Emlékeztető: jön a Speedmarathon

Egész napos sebességellenőrzés a húsvét utáni héten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egész napos sebességellenőrzéssel próbálják kiszűrni a gyorshajtókat április 19-én 6 órától másnap 6 óráig egy évek óta ismétlődő európai akció, az úgynevezett Speedmarathon keretében.


Idén is jön a Speedmarathon. Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata, a TISPOL kezdeményezésére indult kampány kedvező tapasztalatai nyomán a magyar rendőrség ismét részt vesz az egész Európát érintő akcióban. Az ellenőrzés célja a sebességtúllépés veszélyességének tudatosítása - írják a police.hu oldalon. A dokumentált jogsértések esetében intézkedni fognak a rendőrök, magyarán akit rajtakapnák a gyorshajtáson, az csekket is kap. Az ellenőrzés ideje alatt valamennyi úgynevezett komplex közlekedési ellenőrzési pontot - vagyis mindegyik fix telepítésű és mobil modern traffipaxot - használni fognak. A változtatható elhelyezésű műszerek számára több ellenőrzési helyet is kijelölnek. A korábbiakhoz hasonlóan a rendőrség az ellenőrzési helyek kiválasztásakor a lakosság véleményét is figyelembe vette, a javasolt helyszíneken való mérésmegvalósíthatóságot mérlegelve azonban a megyei kapitányságok döntötték el a mérések helyszínét.
Hirdetés
A tavaly áprilisi hasonló akció keretében 857 helyszínen ellenőrizték a járművek sebességét, és 3741 gyorshajtót bírságoltak meg. Ez a 2015-ös akcióhoz képest 25 százalékos csökkenést jelentett, ugyanis akkor még mintegy 5000 gyorshajtót büntettek. A 2015-ös összeurópai akció során a legtöbb gyorshajtót, 11 ezret a 80 milliós lakosú Németországban, a második legtöbbet 5,5 ezret a 60 milliós Olaszországban mérték, a harmadik lett a tízmilliós lakosságú Magyarország 5 ezerrel. Tavaly Kiss Csaba, az ORFK autópálya-felügyeleti és baleset-megelőzési osztályának vezetője elmondta: a halálos balesetek legfőbb oka évek óta a gyorshajtás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

17 thoughts on “Emlékeztető: jön a Speedmarathon

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    PPgergő….itt is van „felborul” a tábla, épp tegnap fizettem 45.000,- mert a Bp-Pécs úton a 186+800 km.kőnél
    bemértek 82 kmh-vel. Ott valamikor útjavítás volt és az „útonállók” egy öreg civil autóból mértek !!

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Káderék most miért nem üzennek hogy nem tartják be a szerintük EU parancsra végzendő pénzbehajtást.
    De érdekes sem Horvát sem Ausztriában nem halottam hogy a rendőrök „maratonoznának” !!

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Olaszországban kötelező kitáblázni előre, hol van a sebességmérés. A mobil sebességmérést is, bazinagy táblával. Persze, néha „véletlenül” fel szokott borulni az a tábla 😉

