Első teszten az új Hyundai Tucson – személyesen ez is más
Korea Mercedese? Hyundai Tucson 1.6 T-GDi LP MHEV Premium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bemutatók után elérkezett végre az új Tucson első tesztvezetési lehetősége. Még nem rendes, egyhetes teszt csak néhány napos, ami alapján már bőven lehet elképzelésünk arról, milyen is lett.
A fotókon tanulmányautós forma a személyes találkozásnál már nem annyira meghökkentő, inkább csak szokatlan.
A vonalak ismerősek, de nem egyértelmű "nyúlások", már csak azért sem, mert tudjuk, hogy a Hyundai nem a formáktól, hanem az adatoktól indult, leszűrték, hogy mi jön be az embereknek és annak megfelelőt alkottak. Tudományosan. Az új Tucson is ilyen: bár a kifutó, az idei évben még egész jó eladásokat hozó, november végéig 1209 példányban elkelt generáció is egész modernnek tűnik még kívülről, az új egyértelműen mutatja, volt itt lehetőség a frissítésre.A formán sok az él, sok az éltörés, domborítás is.
Talán túlzottan is, de ez persze ízlés kérdése. Mindenképp egyedi a hűtőmaszk szerves részéve tett LED-es menetfény- és helyzetjelző-panel, ami hangsúlyos szemeket, komoly arcot ad a Tucsonnak. A főfényszóró alapból hagyományos halogén, persze projektoros, opcióként Full LED, a lökhárító két szélére téve - korrekt fényerővel és automata távfénykapcsolással. LED-es (igen csinos) hátsó lámpákat a hatos skálán negyedik helyen álló Premium felszereltségi szinttől kapunk, azaz a tesztautó már épp ilyeneket viselt.A fogyasztási értékekről egyelőre nagyon óvatosan nyilatkoznék. Keveset mentem ahhoz a Tucsonnal, hogy komoly átlagokról tudjak beszámolni.
A szinte új autót 8,5 l/100 km átlaggal vettem át, nálam 8,3-at hozott, de fotózással, több hidegindítással. Országúton simán bevihetjük 6 liter alá, de mentem vele egy agglomerációs/városi vegyes kört is, amit 7,3-as átlaggal zártam, utóbbi előrevetíti: túl torkos azért nem lesz, ez egy 4,5 méteres SUV-ban teljesen korrekt érték. Ráadásul a menetdinamika sem hiányzik, a 150 lóerős motor élénken viszi, a 10,3 másodperces 100-as sprint és a 189 km/órás végsebesség is korrekt.Bár az új Tucson csak 2 centivel hosszabb elődjénél, látványra nagyobb autónak tűnik már kívülről is, de főként belülről.
Érezhetően nőtt a belső szélesség és a hátsó lábtér is. Az új formák is ügyesen fokozzák a térérzetet. Míg kívülről nem is annyira éreztem szükségét a frissítésnek, belülről egyértelműen jól jött az. Már az első bemutatónál említettem a Mercedest, hiszen a Hyundai-Kia konszernen belül előbbié a prémiumvonal, de ahogyan sok-sok újdonságot a Mercedes szokott hozni, úgy jutott a Tucsonnak is. Ez az első modell a márka új dizájnjával, de például az első Hyundai rejtett (a tetőspoilerbe simuló) hátsó ablaktörlővel és az első ülések közötti légzsákkal. A digitális műszerblokk is egyértelműen mercedeses hatást kelt, nem csak számomra, részletként mutatva több ismerősöm is a stuttgartiakra asszociált. A kompakt SUV-ban ráadásul 10,25 colos központi kijelzőt is kaphatunk, a középkonzol fizikai gomb nélküli, ami elsőre nem hangzik feltétlenül jól, de a rendszer tökéletesen működött.összességében elég erős csomag az új Tucson.
Az alapverzió (1.6 T-GDi, 150 LE, Life) 7,999 millióról startol, a tesztelt Premium szint azonban 1,5 milliós lépcső (a mild hybrid 0,5 milliósán felül), ha pedig az igazi technikai érdekességeket és alapból automata váltót adó hibridre vágyunk, az további 2 millió. Igaz, maga az automata is 550 ezer forint lenne, a hibrid viszont erősebb (230 lóerős) és takarékosabb is. A következő próba már reményeink szerint vele következik! Az árak kapcsán viszont ismét meg kell jegyezni, a Hyundai már rég nem olcsó márka, ellenben Korea prémiuma, 5 év kilométerkorlát nélküli garanciával, valóban minőségi tartalommal.Árak
Tesztmodell alapára
9 999 000 Ft (2020.12.23.)
Tesztautó ára
10 649 000 Ft (2020.12.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE)
Nyomaték:
250 Nm 1500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.30 s
Végsebesség:
189 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5-6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4500 mm
Szélesség:
1865 mm
Magasság:
1650 mm
Saját tömeg:
1463 kg
Össztömeg:
2065 kg
Tengelytáv:
2680 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
577-1756 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
945-1030 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
520 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
410-720 mm
Csomagtér hossza:
860 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
840 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
250 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
189 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.30 s
CO2-kibocsátás:
147-154 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5-6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,3 l/100km