Az új sportkocsi a DB11-et váltja le, és bár teljesen új modellnek mondják, sok részletében gyanúsan emlékeztet az elődjére. A szélvédő vonalától hátrafelé számos jellegzetes részlet lehet ismerős: a hátsó kerekek körüli burkolat kialakítása, a tető és a hátsó lámpák is azt jelzik, hogy a DB12 evolúciós termék: csak a motorház és az orr kialakítása különbözik teljesen az elődétől.
Ugyanakkor a többszörösére növelt felületű hűtőmaszk és alatta a nagy, integrált légterelő is azt a benyomást kelti, hogy teljesen más karakterű a DB12, mint az elődje: erőszakosabb, célratörőbb, kevésbé elegáns az összhatás.
Lényegében a technika sem új: a négyliteres, két turbós AMG V8-ast már eddig is széles körben használta az Aston Martin. Az újdonság az, hogy a DB11 535 lóerős V8-asa helyett a DB11 egy 680 lóerős változatot kapott, ami így a Fordnál gyártott, 630 lóerős 5,2 literes V12-est is leválthatja. A DB12 az új motorral 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 325 km/h-s végsebességet érhet el. Ennél azonban lényegesebb, hogy az ígéretek szerint jobb élményautó az elődjénél: állítólag egyszerre kezesebb és élénkebb, mint az elődei, ami legalább részben annak köszönhető, hogy a kisebb motor miatt kevésbé orrnehéz.
A DB12 belső tere is tartogat egy fontos újdonságot: teljesen új fedélzeti szoftvert írtak hozzá, méghozzá házon belül, szemben a korábbi modellekkel, ahol a Mercedestől kapott szoftvert igyekeztek testre szabni, a kritikusok szerint kevés sikerrel. Épp a kritikák miatt döntöttek úgy, hogy maguk veszik kézbe a program fejlesztését, annak ellenére, hogy az Aston Martin méretéhez képest egy saját szoftverfejlesztő részleg felállítása hatalmas befektetés. A nem titkolt cél az volt, hogy a DB12-nek a külső megjelenéséhez méltó, minden ízében igényes és egyedi belső teret készítsenek, amely minden, manapság elvárható elektronikai funkciót elérhetővé tesz.
Olyan részleteket, mint az új modell végleges ára, egyelőre nem közöltek, de ez nem is olyan sürgős. Egyrészt csak az év második felében lesz elérhető a típus, másrészt akinek elsődleges szempont az ár, az valószínűleg amúgy is rossz helyen jár az Aston Martinnál.