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Vannak számomra is megkérdőjelezhető dolgok. Egy csomó lámpa pl rossz ütemben vált, ezzel teljesen feleslegesen megállítva az autósokat és a környezetszennyezést generálva. Ugye mindig a szálló por a nagy probléma, na ezt pl jelentősen lehetne ezeknek az összehangolásával csökkenteni. A „kint felejtett” táblákat is ide lehet sorolni. Vagy a legjobb amikor az út felújítását végzők is rosszul táblázzák ki a veszélyes területet. Számtalanszor látom, hogy a korlátozást képtelenek jól kitenni, pl kirakják az első kereszteződés elé, majd utána következik a veszélyes terültet. Igazából nem csak az autósokra férne rá a kresz tanulás az is biztos. De az a legnagyobb baj, ha mindig mindenki felülbírálja a szabályokat és ezzel úgymond elintézi a saját maga szintjén úgy soha nem is fog valójában kiderülni mennyi minden rossz, nem lesz látható a probléma. Persze ehhez kellene a másik fél is aki ezt meghallgatja és cselekszik is nem csak kifogásokat gyárt. De visszatérve az alap témához a szabályokat törekedni kell betartani és ennek kell lenni a legfontosabbnak. Nyilván hibázik az ember, benéz dolgokat stb, de ne ez legyen már az alapvető elfogadott magatartási forma, hogy nem érdekel mert hülyeség és majd én eldöntöm.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    [i]„Ennek akkor sem az lenne a módja, hogy mindenki önkényesen eldönti, hogy az ott akkor felesleges vagy sem.”[/i]
    Persze. Ez jogos felvetés. Erre használtam a közlekedésszervezés szót, hogy egy utat már eleve úgy tervezni, stb.stb. hogy kifogásokra ne kerülhessen sor.
    A baj az Magyarországon a közlekedéssel, hogy összességében úgy csapódik le minden, hogy igen gyakran fordulnak elő olyan helyzetek, ha valaki azokat maradéktalanul előírás szerint mind betartja, akkor az nem egy jó vezető, nem egy jó közlekedő képét festi fel, hanem egy „sült” bolondét…

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Ennek akkor sem az lenne a módja, hogy mindenki önkényesen eldönti, hogy az ott akkor felesleges vagy sem. Eleve közel sem biztos, hogy aki ott autóval elhalad az minden okot valóban fel tud mérni, hogy miért is van az a korlátozás ott kint. Szerintem az lenne a megoldás, ha valahogyan lehetne egyszerűen jelezni valahol ha esetleg olyan korlátozás van kint ami az autósoknak zavaró és lenne erre valamilyen mechanizmus valamelyik hivatalnál ami egy bizonyos panasz után felülvizsgálja azt a korlátozást minden szempontot figyelembe véve.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Én teljesen egyetértek veled. De ha nem lenne kint tábla mondjuk egy lakó-pihenő övezetben akkor sem értettem soha sem, hogy miért kell ott száguldozni. 30 helyett 45-tel menni pont annyival több, ha egy gyerek kiugrik az útra, jóval nagyobb fogja eséllyel el fogja ütni, mivel a fékút közel a duplája lesz már.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    [i]„Egyébként azért sz.rnak sokan a komoly sebességkorlátozásokra, mert teljesen komolytalan és túldimenzionált sok helyen, így aztán a valóban fontosak is elvesztik a jelentőségüket…sajnos.”[/i]
    Teljesen egyetértek… sajnos. Ezt az illető akkor tapasztalja meg igazán, ha közlekedett olyan helyen, ahol a közlekedésszervezést, sebességkorlátozásokat lelkiismeretes és körültekintő szakmai munka előzi meg. Pl. az USA. De erről már beszéltünk itt. Ott ha sebességkorlátozásokat alkalmaznak, az az átlagautós számára valóban indokolt, és pontos. A másik meg, hiába van 95%-ban párhuzamos közlekedés, a „tötymörgőket” biztos, hogy kiszedik, elsősorban őket! Majd utána jönnek a többi szabálytalankodók…
    Tiszteljük meg a gépkocsival közlekedő embereket lelkiismeretes szakmai munkával, pláne akkor, ha valakiket éppen ezért fizetnek! De egyébként is sajnos itthon a „TISZTELET” mint olyan, meglehetősen elhanyagolt fogalom az élet minden területén.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    „egyebkent hol van az a 30as tabla, ami 0/24 ben indokolt? jol sejtem, hogy nem fő ut?”

    Itt azzal kellene kezdeni, hogy tudja-e valaki, hogy pl. egy 30-as tábla milyen célokat szolgál?

    „es mennyi halaleset törtent amiatt pl. hogy 45tel ment valaki?”

    Nem tartod morbidnak, azt a gyakorlatot, hogy megvárjuk a halált (lehetőleg többet, hogy biztosak legyünk benne), majd gondolkodunk, következtetünk (ez így nem jó, hiszen többen meghaltak), majd cselekszünk (pl. egy 30-as táblát kiteszünk)?

