Először 3 liter alatt a VW Golf fogyasztása
Fogyasztási rekordot döntött a dízel Golf
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma egy kis méretű, de akár kompakt dízelautóval sem lehetetlen négyliteres átlagfogyasztást elérni, és megtartani 100 kilométerenként. Nem csoda, hogy a Volkswagen takarékos kommandója megpróbálkozott bemenni 3 liter alá. Sikerült nekik.
Bár a Volkswagennél fogalom a háromliteres autó, eddig a gyakorlatban kevésszer sikerült ennyire alacsonyan tartani a fogyasztást. Az egyliteresként elhíresült XL1-es modell tudja ezt, sőt az egyliteres átlagot is, igaz az ára közel 100 ezer euró lenne, ha gyártanák. Ezért örömteli hír, hogy a Volkswagen 110 lóerős BlueMotion TDI motorral hajtott Golfjával egy Dekra által minősített teszt során 100 kilométerenként 2,92 literes átlagfogyasztással, azaz mindössze egyetlen tanknyi üzemanyaggal tették meg a Nantes és Koppenhága közötti 1602 kilométeres távolságot.
A változatos útvonal a nyugat-franciaországi Nantes-tól, Európa 2013-as zöld fővárosából, Párizson, Antwerpenen, Brémán és Hamburgon át vezetett Dánia fővárosába, Koppenhágába, a kontinens 2014-es zöld fővárosába. A tesztben szereplő Golf gyári, elméleti fogyasztása 100 kilométerenként 3,2 liter, ezt kívánták a gyakorlatban is bizonyítani a vállalkozó kedvű autósok. Profik voltak, de ezt el is várta tőlük a szakvezetés, hisz az autóvezetés a szakmájuk. A Volkswagen Driving Experience pilótái 20 óra és 45 perces menetidő során normál közúti forgalomban átlagosan 2,92 liter gázolajat használtak fel 100 kilométerenként az úton. Az autó alapkivitelű, 50 literes üzemanyagtartályát még Nantes-ban töltötték fel, ahol a Dekra szakértője pecsételte le, majd a célban ugyanezen szakértő jelenlétében 46,92 liter gázolajat töltöttek utána.
A Volkswagen Golf TDI BlueMotion alapkivitelében tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás, valamint a fékezési fázisok alatti energia visszatáplálás rendszereit. Aerodinamikai finomításai, átdolgozott hatfokozatú manuális sebességváltója, valamint különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsai is hozzájárultak a sikerhez.
Ha hozzáadod az elfogyasztott motorolajat is (mivel az is elég a motorban és üzemanyagként funkcionál) akkor egyből más eredményt kapnál!
Passat Bluemotion-nel vannak saját tapasztalataim. Az autó nem teszt kötülmények között, 130.000 kilométer alatt 4,4 literes átlagfogyasztást produkált.
Az utódja, ami szintén újként került hozzánk, szintén diesel (más márka) stabilan 1 literrel fogyaszt többet átlagban (most 35.000 km. van benne(.
Ügyes ez a BM technológia, nekem volt alkalmam megtapasztalni.
Nekem ez tetszik:
“Profik voltak, de ezt el is várta tőlük a szakvezetés, hisz az autóvezetés a szakmájuk. A Volkswagen Driving Experience pilótái”
Tehát a gyár által megadott (város3,8/[b]országút3,0[/b]/kombinált3,2) fogyasztáshoz képest 2,9288 litert, azaz [b]2,4%[/b]-kal kevesebbet fogyasztani 99%-ban sík úton, autópályán, 1%-ban városban, ki tudja milyen guminyomáson, fűtés nélkül, 80 %-ban leeresztett ablakmosótartállyal, tartalékgumi nélkül, 55kg-os profi pilótákkal, stb.!
Ehhez tényleg lehet gratulálni!
Jó ez a mérési ciklus!
Bükfördőről hazafele Tüskeváron keresztül falvakon át Budapestre, 90km-en keresztül viszonylag sík úton.84-es és a 8-as úton.Ahol lehetett ott 100-al mentem többel nem. Falvakban persze ahogy kell úgy haladtam.
100 km/h átlagsebességgel, v milyen körülmények között sikerült elérni? Ez a fogyasztás, ami a cikkben szerepel, emészthető, nem úgy mint a hypermilerek rekordjai. A cikkben szereplő 77 km/h átlagsebesség elfogadható. 100 km/h átlagsebességnél esetleg kamion mögött autópályán lehet 3l alatt normál közlekedésben. Fizika az fizika.
Énnekem is sikerült már extra jó fogyasztást kisajtolni az autóból. 1.3mjet classic punto (eco chippel) 2,8L 100km-en 100km/ó-s sebességgel. Igaz könnyebb mint a golf tuti (1080kg) lemérve, de nincs 6.seb. alacsony gördülési ellenállású gumi, start stop rendszer, energia visszatáplálás. De még szeretnék faragni a fogyasztásból szeretném elérni a 2-2,5l/100km. Aki chippelte a kocsit azt mondta, hogy még van ötlete, hogy még kevesebbet fogyasszon a kocsi.
Pár éve úgy adódott, hogy egy motoros barátomat kellett lekísérni vidékre, sík terepen mentünk, 90 körül tudott menni a srác, én is többé-kevésbé ennyivel követtem. A fogyasztás végig 3-3,1 liter körül ingadozott. Az egy teleextrázott 112 LE-s régi Peugeot 308 volt, mindenféle trükközés és finomkodás meg Bluemotion nélkül. Összességében nem értem mi ebben a nagy truváj, szerintem azzal az autóval, 5 évvel ezelőtt is meg lehetett volna csinálni és a mai korszerű középkategóriás dízelekkel, egyenletes 90-100 körüli tempóval és klíma nélkül bármikor reprodukálható.