A kilencvenes és a kétezres években komoly népszerűségnek örvendtek az egyterűek, de az elmúlt években hullócsillagokká váltak
Huszonöt éves karriert tudhat a háta mögött a Sharan és az Alhambra, a két testes egyterűből 1995-ben gördültek át a portugál gyárkapun az első példányok. A generációváltásokat egyáltalán nem kapkodta el a Volkswagen, negyed évszázad alatt típusonként csupán két generáció jelent meg. A 2010 óta piacon lévő második nemzedék már nem a
Ford Galaxy testvéreként látta meg a napvilágot, hanem a Volkswagen maga fejlesztette a típusokat.
Az egyterűek praktikuma vitathatatlan, egy SUV modell nehezen veszi fel velük versenyt, ha a tágasságról van szó
A hivatalos indoklás szerint az Alhambra nem illik bele a SEAT jövőképébe, amibe leginkább hibrid meghajtású modellek passzolnak. Ezenkívül a modellpáros már tíz éves, de a legfőbb ok vélhetően az eladások csökkenése, mivel az egyterűek mostanában egyáltalán nem számítanak divatosnak, a vevők többsége inkább a SUV modellekre voksol.
Érdekesség, hogy 2019-ben növekedni tudtak a SEAT egyterűjének eladásai, de a bő 23 ezres éves mennyiség nem elég a típus fennmaradásához.
A spanyol modell gyártása március végétől szünetel, a hétüléses SEAT-ra vágyóknak a
Tarraco nyújthat divatos alternatívát. Ugyanakkor a COVID-19 miatti gyárleállást követően, amint lehet, újraindul az Alhalmbara gyártása, dízelmotorral az idei év 40. hetéig szerepel a gyár tervében, utána az 1.4 TSI motorral készül még az idei évben. Szintén utód nélkül tűnik el a
Volkswagen Sharan. A koronavírus miatti leállás után újraindul a Sharan gyártása is, ami várhatóan az év végéig készül.
Az Alhambra gyártása március végén megállt, de csak a koronavírus miatt, a termelés amint lehet, újra fog indulni, a Volkswagen Sharan is az idei év végéig szerepel a kínálatban