    „40 nem az a sebesseg, ami veszelyes lenne”

    Itt mutatkozik meg az oktatás, az önképzés, tanulás hiánya. Tudta? Ott ahol 30-cal közlekedve meg tudsz állni egy akadály előtt, 40-nel menve kb. 39-cel ütöd el, ami azt jelenti, hogy ~33% az esélye, hogy meghal.
    Ezt minden KRESZ-t ismerönek tudnia kellene, de oktatáson meg sem említik.

    „gyalogosokrol van szo, akkor ritkan tudom sajnalni öket mert iszonyat taplo modon tudnak „kozlekedni”.”

    Mivel a közlekedés egy társasjáték, ezért a benne részt vevők (közel) azonos módon szarnak a szabályokra. Tehát egy autóval közlekedő semmivel sem különb egy gyalogosnál, sőt…
    Tudtad?
    „[i]A Miskolci Rendőrkapitányság illetékességi területén 2016. évben gyalogos által okozott személyi sérüléses közlekedési baleset közül 1 halálos kimenetelű volt, súlyos 3, míg könnyű sérüléssel járó 13 volt.
    Vétlen gyalogos 1 esetben szenvedett halálos kimenetelű balesetet, 11 esetben történt súlyos sérüléssel járó, míg könnyű sérüléses 27 esetben történt.[/i]”
    Lefordítom: A jogosítvánnyal rendelkező (tehát „vizsgázott”), autóval (is) közlekedők, tényszerűen többször hibáztak, mint az általad taplónak nézett (nem vizsgázott) gyalogosok. HOPPPÁ! Érdemes egy kicsit elgondolkozni ezen.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    „Aki próbál ésszel közlekedni, tehát figyel, előre gondolkodik és tudja a szabályok értelmét ”
    ilyen nem volt, most sincs és nem is lesz amíg ember vezet

    „mert teljesen komolytalan és túldimenzionált sok helyen”
    egyben halálbiztos lehetsz: a fenti mondatodat a kormány mögül autóból soha, de soha nem lehet felelősségteljesen kijelenteni. Na ez az amit a legtöbben tesznek. Az autóban ülve, a kormány mögül, mindenfajta képesítés nélkül (a jogsi egy nagy 0, mert 8 általános kell hozzá), általános iskolai fizikai, biológiai tudás nélkül, majd ő megmondja. Sokkal nagyobb intelligencia, szakma, de még empátia is szükséges, ehhez.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Csak az abszolút dilettánsok gondolhatják azt, hogy sebességméréssel itt még komoly eredményeket lehet elérni.
    Nem lehet!
    Nem is azzal van a legtöbb probléma, csak arra fogják.
    Aki próbál ésszel közlekedni, tehát figyel, előre gondolkodik és tudja a szabályok értelmét nem csak próbálja betartani mint egy agyatlan ökör, aztán vagy sikerül vagy nem, az nagyobb eséllyel fogja elkerülni a baleseteket.
    Azt viszont el kell ismerni, hogy a nagy sebesség nehezebb korrigálást és kevesebb esélyt ad a balesetek elkerülésére, ha mások okozzák a problémát.
    Mellesleg jegyzem meg, hogy nagyon kevés helyet tudok elképzelni, ahol indokolt lehet a 30-as tábla. Szűk, beláthatatlan, komoly gyalogos forgalmú helyeken látom csak indokoltnak.
    Gyakran olyan helyeken van komoly sebességkorlátozás, ahol eszem ágába sem tart betartani, mert láthatóan baromság, vagy nem állnak fenn a korlátozás feltételei.
    Egyébként elég vicces amikor valaki hajnalban az iskola előtti 40-es táblánál lelassít. Én ezt nem szoktam megtenni, meg persze sok minden mást sem. Az országúton sem lassítok a kereszteződés előtt 60-ra csak a tábla miatt, amikor egyértelműen kihalt a kereszteződés és folytathatnám a sort.
    Egyébként azért sz.rnak sokan a komoly sebességkorlátozásokra, mert teljesen komolytalan és túldimenzionált sok helyen, így aztán a valóban fontosak is elvesztik a jelentőségüket…sajnos.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    semmi altalanositas nincs ebben. egyebkent hol van az a 30as tabla, ami 0/24 ben indokolt? jol sejtem, hogy nem fő ut? es mennyi halaleset törtent amiatt pl. hogy 45tel ment valaki? 30as tabla helyett en rendörlampat vagy jol lathato fekvorendort raknek, a gocpontra. de ez is pl. egy sarkitott peldanak tunik.
    azert nem latjakbe, mert a 40 nem az a sebesseg, ami veszelyes lenne. hol van ez? ha gyalogosokrol van szo, akkor ritkan tudom sajnalni öket mert iszonyat taplo modon tudnak „kozlekedni”.

