A Suzuki bemutatta Indiában a frissített Celerio modellválasztékot. A belépő ötajtós mostantól alapáron hat légzsákkal rendelkezik, felváltva a korábbi két légzsákos rendszert. A Celerio első két generációja Magyarországon is elérhető volt, ám főként az alacsony érdeklődésre tekintettel kivezették az európai kínálatból. A harmadik generáció 2021 óta készül Indiának, méghozzá a Maruti-Suzuki együttműködés keretei között. A mindösszesen 3,7 méter hosszú városi cirkáló a nálunk nemrég búcsúzott Ignis közeli rokona, annak crossover jellemvonások nélküli, olcsóbb változata.
A beltér az indiai olcsó autók szokásait tartva kopogós műanyagok gyűjteménye, amely ráadásul alapfelszereltség esetén félelmetesen kopár. Ha jól megpakolja az ember extrákkal a típust, akkor természetesen már infotainment kijelző is jár, ám a digitális műszeregység továbbra is legfeljebb csak álom marad. Mindez persze aligha számít egy olcsó, városi rohangálásra tervezett autó esetében, így sokkal fontosabb a helykínálat. A négyszemélyes Celerio továbbra is aprócska, bár hátul a fejtér továbbra is rendben van, a problémákat a lábtérnél kell keresni. A csomagtartó sem valami hatalmas, 295 literes.
A Celerio modellen más változtatások nem történtek. Az ötajtós kisautó továbbra is az 1,0 kiteres, 3-hengeres, turbófeltöltő nélküli, K10C kóddal rendelkező benzinmotort használja, amely legfeljebb 67 lóerő teljesítményre és 89 newtonméteres maximális forgatónyomatékra képes. Az 5 sebességes manuális váltó alapfelszereltség, míg az 5 sebességes robotizált automataváltó a VXi felszereltségtől elérhető.
A biztonsági frissítéssel azonban a 2025-ös Maruti Celerio árai is módosultak. Az alapmodell ára 122 ezer forintnak megfelelő, 27 500 rúpiával emelkedett, míg a kézi sebességváltós VXi és CNG változatok 16 000 rúpiával, azaz nagyjából 71 ezer forinttal kerülnek többe. Az automataváltós VXi változat nagyjából 93 ezer forintnak megfelelő, 21 000 rúpiával drágább. A csúcsmodell ZXi változatok ára kézi váltóval - az alapfelszereltséggel azonos mértékben - 27,500 rúpiával, vagyis nagyjából 122 ezer forinttal drágult a jelentősen több légzsák miatt. A legmagasabb ZXi+ AMT változat most 32 500 rúpiával, tehát nagyjából 144 ezer forinttal drágább, mint korábban. Így a 2025-ös Maruti Celerio most 564 ezer rúpiától 737 ezer rúpiáig terjed, ami nagyjából a 2,5 millió forint és 3,27 millió forint közötti ársávot jelenti.
Hiába is kéri viszont a potenciális újautó-vásárlók aránytalanul hangos kisebbsége, hogy az ilyen modelleket hozzák vissza Európába. A marketing-óriások évtizedes munkájának köszönhetően a közvélemény szerint sem az aprócska, terepjárós vonásoktól mentes forma, sem pedig a 67 lóerő nem elég, hogy a városban cirkáljunk egy autóval. Mindez persze az összes logikus megközelítés irányából ostobaság, ám ez nem változtat azon, hogy nem veszik elegen ezeket az autókat. Arról nem is beszélve, hogy a 2,5 milliós ár is Indiában értendő: a szállítás, a megfelelő biztonsági és környezetvédelmi extrák, a típusbizonyítvány megszerzésének költségei, illetve a hazai adók után nem kizárt, hogy inkább egy 4 és 5 millió forint közötti modellről beszélhetnénk.