A Serrato üzemmódválasztója egy Rally móddal bővült, amit kifejezetten laza talajhoz igazítottak
Nemrég számoltunk be a limitált szériás
Porsche 911 Dakar érkezéséről, a recept a Lamborghini Huracán Sterrato estében is hasonló. A kiindulási alapot a Huracán Evo szolgáltatta, amit számos kiegészítővel tettek off-road kompatibilissé. A tizenkilenc colos kerekekre könnyű terepre szánt Bridgestone gumikat húztak, “vérbeli” terepjáróhoz híven megjelentek a fényezetlen műanyag elemek, ezek szélesítésként is szolgálnak. A tetősínek optikailag, a futómű átdolgozása viszont ténylegesen emeli az autót, elöl 3, hátul 3,4 centi a többlet, míg a mérnökök a Huracán aljának átdolgozásával 44 milliméternyi plusz hasmagasságot nyertek.
Az emeléssel is csak 125 centi magas a Huracán Sterrato, a súly éppen befért másfél tonna alá (1470 kg)
Az éjszakai csapatásra is gondoltak az olaszok, az embléma mellé két LED fényforrás került, a motor levegője a tetőre helyezett nyíláson át érkezik. Az erőforrás változatlan, az 5,2 literes szívó V10-es 610 lóerővel és 565 Nm nyomatékkal bír, a váltó hétfokozatú duplakuplungos, az összkerékhajtás alapáron jár. Az átalakítás plusz 50 kilót eredményezett, emiatt fél másodperccel lassabb a 0-100, de aggodalomra nincs ok, így is 3,4 másodpercig kell csak várakozni. A végsebesség viszont jóval kurtább lett, vélhetően a gumik miatt kellett 260 km/h-ra korlátozni a tempót.
Könnyű terepen is jól boldogul a Huracan limitált verziója, a lengéscsillapító adaptív, az autó tekercsrugókon ül
A Huracán ezen változata az alapmodellel ellentétben csak korlátozott számban készül, az olaszok 1499 példány legyártását tervezik. Az összeszerelés jövő év februárjában indul, az ár egyelőre titok, az viszont borítékolható, hogy egyetlen Sterrato sem marad a Lamborghini nyakán.
Az egyetlen konkurens a Porsche 911 Dakar, ám mindkét modell limitált darabszámban készül, így nagy harcra nem kell számítani, pillanatok alatt elviszik az összes példányt