Pandina

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Immár 13 éve a tartja a piacon a Pandát a Fiat. Hamarosan jön az új nemzedék, de egyelőre a mostani is marad, viszont modernebb, és kicsit pandásabb lett.

Nagy a sürgés-forgás manapság a Fiat Panda háza táján. Az immár 13 éve gyártásban lévő modellt átnevezték, hiszen szűk két hete hivatalosan is megvillantották az új modellt. Mint kiderült a márka közleményéből, a két típus valameddig biztosan párhuzamosan értékesítik. Emellett egy "Mega-Panda" is úton van, de erről egyelőre csak koncepcióautó szintjén közöltek részleteket.
Hirdetés
Július elejétől új modellválasztékkal rendelhető a Pandina, amely részben valószínűleg a hamarosan életbe lépő szigorúbb Európai Uniós biztonsági előírásoknak köszönhető. Két felszereltségi szint érhető el, viszont motorfronton csupán az 1,0 literes, 70 lóerős hibrid hajtáslánc kérhető. A Pandinába már az alapfelszereltség részeként bekerül a ráfutásos ütközés kockázatát mérséklő rendszer, de a sávtartó, a vészfékasszisztens, az éberségfigyelő, vagy a közlekedési táblákat felismerő szisztéma is felár nélkül benne foglaltatik a csomagban.
Hirdetés
A magasabb felszereltségi csomagban már tolatókamera, illetve adaptív tempomat is segíti a sofőrt, de az éjszakai vezetést is igyekszik könnyebbé tenni a szoftver az automata távolságifény-vezérléssel. A bejelentéssel együtt egyelőre nem közölte a Fiat, hogy mennyibe fog kerülni itthon a modernizált Pandina.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.07.04. at 11:36
    Permalink

    Milyen őrületes tempóban fejleszt a digó, csak kapkodom a fejem… 13 éve van a piacon a kicsike, most kapott egy-két cicomát, új színeket meg új becenevet(!). Wow! Máshol több generáció kifut ennyi idő alatt, az olasz meg pár beújított biszbasszal turnézik a nagyvilágban. Nem a kínaiakkal lesz itt a gond, az olasz ebben az észveszejtő tempóban leural mindent és mindenkit…

  • 2024.07.05. at 17:15
    Permalink

    Nem ebben látom itt a hibát. Az “A” kategóriát Európában vezetik, 2030-ig talán meg is tartják a helyet. Az elektromos átállás nekik sem megy olajozottan. A Panda erősen olasz piac függő és a 2024 júliusban életbe lépő/lépett új kiber- és biztonsági szabályokra frissítettek. 2030-ig megerősítették a gyártási igényt rá. Ha 2035-ös belső égésű motorok tiltásának határideje nem változik, maga a kategória valószínűleg megszűnik. Olyan áron kellene árulni az autót, mint a “B” vagy “C” kompakt szegmensben. Másoknak lehet állandóan fejleszteni, ha utána nem bírják eladni… Ezért is nőtt a Grande Panda.

    A lengyel 500-asba nem öltek pénzt, talán remélték, hogy az 500e eladási megerősödnek. Nem ez történt, ezért jelezték, hogy az 500e-ből is lesz hibrid, csak 1,5-2 évet kell rá várni… A 600e is messze az elvárások alatt teljesít és csak mostanában érkezett meg belőle is a hibrid. Gondolom nem akartak a Grande Panda-val egyből a mélyvízbe ugrani.

    Félek Stellantis alatt inkább Citroen verziókat fogunk látni.

Vélemény, hozzászólás?