Első teszten az új Hyundai Tucson – személyesen ez is más
Korea Mercedese? Hyundai Tucson 1.6 T-GDi LP MHEV Premium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bemutatók után elérkezett végre az új Tucson első tesztvezetési lehetősége. Még nem rendes, egyhetes teszt csak néhány napos, ami alapján már bőven lehet elképzelésünk arról, milyen is lett.
Domborításokkal, élekkel teli az új Hyundai Tucson karosszériája, sárvédőíveit a divatnak megfelelően szinte egyenesre vasalták, egyedi, tanulmányautóktól átvett megoldás a hűtőmaszkba integrált menetfény, de meg kell hagyni, abban is van némi Mercedes-Benz EQC utánérzés
A formában sok-sok ismerős vonás és finom részletek sora egyaránt felfedezhető
A fotókon tanulmányautós forma a személyes találkozásnál már nem annyira meghökkentő, inkább csak szokatlan.
A vonalak ismerősek, de nem egyértelmű "nyúlások", már csak azért sem, mert tudjuk, hogy a Hyundai nem a formáktól, hanem az adatoktól indult, leszűrték, hogy mi jön be az embereknek és annak megfelelőt alkottak. Tudományosan. Az új Tucson is ilyen: bár a kifutó, az idei évben még egész jó eladásokat hozó, november végéig 1209 példányban elkelt generáció is egész modernnek tűnik még kívülről, az új egyértelműen mutatja, volt itt lehetőség a frissítésre.A formán sok az él, sok az éltörés, domborítás is.
Hátul az embléma a szélvédőre került, az ékszerként ható LED hátsó lámpa a Premium szinttől jár
A fénykavalkád meghatározó, akár szürkületben is
Korrektül megy a 150 lóerős lágy hibrid: a 100-as sprint 10,3 másodperc
A fogyasztási értékekről egyelőre nagyon óvatosan nyilatkoznék. Keveset mentem ahhoz a Tucsonnal, hogy komoly átlagokról tudjak beszámolni.
A szinte új autót 8,5 l/100 km átlaggal vettem át, nálam 8,3-at hozott, de fotózással, több hidegindítással. Országúton simán bevihetjük 6 liter alá, de mentem vele egy agglomerációs/városi vegyes kört is, amit 7,3-as átlaggal zártam, utóbbi előrevetíti: túl torkos azért nem lesz, ez egy 4,5 méteres SUV-ban teljesen korrekt érték. Ráadásul a menetdinamika sem hiányzik, a 150 lóerős motor élénken viszi, a 10,3 másodperces 100-as sprint és a 189 km/órás végsebesség is korrekt.Minőségi és tágas a beltér, a kék szövetbetétes Teal belső színcsomag az alapverzió kivételével kérhető - 50 ezer forintért. Az ajtókról a műszerfalra is felfutó csík ugyanúgy hangulatos, mint a teljes szélsségben futó, akár úgy is fújó légbeömlők
Korrekt kényelmet adnak az ülések, hátul is szabályozható a támladőlés, óriási a lábtér
A formavilág és a kidolgozás is finom, a műszerblokk képe a menetmódokkal is változik, a kormánykerékfűtés pedig legalább olyan hasznos, mint a hozzá hasonlóan feláras háromzónás légkondi
Bár az új Tucson csak 2 centivel hosszabb elődjénél, látványra nagyobb autónak tűnik már kívülről is, de főként belülről.
Érezhetően nőtt a belső szélesség és a hátsó lábtér is. Az új formák is ügyesen fokozzák a térérzetet. Míg kívülről nem is annyira éreztem szükségét a frissítésnek, belülről egyértelműen jól jött az. Már az első bemutatónál említettem a Mercedest, hiszen a Hyundai-Kia konszernen belül előbbié a prémiumvonal, de ahogyan sok-sok újdonságot a Mercedes szokott hozni, úgy jutott a Tucsonnak is. Ez az első modell a márka új dizájnjával, de például az első Hyundai rejtett (a tetőspoilerbe simuló) hátsó ablaktörlővel és az első ülések közötti légzsákkal. A digitális műszerblokk is egyértelműen mercedeses hatást kelt, nem csak számomra, részletként mutatva több ismerősöm is a stuttgartiakra asszociált. A kompakt SUV-ban ráadásul 10,25 colos központi kijelzőt is kaphatunk, a középkonzol fizikai gomb nélküli, ami elsőre nem hangzik feltétlenül jól, de a rendszer tökéletesen működött.Éles képű, szép grafikájú - prémiummárkákat idéző - a műszerblokk
A nem lágy hibrid verzió raktere 622 literes, itt némi teret vesz el a padlórekeszből a 48V-os, 0,44 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, de azért a megmaradt 577 literes tér is bőségesen korrekt
A fedőroló még mindig elfér a padlóban,a hátsó támlák 40/20/40 dönthetősége jelentős könnyítés, ha negyedmagunkkal utaznánk és szállítanánk hosszabb tárgyakat, például síléceket
összességében elég erős csomag az új Tucson.
Az alapverzió (1.6 T-GDi, 150 LE, Life) 7,999 millióról startol, a tesztelt Premium szint azonban 1,5 milliós lépcső (a mild hybrid 0,5 milliósán felül), ha pedig az igazi technikai érdekességeket és alapból automata váltót adó hibridre vágyunk, az további 2 millió. Igaz, maga az automata is 550 ezer forint lenne, a hibrid viszont erősebb (230 lóerős) és takarékosabb is. A következő próba már reményeink szerint vele következik! Az árak kapcsán viszont ismét meg kell jegyezni, a Hyundai már rég nem olcsó márka, ellenben Korea prémiuma, 5 év kilométerkorlát nélküli garanciával, valóban minőségi tartalommal.Összkerékhajtással is kapható, de a lágy hibrid esetén ahhoz jár az automataváltó is - a kézi váltós, 150 lóerős benzines vélhetően a húzómodell lesz, abban sem vagyok biztos, hogy lágy hibridként