Emissziómentes áruterítők a Citroën és a Peugeot kínálatában is

Mitsubishi villanymotor a Citroën és a Peugeot furgonjaiban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A helyi szennyezés nélküli városi áruszállításra hamarosan a PSA is kínál alternatívát.

A Renault belső égésű motor nélküli, kizárólag árammal hajtott áruszállítóját, a Kangoo Z.E.-t már itthon is vezethettük. Meggyőző a 160-170 kilométeres hatótávot adó, szinte némán mozgó áruterítő. Olyannyira, hogy a PSA (Peugeot-Citroën csoport) termékfejlesztőit is rávette arra, hogy előálljanak saját villanyfurgonjukkal.
Hirdetés

A fejlesztést nem ma kezdték, hiszen már az elsőgenerációs Berlingóból is létezett Electric, azaz elektromos kivitel. A Berlingo/Partner páros, a szeptember közepén nyíló Hannoveri Autószalonon bemutatkozó, Full Electric kiviteléhez azonban mégis a Mitsubishi által gyártott miniautóikból (a C-Zéróból, illetve az iOnból) vették a hajtásláncot: 67 lóerős, 200 Newtonméter forgatónyomatékú villanymotor forgatja a kerekeket. Menetdinamikai értékekről egyelőre nincs információ, az ígért hatótáv azonban ismert: 170 kilométer.
A padlóba épített (két részre osztott, előre és hátra is tett) 22,5 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag nem apasztja a rakteret, a 4,38 méteres furgonokba 3,3, a 4,63 méteresekbe 3,6 köbméternyi áru pakolható. A gyorstöltéssel 30 perc alatt 80 százalékig tölthető akkumulátorok telítése áramcsatlakozástól függően 6-12 óráig tart, így a PSA elektromos furgonjai akár két műszakot is kiszolgálhatnak. Hogy milyen áron lesznek megkaphatók, az egyelőre titok, ám vélhetően nem tovább, mint szeptember 17-éig, a Hannoveri Autószalon nyitásáig.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?