Emeletes busz borult fel az M3-as autópályán, sokan belerohantak
Halálos áldozatokat szedett a jeges út, Mezőkövesdnél borult egy autóbusz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elsődleges adatok szerint hárman haltak meg abban a buszbalesetben, amely szombaton éjfél előtt történt az M3-as autópályán, a Miskolc felé vezető oldalon.
Állítólag a bécsi adventi vásárról tartott hazafelé az a magyar rendszámú emeletes busz, amely 81 utassal borult fel az M3-as autópályán szombat este éjfél előtt. A jeges útfelületen további 9 személyautó és 14 mikrobusz ütközött egymásnak. Utóbbiak között magyar, román és ukrán felségjelzésű is van. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője az MTI-vel közölte: az OMSZ 14 mentőkocsival érkezett a helyszínre, ahol összesen 31 sérültet találtak. „Sajnos közülük egy 13 év körüli fiú, egy 20 év körüli nő, és egy 50 év körüli férfi életét nem lehetett megmenteni, hatan súlyosabb, huszonketten könnyebb sérüléseket szereztek.” A sérülteket, akik mind a busz utasai közül kerültek ki, helyszíni ellátás után a miskolci, az egri, és a debreceni kórházakba szállították. Helyszíni információk szerint az út burkolata csúszik, a szitáló köd lefagy a hidegben. A balesetet szenvedett kocsisor hosszú. Az autópályát teljes szélességében lezárták, ami miatt hosszú kocsisor torlódott fel.
Ahogyan arra téligumitesztünk is rávilágít, jeges úton még jó téli gumival is fékút növekedésre kell számítani, egy elkopott, öreg téli gumival vagy nyári abronccsal pedig sokszorosára nő ilyenkor a fékút. Vezessenek óvatosan!
Forrás: MTI, police.hu
Tudták nagyon jól, hogy azon a hétvégén baromi nagy forgalok lesz. Ennyivel igazán javíthattak volna a feltételeken. A visítást meg nyugodtan abbahagyhatod.
Nem mehettek egy időben szombat vasárnap. Ennyi. Csak mióta fizetni kell az úthasználatért a biznisz miatt hirtelen mindent megengednek nekik. Fel lehetne egyébként tenni az összeset vonatra. Csak akkor ugye nem lenne bevétel az e-útdíjból…..
Persze, és beterelnék őket lakott területre mert az úgy nyilván jobb… visítok:D
A harmadik meg, hogy a sok tetves kamiont legalább ilyenkor kitilthatták volna amikor egyébként is tele a pálya…..
Érdekes, hogy millió egy felhívás stbstb hangzik el tél előtt, hogy mire kell figyelni. Na most, az egyik dolog amit ezek után le lehet vonni, hogy egy rakás pénzt elköltenek rá és ezek semmit sem érnek, mert sokan letojják, akik meg elolvassák mert érdekli őket a téma azok meg nagyrészt úgysem fognak állat módjára közlekedni. Szerintem egyáltalán nem érik el azt a hatást amit szeretnének. Nem hiszem el, hogy a rendőrségnek is csupán az ittas vezetéssel meg a sunyi módon való traffipaxozással kellene ilyenkor foglalkoznia. (mert természetesen ahol kellene ott soha nem traffiznak) A követési távolság nem betartása legalább akkora bűn. Miért nem lehet ilyenkor kiszedegetni azokat akik nem illenek a forgalomba, és nem tartanak követési távolságot, vagy nem az időjárásnak megfelelően közlekednek? Ott van a véda, igazán nem lenne nagy ügy pl a követési távolság betartását is figyelni vele. Illetve civil autóval is nyugodtan lehetne intézkedni néha és megnézni, hogy ha nem látják a bunkót az emberek az autó tetején akkor hogyan viselkednek az utakon. Azt hiszem ez lenne a balesetmegelőzés, nem a sok demagóg tv kampány meg reklám.
Ez így van. Rég alapfelszereltség részének kellene lennie mindenhol. Inkább ezt erőltették volna mint a tmps-t…..
Én nem a buszt hibáztatom, az utána kialakul roncshalmazra gondoltam.
1-Szerintem kötelezővé kellene tenni a fedélzeti kamerát minden autón.Vagy legalább minden buszon,kamionon,taxin…
2-A jeges útra egy megoldás van,mégpedig a sóoldat.Miért nem volt jégmentesítve az út?!
3-A sok barom nem tartja be a minimum követési távolságot és hajt mint a bolond!
Ha lett volna a buszon pár ezer forintos kamera,most tudnánk,ki hibázott……
Hogyan lehet,hogy a buszt nem áramtalanították? Villogtak az irányjelzők órákig…még jó,hogy nem gyulladt ki…..ez hozzáértés???
