Elux néven támadhat fel a Fisker
A kínai jogutód új márkanéven gyártaná a Fisker Karmát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az autót tervező és a márkát megálmodó Henrik Fisker neve nélkül gyártnák tovább az exkluzív hibridautót. Az Eluxok 2016-tól készülnének.
A Wanxiang - Kína legnagyobb és amúgy nemzetközileg is fontos autóipari beszállítója - 149 milliárd dollárért vette meg a csődbe jutott Fiskert. Az új tulajdonos tervei között szerepelt egy, a Karmánál kisebb modell, az Atlantic gyártása, de az elmúlt évben nem sikerült jelentősen előrelépni az ügyben. A Reuters híradása szerint több forrás is megerősítette, hogy az itthon alig ismert, de általunk kipróbált Karma némileg átdolgozott változata Elux márkanévvel kerülhet ismét piacra.
Korábban arra számítottak az iparági szakértők, hogy az összeszerelést korábban végző finn Valmet üzemében folytatódik majd a Karma termelése, de most úgy néz ki, ez a terv kútba esett. A Wanxianghoz közeli forrás egyelőre nem tudta, vagy nem akarta felfedni a gyártás helyszínét. Rossz hír viszont, hogy a kocsik ára jó 20 százalékkal lesz a 2012-es fölött, azaz újonnan jó 36 millió forint lenne a Karma. Mindez persze érthető annak tudatában, hogy egy másik forrás szerint a kínaik nagyon sok pénzt ölnek a típus felfrissítésébe.
Miért van olyan érzésem, hogy ez egy halott ügy… 🙂