Az 500-as még mindig népszerű, a 12 éves modell a miniautók eladásainak élén tanyázik
Nem alakult jól a Fiat harmadik negyedéve, az olasz gyártó 55 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A deficit egyik oka, hogy az A-szegmens (miniautók) eladásai nem alakulnak jól, a Fiat pedig az 500 és a Panda személyében két modellel is jelen van a kategóriában. Az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályozás persze minden modellt súlyt, de a miniautók alacsony árába a legnehezebb beépíteni a kisebb károsanyagkibocsátás érdekében tett fejlesztések költségeit, ugyanakkor ebben a kategóriában tudják a legkevesebb profitot realizálni a gyártók, így elképzelhető, hogy a Fiatnál hamarosan búcsút intenek az apró négykerekűeknek.
A Panda harmadik generációja 8 éves, az 500-as és a Panda utódlásáról egyelőre nem nyilatkozott a Fiat
A Fiat a közeli jövőben az A-szegmens helyett a népszerűbb, nagyobb mennyiségben eladható kisautókra fordítana több figyelmet. Ugyanakkor a B-szegmens sem ismeretlen terep az olaszoknak, a Fiat Punto három generációja 25 éven át keresete a vevők kegyeit, sikerrel. A kisautó utódlása mondhatni jócskán elhúzódott, a 2005-ben Grande Punto néven bemutatkozó modellt csupán tavaly nyugdíjazták, így egyelőre hagyományos kisautó nélkül maradt a Fiat.
A haszonjárműveket leszámítva a Tipo a legnagyobb Fiat, az olcsó alsó-középkategóriás modell még viszonylag fiatal
A francia PSA konszernnel való egyesülés ugyanakkor nagyon jól jöhet a Fiatnak, mivel az öregedő modellpaletta kevesebb befektetéssel újulhat meg, így akár a friss 208-as alapján is érkezhet új Punto. A Fiatra manapság inkább a kisebb, olcsóbb modellek a jellemzőek, ám az olasz márka néhány évtizeddel ezelőtt a nagyautók között is indított versenyzőket, ilyen volt például a Fiat 130 vagy a Dino Coupé. A PSA konszern technikáját használva minden adott, hogy a Fiat a régi fényében tündököljön, a kisautóktól kezdve a nagyobb modellekig rendelkezésre állnak a platformok, a kérdés csak az, hogy milyen szerepet szánnak az olaszoknak.
Ez kemény mert akkor már csak a nagy Fiatok maradnak, mint a…. 🙁
Igazából az 500-as volt az egyetlen autójuk ami nem valami ősöreg FIat vagy elavult Chrysler platformon alapult.
Nem súlyt, hanem sújt.
Szerintem ez marhaság, a Fiat 500 minden csak nem olcsó , valamint mivel 12 éve gyártják -szinte a jelenlegi formában – ezért relatíve olcson előállítható , remélem nem tűnik el a kínálatból. Mondjuk az 1.2 motort nyugijjazhatnák, de azért az is jó még a twinair pedig egy egészen super műszaki remekmű a maga tökéletlenségével.