Állítólag nem úgy történt. A buszon ülők szerint a buszt éppen megelőzte egy autó, de túl hirtelen tért vissza a jobb oldali sávba és keresztbe csúszott. Az ütközés a szemtanuk szerint elkerülhetetlen volt…
Egyetértek, a téli gumi a téli útviszonyok között a legoptimálisabb körülmények között is maximum 10 km/h (de inkább kevesebb) sebességtöbbletet jelent. A többi csak hókusz – pókusz, üzletpolitika.
Sokan azt hiszik, ha megvesznek egy drága autót tele 3 betűs extrákkal, téligumival akkor az golyóállóvá teszi őket és nem vonatkozik rájuk a fizika.
Igazából azt az egyetlen autót kivéve, aki elé esetleg a külső sávból beesett a busz mindenki hibás ebben a buliban. Követési távolság. Kerek perec le van írva a kreszben hogyan kell megválasztani, sőt az autópályákon sokszor figyelmeztetik is az autósokat, hogy mennyi lenne az ideális 130-nál. Illetve az időjárásnak megfelően kell vezetni. Ez is le van írva.
tzs: Vagy elegendő csupán abba belegondolni, hogy nem mindegy mennyire marad messziről is jól láthatóan kivilágított a ‘rögtönzött roncstelep’. Például egy újabb hullám elején érkező autó jöhetett reflektorral, így sokkal nagyobb eséllyel állhatott meg időben, mint a hullámban mögötte érkezők.
Szerintem meg teljesen életszerű. Különböző képességű autókkal, különböző éberségű és rutinú emberek ülnek a kormány mögött.
Az is beszédes, hogy legutóbb, mikor beértem egy torlódást autópályán és araszolós tempóra kellett lassítani, a belátható környezetemben hárman voltunk, akik kiraktuk az elakadásjelzőt (nem vész)fékezés közben. Ilyenkor nagyon csalóka az egyik pillanatban még távol lévő autókupac, ami meglepően ‘gyorsan kezd közeledni’, ha nem elég figyelmes valaki.
Ez logikus.
Mégis hihetetlennek találom. Ha jól látom, 2 sávos az autóoálya ott. Ezek szerint a következőképp történhetett?
Felborult a busz. Sávonként 8-8 autó/mikrobusz egy nagy kupacba karambolozott. Nyilván nem mind a 16 érintkezett a busszal, hanem nagy részük csak a “kupaccal”.
Majd néhány méterrel hátrébb kialakult egy másik karambol-kupac, 9+14-16=7 autó/mikrobusz -szal.
Ez így nagyon valószínűtlennek tűnik. Szerintem ( ! ) valószínűbb, hogy az innen-onnan átvett számadatok nem stimmelnek. Mert szimplán elmaradt az ellenőrzés. Láttunk már ilyet…
Persze könnyen lehet, hogy tévedek!
Ezen a képen a piros Xsara hátulja eltünt, szerintetek az A6 tolta össze?
http://index.hu/galeria/index/belfold/2016/12/18/kepek_a_mezokovesdi_buszbaleset_helyszinerol/4
tzs: Az én értelmezésemben a nagyobb halmazból kivonva a kisebbet megkapjuk azon autók számát, amelyek a busszal ugyan nem, de egymással azért ütköztek.
nem gyenge annyi mikrobusz…szerintem mikrobuszok gyűrűjében ment az emeletes busz.
egyébként szerintem nincs normálisan felhívva a figyelem az ilyen lefagyásos eseteknél. bár azért, magától értetődő lenne -5 fokban ködös időben, hogy ha valahol nem áll meg a levegő, akkor bizony lefog fagyni….
ja a figyelem…na meg az útkezelés. ha jól tudom északon ezt úgy oldják meg, h valamit rászornak az útra (valami törmelék, amibe tapadhat a kerék, ha csúszós az út), majd tavasszal letisztítják/felszedik.
“További 16 személyautó, illetve kisbusz rohant még bele”
“A jeges útfelületen további 9 személyautó és 14 mikrobusz ütközött egymásnak.”
Köszönjük a Szerző vasárnap reggeli áldozatos munkáját! Mindazonáltal a fenti számokat nem sikerül értelmeznem. Volna rá mód, tisztázni a helyzetet?
Köszi!
Tegnap én is mentem pályán és iszonyatosan nagy forgalom volt, ráadásul tele volt kamionnal az egész, nem beszélve a sok állatról akik cikáztak az autók közt, nem egy seggfejet láttam a leállósávban előzni. Több helyen lépésben haladt csak a forgalom. Csoda, hogy több ehhez hasonló komoly baleset nem történt.