Ennél menőbben nem lehet begurulni az oviba

A Firefly Sport technikai értelemben az első 100%-ig brit villanyautó, már ha autónak lehet nevezni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak státuszszimbólum lehet ez az apró villanyroadster a legkisebbeknek, fontos oktatási célokat is szolgál - ráadásul felnőtt verziót is ígérnek belőle.

A britek egy vadonatúj, közúti használatra nem alkalmas, nyitott tetős, kétszemélyes elektromos sportautót mutattak be. Ilyen mondattal kezdődhetne a sokadik, a szupergazdagoknak szánt pályaautóról szóló hírek bármelyike, csakhogy most egészen másról van szó. A Carscoops fülelte le a Firefly Sport elnevezésű pöttöm szerkezetet, ami gyerekkori autós álmainkat mind felülmúlja. Rég elmúlt már az az idő, amikor barkácstudásunkat felhasználva csapágyas gokartot kellett eszkábálnunk magunknak suli után: a mai gyerekek már a Firefly Sporthoz hasonló komoly játékautókkal hasíthatnak. Alapvetően oktatási célokat szolgál az apróságok villanyroadstere, A Young Drivers UK tesztpályáin lesz majd lehetőség befizetni egy-egy 15 perces körre 20 fontért, hogy a gyerekek minél hamarabb megismerkedhessenek nem csak a biztonságos vezetéssel, de az elektromos autókkal is. Ugyanakkor magáncélra is meg lehet majd vásárolni, bár az árát még nem árulták el, illetve természetesen közúton sem lehet ezt használni. A szülői felügyelet a távolsági motorlekapcsolás lehetőségével biztosított, ez 200 m-es hatósugaron belül működik, de még olyan szenzorokat is beépítettek a járműbe, ami akadály felé érve magától leállítja a meghajtást. Ezen felül ez az első igazán brit villanyautó, ugyanis a hajtáslánc és a karosszéria összes eleme Nagy-Britanniában készül.
Hirdetés
A kisautó egyébként meglepő részletességgel lett összerakva, a fő inspirációt természetesen a rendes, közúti autók adták. Például alumínium alvázszerkezetre épül, a hátul tárolt két akkumulátorból két villanymotor viszi át az energiát az útra. Fogasléces kormányművel lehet irányítani, az útegyenetlenségeket független kerékfelfüggesztések tompítják. Többféle konfigurációban kapható a mini sportautó, a leggyengébb végsebessége 11 km/h, a legerősebbé pedig 40 km/h. A karosszéria egyébként sorozatgyártású sportautónak is elmenne, a frontrésze már-már zagatós. Csupán a kicsi felnik, és persze a szélvédő fölé tornyosuló kormánykerék emlékeztet rá, hogy ez mégiscsak egy játékautó. A tervek szerint lesz viszont felnőtt verziója is, bár hogy ez egy teljes értékű utcai sportautót jelent-e, vagy inkább egy felnőtteknek is helyet adó, de azért még mindig egy apró játékautó lesz, egyelőre nem tudjuk - bár nyilván az utóbbi tűnik valószínűbbnek, pláne úgy, hogy ilyeneket más gyártótól láthattunk már.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?