Elvesztette névadó-alapítóját a Fisker Automotive
Lemondott saját cége vezetéséről Henrik Fisker
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A háttérben állítólag az alapító és az igazgatótanács közötti, a cég üzletpolitikáját érintő, kibékíthetetlen ellentétek állnak.
A brit Autocarnak küldte el azt a közleményt a hibrid luxusautókat gyártó céget alapító és elnökként vezető Henrik Fisker, melyben ezek a sorok állnak: "2013 március 13-i, szerdai hatállyal lemondott elnök-vezérigazgatói posztjáról a Fisker Automotive-nál Henrik Fisker, és elhagyta a vállalatot. A lemondás hátterében a Henrik Fisker és a Fisker Automotive igazgatósági tanácsa között fennálló, üzleti stratégiát érintő ellentétek állnak."
A Fisker Automotive sorsa első modelljük, a Karma bevezetése óta elég viharos, voltak vitáik az amerikai kormánnyal, voltak többszöri személycserék a cégvezetésben, visszahívások tűzesetek miatt, elvesztettek több száz autót a Sandy hurrikánban, és második modelljük, az Atlantic bevezetését is el kellett halasztaniuk. A legutóbbi súlyos csapást a számukra akkumulátorokat szállító A123 Systems csődje jelentette, emiatt július óta nem tudtak újabb Karmákat gyártani. A termelés leállítása miatt kétségek merültek fel a cég pénzügyi stabilitásával kapcsolatban, és múlt hónapban be is jelentették, hogy több céggel is tárgyalnak a tulajdonlásról, közülük a legtöbben a kínai Geelyt tartották befutónak, de végül nem született döntés arról, ki lesz az új tulajdonos. Meglátjuk, hogy az alapító távozása után milyen sors vár az egyik legígéretesebbnek tűnő hibridautót gyártó cégre.