Az EX40-ben így néz ki az új funkció: a bal alsó sarokban bukkan fel az értesítés
Életünk minden pillanata megoszthatóvá vált, mégis, az autózás még ma is inkább önálló, egymástól elzárkózott járművekkel történik. Ugyan az internetkapcsolat számos modellben ott van már vagy gyárilag, vagy az okostelefonunkon keresztül, de ezt mégis inkább csak szórakozásra, navigációra vagy hírolvasásra használjuk. Pedig az utakon lévő autók rengeteg információt lennének képesek begyűjteni, amit másokkal megosztva biztonságosabbá és gördülékenyebbé tehetnénk a közlekedést. Ebben segít például a Waze, ami évek óta teszi lehetővé, hogy a felhasználók bejelentsék a traffipaxokat, baleseteket vagy dugókat, ezzel segítve a többi felhasználót ezek elkerülésében.
Egy beláthatatlan kanyar túlsó felén lévő baleset rendkívül veszélyes
Az autógyártók saját infotainment-rendszerében viszont nincs ehhez hasonló funkció, és bár a Waze tükrözéssel használható, azt nem feltétlenül indítjuk el egy már ismerős útszakaszon, így figyelmeztetni sem tud mindig. A Volvo gyárilag hozta el ezt a technológiát 2016-ban, saját felhős rendszerüket kiépítve a sofőrök azóta be tudják jelölni, ha veszélyes (például csúszós) útszakaszon jártak, így az arra járó többi Volvo-tulaj automatikus figyelmeztetést kap. Ez most a balesetek bejelentési lehetőségével bővül, aminek haszna egyértelmű: például egy kanyargós útszakaszon egy beláthatatlan kanyar után az úttesten vesztegelő jármű óriási veszélyt jelent, de a Volvo figyelmeztetésével elkerülhető az ütközés.
Az XC90 is megkapja a balesetre figyelmeztető rendszert
Ugyanakkor ez a rendszer is csak úgy működik, ha a Volvók sofőrjei bejelentik az úton látottakat. Ehhez egy egyszerű, könnyen elérhető parancssorra van szükség az infotainment-renszerben, mert ha az almenük erdejéből kell előkeresni a megfelelő gombot, az még veszélyes is. Ha viszont megfelelően működik, a Volvo kommunikációs rendszere tényleg biztonságosabbá teheti az autózást, ráadásul nem csak a svéd márka tulajdonosai számára, mert a felhőjükben tárolt adatokat - anonim módon - mások számára is elérhetővé teszik, akik egy kompatibilis rendszert építenek ki. Sajnos nálunk ez a funkció egyelőre nem érhető el, a balesetbejelentőt elsőként Dániában kapcsolják be. Ott viszont nem csak a felhasználói bejelentéseket tudja fogadni a rendszer, hanem az országos közútfelügyelet útinformációi is bekerülnek a Volvo felhőjébe.