Nem fog az idő a Pandán, vagy újabb nevén a Pandinán, még mindig veszik, mint a cukrot
Nagy a sürgés-forgás manapság a Fiat Panda háza táján. Az immár 13 éve gyártásban lévő modellt átnevezték, hiszen
szűk két hete hivatalosan is megvillantották az új modellt. Mint kiderült a márka közleményéből, a két típus valameddig biztosan párhuzamosan értékesítik. Emellett egy "Mega-Panda" is úton van, de erről egyelőre
csak koncepcióautó szintjén közöltek részleteket.
A fekete-fehér fényezés tényleg egy pandára emlékeztet
A felnikben egy panda szem bújik meg
Az autó több pontján is olvasható az új név
Július elejétől új modellválasztékkal rendelhető a Pandina, amely részben valószínűleg a hamarosan életbe lépő szigorúbb Európai Uniós biztonsági előírásoknak köszönhető. Két felszereltségi szint érhető el, viszont motorfronton csupán az 1,0 literes, 70 lóerős hibrid hajtáslánc kérhető.
Biztonságosabbá válik vele a közlekedés
A Pandinába már az alapfelszereltség részeként bekerül a ráfutásos ütközés kockázatát mérséklő rendszer, de a sávtartó, a vészfékasszisztens, az éberségfigyelő, vagy a közlekedési táblákat felismerő szisztéma is felár nélkül benne foglaltatik a csomagban.
Megváltozott a műszerfal is. 7 colos digitális műszeregységgel, és ugyanekkora átmérővel rendelkező multimédiás érintőképernyővel modernizálták. Jó hír, hogy ezentúl a Pandina is támogatja az Android Autót és az Apple CarPlayt
A magasabb felszereltségi csomagban már tolatókamera, illetve adaptív tempomat is segíti a sofőrt, de az éjszakai vezetést is igyekszik könnyebbé tenni a szoftver az automata távolságifény-vezérléssel. A bejelentéssel együtt egyelőre nem közölte a Fiat, hogy mennyibe fog kerülni itthon a modernizált Pandina.
Milyen őrületes tempóban fejleszt a digó, csak kapkodom a fejem… 13 éve van a piacon a kicsike, most kapott egy-két cicomát, új színeket meg új becenevet(!). Wow! Máshol több generáció kifut ennyi idő alatt, az olasz meg pár beújított biszbasszal turnézik a nagyvilágban. Nem a kínaiakkal lesz itt a gond, az olasz ebben az észveszejtő tempóban leural mindent és mindenkit…
Nem ebben látom itt a hibát. Az „A” kategóriát Európában vezetik, 2030-ig talán meg is tartják a helyet. Az elektromos átállás nekik sem megy olajozottan. A Panda erősen olasz piac függő és a 2024 júliusban életbe lépő/lépett új kiber- és biztonsági szabályokra frissítettek. 2030-ig megerősítették a gyártási igényt rá. Ha 2035-ös belső égésű motorok tiltásának határideje nem változik, maga a kategória valószínűleg megszűnik. Olyan áron kellene árulni az autót, mint a „B” vagy „C” kompakt szegmensben. Másoknak lehet állandóan fejleszteni, ha utána nem bírják eladni… Ezért is nőtt a Grande Panda.
A lengyel 500-asba nem öltek pénzt, talán remélték, hogy az 500e eladási megerősödnek. Nem ez történt, ezért jelezték, hogy az 500e-ből is lesz hibrid, csak 1,5-2 évet kell rá várni… A 600e is messze az elvárások alatt teljesít és csak mostanában érkezett meg belőle is a hibrid. Gondolom nem akartak a Grande Panda-val egyből a mélyvízbe ugrani.
Félek Stellantis alatt inkább Citroen verziókat fogunk látni.