Emlékszel még a Suzuki Celerióra? Íme a 2,5 milliós kisautó legfrissebb változata!

A 2,5 millió forintnak megfelelő alapáron is jár a 6 légzsák a Suzuki újdonságában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdeklődés hiányában továbbra is hanyatlanak az aprócska, de megfizethető új autók Magyarországon, ám India egy egészen más piac: itt még mindig megéri a Suzukinak életben tartani a Celerio modellt.

A Suzuki bemutatta Indiában a frissített Celerio modellválasztékot. A belépő ötajtós mostantól alapáron hat légzsákkal rendelkezik, felváltva a korábbi két légzsákos rendszert. A Celerio első két generációja Magyarországon is elérhető volt, ám főként az alacsony érdeklődésre tekintettel kivezették az európai kínálatból. A harmadik generáció 2021 óta készül Indiának, méghozzá a Maruti-Suzuki együttműködés keretei között. A mindösszesen 3,7 méter hosszú városi cirkáló a nálunk nemrég búcsúzott Ignis közeli rokona, annak crossover jellemvonások nélküli, olcsóbb változata. A beltér az indiai olcsó autók szokásait tartva kopogós műanyagok gyűjteménye, amely ráadásul alapfelszereltség esetén félelmetesen kopár. Ha jól megpakolja az ember extrákkal a típust, akkor természetesen már infotainment kijelző is jár, ám a digitális műszeregység továbbra is legfeljebb csak álom marad. Mindez persze aligha számít egy olcsó, városi rohangálásra tervezett autó esetében, így sokkal fontosabb a helykínálat. A négyszemélyes Celerio továbbra is aprócska, bár hátul a fejtér továbbra is rendben van, a problémákat a lábtérnél kell keresni. A csomagtartó sem valami hatalmas, 295 literes. A Celerio modellen más változtatások nem történtek. Az ötajtós kisautó továbbra is az 1,0 kiteres, 3-hengeres, turbófeltöltő nélküli, K10C kóddal rendelkező benzinmotort használja, amely legfeljebb 67 lóerő teljesítményre és 89 newtonméteres maximális forgatónyomatékra képes. Az 5 sebességes manuális váltó alapfelszereltség, míg az 5 sebességes robotizált automataváltó a VXi felszereltségtől elérhető. A biztonsági frissítéssel azonban a 2025-ös Maruti Celerio árai is módosultak. Az alapmodell ára 122 ezer forintnak megfelelő, 27 500 rúpiával emelkedett, míg a kézi sebességváltós VXi és CNG változatok 16 000 rúpiával, azaz nagyjából 71 ezer forinttal kerülnek többe. Az automataváltós VXi változat nagyjából 93 ezer forintnak megfelelő, 21 000 rúpiával drágább. A csúcsmodell ZXi változatok ára kézi váltóval - az alapfelszereltséggel azonos mértékben - 27,500 rúpiával, vagyis nagyjából 122 ezer forinttal drágult a jelentősen több légzsák miatt. A legmagasabb ZXi+ AMT változat most 32 500 rúpiával, tehát nagyjából 144 ezer forinttal drágább, mint korábban. Így a 2025-ös Maruti Celerio most 564 ezer rúpiától 737 ezer rúpiáig terjed, ami nagyjából a 2,5 millió forint és 3,27 millió forint közötti ársávot jelenti. Hiába is kéri viszont a potenciális újautó-vásárlók aránytalanul hangos kisebbsége, hogy az ilyen modelleket hozzák vissza Európába. A marketing-óriások évtizedes munkájának köszönhetően a közvélemény szerint sem az aprócska, terepjárós vonásoktól mentes forma, sem pedig a 67 lóerő nem elég, hogy a városban cirkáljunk egy autóval. Mindez persze az összes logikus megközelítés irányából ostobaság, ám ez nem változtat azon, hogy nem veszik elegen ezeket az autókat. Arról nem is beszélve, hogy a 2,5 milliós ár is Indiában értendő: a szállítás, a megfelelő biztonsági és környezetvédelmi extrák, a típusbizonyítvány megszerzésének költségei, illetve a hazai adók után nem kizárt, hogy inkább egy 4 és 5 millió forint közötti modellről beszélhetnénk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?