Elsőkerékhajtással is jön a Honda új crossovere
Szupertakarékos kisdízelt kap az új Honda CR-V
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalosan csak a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be, de már most majdnem mindent tudunk a negyedik generációs Honda CR-V-ről.
A kétliteres benzines és a 2.2 i-DTEC motort is finoman átdolgozták, előbbi maximális teljesítménye 5-tel gyarapodva 155, utóbbié - 350 Nm-es nyomatékkal párosulva - továbbra is 150 lóerő. Nyomatékra a benzines 192 Nm-t tud, miközben CO2-emissziója összkerekes kéziváltósként stop-start rendszerrel 192-ről 174-re, összkerekes automataként 195-ről 176-ra mérséklődött, pusztán fronthajtással pedig 170 g/km. Igen, újdonságként elsőkerekes CR-V is érkezik. A 2.0 i-VTEC-n kívül az 1,6 literes turbódízelhez, merthogy ilyen is lesz.
A 2.2-es dízel károsanyag-kibocsátása 6 fokozatú manuális váltóval 171-ről 153-ra, 5 sebességes automatával 195-ről 175 g/km-esre csökken. Az 1,6 literes gázolajos 120 lóerővel és 300 Nm-rel igazán spórolósnak és a többi verziónál olcsóbbnak ígérkezik. Ha minden igaz, CO2-kibocsátása 99 g/km-es lehet, ami utópisztikus 4 l/100 km alatti vegyes fogyasztásnak felel meg. Az Angliában gyártott CR-V új műszerfallal, minőségibb anyagokkal, fedélzetén dombsegéddel és lejtmenet-szabályzással, már nem hidraulikus, hanem elektronikus vezérlésű gyorsabb-okosabb, automatikus összkerékhajtással októbertől lesz kapható, a kisdízel később, csak jövőre tolhat nagyot a Honda szekerén.