Először hibrid autóé a Le Mans-i pole
Audi-siker a legendás 24 órás időmérőjén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ilyen se volt még: a 80. Le Mans-i 24 órás autóverseny időmérő edzését egy hibrid nyerte. Audi lévén ez persze nem meglepetés.
Csakhogy ez már nem holmi dízel (mint a most is induló Audi Ultra), hanem hibrid (dízelhibrid), így az R18 e-tron quattro máris történelmet írt, hiszen hibridrendszerű versenyautók most először szaggatják a Le Mans-i aszfaltot.
A 80. Le Mans-i 24 órás időmérőjének eredménye (élmezőny)
- Fassler, Lotterer, Treluyer (Audi e-tron) 3:23.787 p
- Dumas, Duval, Gene (Audi Ultra) 3:24.078
- Davidson, Buemi, Sarrazin (Toyota) 3:24.842
- Capello, Kristensen, McNish (Audi e-tron) 3:25.433
- Wurz, Lapierre, Nakajima (Toyota) 3:25.488
- Bonanomi, Jarvis, Rockenfeller (Audi Ultra) 3:26.420
Tisztelt cikkíró!
A cikkben szereplő alábbi mondatrész: „…hiszen hibridrendszerű versenyautók most először szaggatják a Le Mans-i aszfaltot” nem igaz.
1998-ban indult a Panoz Esperante Hybrid, amerikai, benzin-elektromos versenyautó. Ez persze nem csökkenti az Audi érdemeit, főleg, hogy ők uralták a teljes dobogót, és az 5. helyet is megszerezték! 🙂