Első kézből a németországi sztrájkról: íme a helyzet Nyugaton

Kamionsofőrök nyilatkoztak a német forgalmi helyzetről, íme a sztrájk testközelből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németországban dolgozó, magyar kamionosok tájékoztattak minket a német közlekedés állapotáról a sztrájk alatt. Íme a saját fotóik és a helyzet az ő szemszögükből.

Több ágazat is leállt Németországban január 8-án, hétfőn. A gazdák országszerte tüntetéseket szerveztek, lezárták az autópályák felhajtóit, illetve a városok közlekedését is megbénították. A vasúti közlekedés is leállt, mivel a mozdonyvezetők is sztrájkba kezdtek. Ennek oka, hogy a német kormány jelentősen csökkentette a 2024-es költségvetésben a mezőgazdasági támogatásokat. A tüntetések azóta tartanak Németországban, de a ma indult sztrájk és blokád az eddigi legnagyobb megmozdulás.
Hirdetés
A német kormány többek között meg akarta szüntetni a mezőgazdasági gázolaj támogatását, illetve a termelők gépjárműadó-mentességét. Joachim Rukwied, a termelők elnöke közölte: nehéz januárra számíthat a kormány, ha nem áll el ettől a tervtől. Bár a német kormány még csütörtökön bejelentette, hogy mégis megmarad a gépjárműadó-mentesség, illetve a teljes megszüntetés helyett csak 40 százalékkal csökkentik a mezőgazdasági gázolajra vonatkozó adókedvezményt, ez a gazdáknak mégsem volt elég, ma megkezdődött a tüntetés. A helyzetről Németországban dolgozó kamionsofőröket kérdeztünk, ők küldték a cikkben található fényképeket is. Továbbá a jelenlegi helyzetről is beszámoltak: bár Németország nem bénult meg teljesen, a felhajtó előtt, ahol a képek készültek, több mint két órán át kellett várni a sorukra a kamionosoknak. Az egyik sofőr a megszokott nagyjából 600 kilométer helyett mindösszesen 200 kilométerre jutott a mai napon, az autópályára felhajtás, illetve az onnan lehajtás során is problémákba ütközött.
Hirdetés
Információink szerint azonban nem csak a teherautósok értek késve a céljukhoz: több egyéb alkalmazott, mint például rakodók, targoncások és irodai dolgozók is órákat késtek a munkából a szerkesztőségünkhöz eljutott beszámolók szerint. Mindez teljes mértékben összecseng azzal, amelyet a különböző, német nyelvű híradásokban is láthatunk, mint példásul a Tagesschau alábbi összefoglalója. Az Euronews értesülései szerint ráadásul a német kormány szóvivője ma délelőtt jelezte, hogy nem terveznek további enyhítéseket eszközölni a tervezeten, így a gazdák, illetve a vasutasok sem hagynak fel a sztrájkkal az elkövetkező napokban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2024.01.09. at 15:42
      Permalink

      Igen, többnyire az. Elég ha megnézel egy-egy német vagy osztrák gazdaságot (gyanítom láttál már).
      Viszont alapvető különbség, hogy az emberek kiverik a balhét, ha a jogaik sérülnek, mert a szakszervezetek nem dísznek vannak, mint nálunk az átkosban.

      Ettől függetlenül a mezőgazdaság az egész EU-ban rémesen túl van dotálva, és a hírek szerint az utakon elég sokan mentek neki a traktorosoknak mert az állami támogatások mellett sok egyéb kedvezményük is van.

Vélemény, hozzászólás?