Elválasztósávokat korszerűsítenek az autópályákon
Több milliárd forintért lesz dugó az autópályákon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Magyar Közút a héten kezdte meg egyes autópályáinkon az elválasztósávok korszerűsítését. Milliárdos meló, ám torlódásokat okozhat.
A beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, amely 25 kilométer hosszan épül meg az elválasztó sávban. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik. Az M1-es és M7-es közös bevezető szakaszán hasonló céllal korábban már készült ilyen elválasztósávi korszerűsítés, a szakasz relatív baleseti mutatóinak csökkenése alátámasztja a beavatkozások szükségességét, hasznosságát. A munkálatok az M3-as autópálya 10-35 km, M5-ös autópálya 13-17,4 km és az M7-es autópálya 12-18 km szelvények közötti szakaszait érintik, 2015. július 28-án kezdődtek meg és előreláthatóan 2015. november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani. Kíváncsian várjuk, hogy mindez mekkora dugót fog majd okozni, például a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokban, kiváltképp mondjuk pénteken.