Emisszió kapcsán vizsgálják a dízel Mondeókat

Dízelbotrány: Ford Mondeók a német hatóságnál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kibocsátási-érték manipulálással citálják a dízel Mondeókat. A hatóságok vizsgálódnak, a Ford cáfol, de mindenben együttműködik.


Messze még a dízelbotrány vége. A Német Közlekedési Minisztérium nem hagyja abba a csalós dízelek üldözését: most épp a Ford Mondeókat vette célkeresztjébe, miután a WirtschaftsWoche helyi lap kibocsátást manipuláló szoftverek alkalmazásával vádolta a Ford felső-középkategóriását. Egy meg nem nevezett intézet a 2,0 literes TDCi-vel szerelt modelleket vizsgálja a hatóságok kérésére, a kék oválosok pedig teljes mértékben együttműködnek a szervezettel. A Ford magabiztos: ”Nem csaltunk és nem is trükköztünk. Semmilyen illegális szoftvert nem alkalmaztunk a hivatalos mérések során.” Gunnar Herrmann, a németországi Ford vezére hozzátette: „Minden motorunk, így a 2.0 TDCi is megfelel az európai szabványoknak.”
Hirdetés

Korábban egyébként a Focus és C-Max modelleket is vizsgálták manipuláló eszközöket keresve, de nem találtak semmi illegálisat. Eközben a német autógyártók dízelcsúcsot tartottak a kormány érintett tagjaival, az eredményekről már írtunk részletesen. A dízelbotrány ellenére a gázolajosok továbbra is kelendőek Németországban. Mintegy 41,3%-át tették ki az újautó-eladásoknak 2017 első felében, ami egyébként még így is visszaesés a tavalyi év hasonló időszakában tapasztalt 46,9%-hoz képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Emisszió kapcsán vizsgálják a dízel Mondeókat

  • 2017.10.27. at 15:35
    Permalink

    szeretném megemlíteni, hogy a vw nem azért szorult, mert 40szeres volt a nox kibocsájtás. gyanítom a ford esetében padlógáznál is simán megvan 10x-es és volt is erről egy teszt, ahol a legkevesebb is 2-3x-os többség volt, de inkább 10-20. ez a fajta probléma az idióta katalogusadat-labor mérés miatt van, sosem mérik életszerűen.

    nade, a vw sara nem ez volt, hanem az, hogy még ezt a fals labor mérést is még elcsalta ! tehát, volt egy külön program szál arra, amikor mérik az autót és amikor nem mérik és tök más érték jön ki akkor…..szóval, itt azért nem csak a mérési ciklus falssága, hanem szándékos csalás is van sajnos.

  • 2017.10.27. at 15:35
    Permalink

    Az EU-ban tényleg így van! Merkel meg a többi korrupt érdekelt totál hülyének nézi a korábbi dízelvásárlókat. Egy USA-ban vw-t vásárolt tulaj kap 1 milliót, vagy viszafizetik az árát, ugyanez a EU-s tulaj csak a pofáját járathatja egy fitying kártérítést sem kap.

    A németek az ECOTEST-jükkel vizsgálták a dízel Fordokat:
    [url]https://presse.adac.de/meldungen/adac-ev/technik/img/ecotest-stickoxide-in-wltc-neu.jpg[/url]

    A tesztelt Ford Focus 1,5 TDCi (EURO 6-os) valóshoz közeli használat közben a megengedett több, mint kétszeresét nyomta ki NOx-ban.
    A két db EURO 5-ös dízel Ford is bukott.
    Ettől még a jelenlegi kijátszható szabványoknak lehet megfelelt.

Vélemény, hozzászólás?