Embertelen körülmények között tesztelik az új kabrió BMW-t
Sivatagi viszonyok mellett tesztel a BMW, a 8-as kabrió a főszereplő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sivatagban kabriózni egyenlő az önkínzással, az embertelen körülményekben nem is ezt vizsgálják, hanem az elektromos rendszerek tűrőképességet, ehhez még egy duzzasztógát is besegít.
Készülnek az új modellek a BMW-nél, és amíg nem kapunk épp teljes képet az új autókról, addig is bepillanthatunk a fejlesztési folyamatokba. Most épp a 8-as kabrióéba, a kupé után ugyanis ez lesz a következő karosszériaváltozat, majd a Gran Coupé is bemutatkozik. A hatalmas ponyvatetős négyülésest Las Vegas környékén és a Death Valley-ben, vagyis Halálvölgyben tesztelik. Az embertelen sivatagi száraz körülményekben nem ritka az 50 Celsius fokos hőmérséklet sem, amiben egyenesen őrültség kabriózni, ám itt nem is a nyitható tetőn van a hangsúly.
A kíméletlen forróságban órákra magára hagyják a bajor kabriót, hogy az alaposan átforrósodott elektronikai berendezéseket - mint az elektromosan mozgó ülések, a hifi rendszer, a multimédia kijelzői, a vezetéstámogató rendszerek érzékelői - kipróbálhassák. Fontos, hogy az automata klímát is tesztelik, valamint az elektronika tűrőképességének próbájára találtak egy igazán extrém helyet, amire nem is gondolnánk. A Hoover-gáton áthaladva annak turbinái által okozott elektromágneses mezeje megzavarhatja a vezérlőegységeket, így nem csak az időjárási viszontagságokra kell koncentrálniuk a fejlesztőknek. Emellett persze a másik véglet is fontos, az északi sarkkörön ugyanezeket a teszteket végzik el, ezek mellett pedig a Nürburgringen és a franciaországi Autodrome de Miramas tesztpályán fejlesztik a 8-as kabriót, hogy hű legyen a márka sportos imidzséhez.