Elsőként közölt valós fogyasztási teszteredményeket a PSA
A PSA autói a valós fogyasztási tesztek szerint is takarékosak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövőre már kötelező lesz valós fogyasztási teszten alapuló eredményeket közölniük az autógyártóknak, de a PSA már most megtette ezt néhány modelljénél.
Már jövőre, 2017 szeptemberétől valós fogyasztási tesztek szerinti fogyasztási adatokat kell felmutassanak a gyártók az újonnan bevezetésre kerülő autóiknál, 2019-re pedig az összes még árusítottnál is. A PSA csoport pedig megelőzte a szabályozást, elsőként közölte néhány modelljének valós tesztek szerinti fogyasztási eredményét.
A méréseket a Transport & Environment nevű független szervezet által kidolgozott protokoll alapján végezték, nyilvános közforgalmi utakon, Párizs közelében (25,5 km lakott terület, 39,7 km országút, 31,1 km autópálya), életszerű körülmények között (bekapcsolt légkondicionálóval, az utasok és a poggyászok tömegének beszámításával, természetes domborzattal rendelkező úton stb.). Az RDE (Real Driving Emissions – „Valós fogyasztási adatok”) elnevezésű európai projekt mintájára az üzemanyag-fogyasztást egy gépkocsiba szerelhető mobil eszköz, a PEMS segítségével mérték. A Bureau Veritas nemzetközi minőségellenőrző iroda garantálta a protokoll hitelességét, valamint azt, hogy a vizsgálatokat az előre meghatározott kritériumok szerinti végezzék el, és az eredmények valósak és mindenre kiterjedőek legyenek.
Az első valós forgalomban mért fogyasztási eredmények
Vizsgált modellek | Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure | Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 Exclusive | DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic |
A vizsgálat során mért fogyasztás (l/100km) | 5,0 | 5,6 | 4,9 |
Az ügyfélmegkérdezések során közölt fogyasztás (l/100km) | 5,0/5,1 | 5,5/5,7 | 5,1/5,3 |
NEDC ciklus szerinti vegyes érték (l/100km) | 3,1 | 4,0 | 3,6 |
Az első eredmények összhangban vannak a független közvélemény-kutató cégek által végzett felmérések eredményeivel, így bizonyítják a Transport & Environment közreműködésével lezajlott vizsgálatok helytállóságát.
Mint azt a konszern hangsúlyozza, a PSA Peugeot Citroën az európai autóipar éllovasa a CO2-kibocsátás tekintetében. Mint a saját technológiai megoldásaiban bízó konstruktőr, elébe megy a jövőben várható homologizációs előírásoknak, és azon dolgozik, hogy bevezesse a WLTP nevű eljárást , amely jobban reprezentálja a gépkocsik valós használati körülményeit. A PSA 2016 nyaráig összesen 30 Peugeot, Citroën és DS modell valós használati körülmények közötti fogyasztási adatait teszi hivatalosan közzé.
Már volt itt a navigátoron is korábban, hogy csak az egységes, hogy az összes gyártó hazudik. Nagy különbségek vannak a valós vs. NEDC fogyasztások között, attól függően melyik gyártó mennyire gerinces. A bmw, audi, merci hazudja a legtöbbet, míg a Honda, Toyota a legkevesebbet. Érdekes módon a VW nem hazudik olyan sokat, legalábbis fogyasztásban. 🙂
PUG 60%-al többet fogyaszt… Szerinted a többi gyár nem ugyanúgy (legalábbis hasonlóan) méri a katalógusokban jól mutató fogyasztásértékeket? Hidd el minden motor ugyanúgy, ugyanannyival többet fogyaszt valós körülmények között.
Évek óta könnyű megtalálni a valós fogyasztásértékeket, ha az ember a spur.. akarom mondani a spritmonitor.de-n szemezget.
Nem a táblázat hibás, hanem az az előírás, ami szerint a fogyasztást mérik!
Plusz azt kell figelembe venni, hogy nem indították 100-szor a tesztút során (hideg motorral) ezeket az autókat + akkor sem járatták, amikor „csak két percre beugrottak cigiért”.
Aki utóbbi módon akarja használni, az ne csodálkozzon, ha a fentieknél többet eszik neki az autó.
Azért szerintem az, hogy egy PUG 60%-kal többet fogyaszt, mint amit a gyártó megad, nem egy szép bizonyítvány…
Végső soron az 5 literes fogyasztás, ha a tesztút fele város és autópálya egy 120 LE-s középkategóriás autónál teljesen rendben van! Szerintem a táblázat hibás, a 3,1 liter inkább 308-as országúti fogyasztása, ez pedig egy vegyes mérés, tehát a vegyes fogyasztással kellene összehasonlítani!
Na végre, erre kellett ennyit várnunk? 🙂 Minden márkánál és modellnél mérhetné egy független csapat minden EU-s országban, az így kapott eredmények átlaga egészen használható adat lenne a valós életben is.