Elvetemült szerkezet ez a terep 911-es

Léteznek olyanok, akik szeretnék régi Porsche 911-esüket terepversenyre vinni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Meghallgattatott a kérése azoknak, akik egy 964-es generációjú 911-essel szeretnének a mexikói Baja off-road versenyre benevezni.

Valószínűleg nem sok ember szenved a problémától, hogy nem tudja veterán 911-esét benevezni a mexikói Baja off-road versenyre. Az amerikai Russell Built Fabrication nevű műhely szerint azonban létezik ez a piaci rés, amit megpróbálnak betölteni. A múlt havi Las Vegas-i SEMA Show-n bemutattak egy 964-es generációjú, terepversenyekre átalakított 911-est, és a jelek szerint akkora érdeklődés mutatkozott a munkára, hogy bejelentették, megvásárolható lesz az átalakítócsomag.
Hirdetés
A 911-es Porsche van annyira jellegzetes, hogy továbbra is felismerhető a donor autó annak ellenére, hogy alig hagytak rajta valamit, amihez nem nyúltak. Az off-road versenyzéshez szükséges legalapvetőbb átalakítás az alvázat érintette, amit komolyan megerősítettek, illetve a nyomtávot nagyon, a tengelytávot pedig kicsit megnövelték, így sokkal stabilabban mozog az egyébként filigrán 911-es a homokos, saras dombokon ugrálva. A másik leginkább szembetűnő változás a jelentősen megemelt hasmagasság és a sokkal hosszabb úton járó, vadonatúj rugók és lengéscsillapítók. További elemeket is szereltek az autóra, amelyek az alvázat és a lökhárítókat hivatottak védeni, illetve reflektorokat, új visszapillantókat és persze terepgumikat is adnak a csomag részeként.
Alacsony tömegű anyagok felhasználásával a gyári acél karosszériát is kicserélték, amivel majdnem 200 kg-mal csökkentették az autó tömegét (1270 kg-ra), mindeközben persze megtartották a jellegzetes 911-es stílusjegyeket. A céljuk az volt, hogy egy olyan autót készítsenek, amelyet akár a Porsche is összerakhatott volna, ha annak idején folytatják terepversenyzői ambícióikat. Az autó lelkét egy, az off-roader 911-esekhez motorokat már 30 éve gyártó cég, a Rothsport Racing adja, akik 3,8 literesre növelték az egység hengerűrtartalmát - puritán rajongók szerencséjére pedig meghagyták léghűtésesnek. Viszont új vezérlőelektronikát kapott, amivel 365 lóerőt termel, amit az eredeti váltón keresztül visz az útra, igény szerint két- vagy összkerékhajtással. Az autó belseje már csak nyomokban hasonlít az utcai sportkocsira, ami egykor volt ez a szerkezet. Bár Porsche hagyományhoz hűen továbbra is a kormány bal oldalán van a kulcslyuk, az eredeti ötlapos, analóg műszeregység helyére egy digitális kijelzőt tettek, bukókeretet helyeztek az autóba, valamint szénszálas műanyag Sparco kagylóüléseket ötpontos biztonsági övekkel. A terepversenyekhez illően funkcionális, kevésbé esztétikus anyagokkal borítják be az autó belsejét, azonban ha valaki ezzel a járművel szeretne menni bevásárolni vagy nyaralni hétköznapi utakon, bőrrel is bevonhatják a belteret - a gazdagoknak igen sajátságos igényeik vannak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?