A Porsche 911-et is utolérte a villanyosítás, itt a hibrid verzió
Május elején a Porsche hivatalosan is bejelentette, hogy sikeresen teljesítették a hibrid 911-esek a tesztet. Most először teljes valójában megmutatták a frissített modellt, amely nem csak a villanyos hajtásláncban változott.
Mostantól az alapfelszereltség része a hátsókerék-kormányzás
A csúcsmodell Carrera GTS szívét mostantól egy teljesen új fejlesztésű 3,6 literes, hathengeres boxermotor adja, a korábbi 3,0 literes egység az olcsóbb modellekben él tovább. A debütáló benzines erőforrás önmagában 479 lóerős teljesítményt és 570 newtonméteres forgatónyomatékot tud, a villanyhajtással kiegészülve pedig 534 lóra, és 610 newtonméterre képes. Ezzel az elődhöz mérten 60 pacival erősebb, és mindössze 50 kilogrammal nehezebb. A GTS Coupé így mindössze 3,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, míg a végsebessége 312 km/óra.
Kívül nem sokat változott a 911. Fontos újítás a HD matrix LED fényszóró, amely 32 ezer fénypont segítségével akár 600 méterre is képes megvilágítani az utat
A lökhárító alján található légterelőknek köszönhetően könnyedén megkülönböztethetőek a különböző verziók. A Carrera GTS függőlegesen elhelyezett lamellákat kap, amelyek a motor hűtésigénynek megfelelően mozognak is
A T-Hybrid rendszerrel felvértezett 911 nem akar másnak látszani, mint ami. A villanymotor egyetlen métert sem tujda önállóan mozgatni a karosszériát, ellenben a gyorsulásnál sokat segít. Talán mondani sem kell, de a 911 továbbra is farmotoros, csupán a parányi akkumulátor kerül az autó elejébe
Az utastérben több hagyománnyal is szakított a Porsche. 911-esbe most először kerül indítógomb, de az analóg óracsoportot is beszántották, a helyét egy 12,6 colos digitális műszeregység veszi át. Apró vigasz a típus rajongóinak, hogy a képernyőn a már megszokott kiosztásban jelennek meg az adatok, így a fordulatszámmérő kerül középre.
12,6 colos digitális műszeregység és 10,9 colos központi érintőképernyő kerül az autó utasterébe
Ahogyan azt a Porsche ígérte, valóban nem konnektoros hibridként mutatkozott be a frissített 911. A márka azzal indokolta, hogy nem szerettek volna fölösleges tömeget pakolni az autóba. Azért egy 1,9 kilowattórás, 400 voltos akkumulátor így került a modell orrába, de az ebben tárolt energiát kizárólag gyorsításhoz használja fel a rendszer, egyetlen pillanatban sem közlekedik kizárólag villannyal.
Egyelőre csak 8 fokozatú automata váltóval kínálják, 2026-ban viszont elérhetővé válik a kézi is
Szokni kell még az autó oldalán a T-hybrid feliratot