Futurisztikus autóhoz futurisztikus meghajtás dukál
Azt Robert Zemeckis, a Vissza a jövőbe filmtrilógia rendezője is érezte, hogy 2015-ben valószínűleg másfajta üzemanyagot fognak használni az autók, mint az akkori jelenben, 1985-ben. Ő banánhéjra és egyéb hulladékokra tippelt, Doki ugyanis azzal tankol fel az első film végén, de ez természetesen nem valósult meg. Az elektromos autózás térnyerése viszont töretlen, így gyakorlatilag egy történelmi adósságot törlesztett az Electrogenic a DeLorean DMC-12 elektromossá alakításával, megadva az autónak az igazi "jövőbeli" technológiát.
Kívülről szinte semmi változást nem lehet észrevenni, de ez az Electrogenic filozófiájának lényege
A DMC-12 eleve egy futurisztikus, sci-fi hatású kupé volt a '80-as években, de nem csak ez ad indokot a villanymotor beépítésére. A GM korábbi vezére, John DeLorean a '70-es években elhatározta, hogy egy jövőálló, fenntarthatóan gyártott sportautót szeretne készíteni. Innovatív megoldás volt az olyan kompozitok és rozsdamentes acél panelek használata, ami biztosította, hogy az autó a távoli jövőben is üzemképes állapotban lesz - márpedig az akkori jövőben, azaz a mai jelenben már a villanyhajtás kezd meghatározóvá válni, éppen fenntarthatósági okokból. Az autó tartóssága összejött, az összes legyártott DMC-12 háromnegyede még ma is forgalomban van. A sportos vezethetőséget a Lotus futómű-technológiája szavatolta, a pénz jelentős részét pedig a brit kormány fektette be a projektbe.
Az új akkumulátor 241 km-es hatótávot tesz lehetővé
Sajnos mire elkészült a sorozatgyártású autó (egyébként rekord idő alatt), alig maradt egy-két éve a DMC-12-nek, hogy bizonyítson a piacon, mielőtt a rosszra forduló gazdasági környezet visszavetette a keresletet, és leállt az autó értékesítése. Az sem segített persze, hogy például az USA-ban érvényben lévő kibocsátási szabályozás miatt annyira vissza kellett venni a DMC-12 teljesítményét, hogy az 130 lóerőre csökkent, álló helyzetből 100 km/h-ra pedig 10 másodperc alatt sem volt képes felgyorsulni. Már csak ezek miatt is megérdemli az ikonikus sportautó az Electrogenic elektromos meghajtását, ami egy 43 kWh-s akkumulátort használ. A teljesítmény így már 215 lóerő, a 100 km/h-s sprint pedig 5 másodpercet vesz igénybe - sportautóhoz méltó számok ezek. A megnövekedett erőt a Lotus által fejlesztett futómű még mindig képes kezelni az Electrogenic elmondása szerint. A cég számos klasszikus autóra kínál elektromos átalakítást, és fontos elvük, hogy az eredeti autóban sehol nem ejtenek vágást, nem végeznek hegesztést - csak csavarokkal rögzített alkatrészeket távolítanak el, ezáltal az eredeti állapot bármikor visszaállítható. A DMC-12-höz még új vezetési módokat, és az Electrogenic munkái során először rajtautomatikát is adtak.
Még a kézi váltóval szerelt DMC-12-esekre is kérhető az átalakítás