Elvéreztek a pickupok az utasok védelmében
11 pickupot tört össze az IIHS az USA-ban. Nézd meg róla a videókat!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az egyik japán márka bizonyult a legbiztonságosabbnak az amerikai törésteszten, illetve átfogó biztonsági vizsgálaton.
Az Insurance Institute for Highway Safety, röviden az IIHS rendszeresen törésteszteket végez az Amerikában kapható típusokkal és olyan „trükkös” módszereket is bevet, mint például a kis átfedéses ütközés. Most a tengerentúlon oly népszerű pickupok voltak soron, amelyek közül 11 különböző típust válogattak be az összetörendők listájára. Ez nem jelenti azt, hogy 11 különböző márka autóit vizsgálták, hiszen egy márka palettájáról több járművet is összetörtek.
Név szerint a Chevrolet Colorado, Chevy Silverado 1500, Ford F-150, GMC Canyon, GMC Sierra 1500, Honda Ridgeline, Nissan Frontier, Nissan Titan, Ram 1500 (2018. július után gyártott széria), Toyota Tacoma és a Toyota Tundra vizsgázott.
A hangsúlyt azonban az utas oldalára helyezték, tehát a jobb oldalon ülő személy biztonságát értékelték most, hiszen a vezető oldalát korábban már vizsgálták. Érdekes módon a Honda Ridgline kapta a legtöbb pontot, pedig csak a Ford F-150, a Nissan Titan és a RAM 1500 kapott „Jó” értékelést. Az IIHS magyarázata szerint a kékoválos pickup például a gyenge fényszóróival bukott pontokat, ami jól mutatja, hogy az értékelésbe nem csak a törésteszt eredménye számít bele. Összességében azonban minden gyártónak további fejlesztéseket javasoltak az IIHS szakemberei a biztonság érdekében.Az alábbiakban megnézheted a töréstesztekről készült videókat.
A Honda Ridgeline kapta a legtöbb pontot.
Egyedül a Ford F-150, a Nissan Titan és a RAM 1500 kapott jó minősítést az utasoldali védelemre.
A Toyota Tacoma az elfogadható értékelést kapta.
A Chevy Colorado, a Chevy Silverado, a GMC Canyon, a GMC Sierra 1500 és a Nissan Frontier a marginális értékelést érdemelte ki.
A sor végén pedig a Toyota Tundra kullog, amely esetében nem ajánlott minősítéssel jelezték a mérnököknek, hogy további fejlesztéseket igényel a típus.