    az oktatasrol mar mondtam, a kreszt altalanos iskolatol tanitani kellene.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    „a user tudja, hogy itt sok baleset van igy duplan figyeljen”
    hahahahaha! Van humorérzéked! 🙂
    Vagy ezt komolyan gondoltad? Hol élsz? Szerinted ha valaki kéri, hogy itt ne menjél csak 40-nel, akkor azt betartja valaki? hehehe
    Pl.:
    A VÉDA bevezetése kapcsán 23 millió írás született 3 év alatt, 8 millió térképen lehetett megnézni, az összes navi tudja és figyelmeztet, de még egy vak is látja hol van, az életbelépés napra pontosan meg lett mondva, a mérés határa táblával meg lett jelölve. EU-ban példa nélküli tűrést hagytak rá. 50km/h-nál nem 52-nél büntet, ahogy mondjuk Franciaországban, nem ám itt 68-ra van állítva, tehát óra szerint mondjuk 73 felett. Mindezen ismeretek birtokában láttad a tényeket? Nem azt, az eredményt, amit a VÉDA 2016 áprilisa óta elért? Láttad mennyit büntettek meg?
    Na ennyit arról, hogy kitesz a közút fenntartója egy valóban veszélyes gyalogátkelő elé egy 30-as táblát és azt valaki is észreveszi és be is tartja.

    Az oktatáson is alaposan kellene változtatni, de az magában már nem oldaná meg a javulást.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Ez a szokásos általánosítás, meg kivételek keresése. Ahol én lakom van pár 30-as tábla és 30-as zóna is de mindegyik kivétel nélkül jogos! Soha nem mérnek elbújva, sajnos így értelme sincs. Olyan szinten szarnak rá az autóval közlekedők, hogy siralmas. Hogy ne általánosítsak 20-ból 1 tényleg nem megy 35-nél gyorsabban, de 19 gyorsan megy, veszélyesen gyorsan, de ahhoz túl buta, hogy belássa.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    es jókat lehet rohogni a fakabatokon, hisz a baleseti statisztikak NEM javulnak !!!!!!!! csak a rezsim penzbehajto kolomposai. Én azt mondom, h ez nagyon szomoru. trafipaxok kellenek, GÓCPONTOKRA,de nem büntetős hanem figyelmeztetős, hogy a user tudja, hogy itt sok baleset van igy duplan figyeljen.
    Sokkal tobb penz bejonne, ha strómanokat es egyeb „közpenzelvesztimaganjelleget” szajkozo korrupt emberekeet fülelnének le. Rajohetnenek mar maguktol a magyar rendorok, hogy kolomposai ezeknek a korrupt g.ciknek eslazadhatnanak vegre ellenük. Persze nem azt akarom, h a rendörök lazadjanak a mindenkori korrupt rendszer ellen, de az ő reszukrol lennne a logikusabb.

  • 2017.10.27. at 19:29
    Permalink

    Németországban és Olaszországban is a bokorból sunyin megbújva a 30-as táblánál, esetleg a település vége tábla előtt 50m-rel a kihalt úton szoktak sebességet mérni?

Vélemény, hozzászólás?