Elöl, hátul, elöl-hátul is hajthat az új Mercedes-Benz Vito
Nagyot nőtt, kicsit Renault a Mercedes-Benz Vito
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg a Vianóból V-osztály lett, a Vito maradt Vito, csak a személyszállító verziói kaptak új nevet. Nőtt és gazdagodott is a modell.
Íme a legújabb Mercedes-Benz Vito, és igen, nem meglepő mód hasonló a dizájnja, mint a Vianóból lett V-osztálynak. Továbbá nőtt, mint a konkurensek is, méghozzá - mindhárom kivitelével - 14 centit. A bővülés részint a gyalogosvédelmi előírásoknak megfelelően a frontrészt, részint a hátsó túlnyúlást érinti. A legkisebb Vito hossza 4895, a közepesé 5140, a legnagyobbé 5370 mm. A maximális magasság 1910 mm. A minimális üres súly 1,76 tonna, a terhelhetőségi csúcs 1369 kg (a hátsókerekes 3,2 tonnás típusnál).
Az új Vito első-, hátsó- vagy összkerékhajtással is rendelhető. Személyszállító verzióit ezentúl Mixtónak és Tourernek hívják. Kétféle - négyhengeres - dízelmotor van ötféle teljesítménnyel. A 88 lóerős 109 CDi és a 114 lovas 111 CDI 1.6-os Renault keresztben, a 136 lóerős 114 CDI, a 163 lóerős 116 CDI és a már Euro 6-os és 190 lovas 119 BlueTec pedig 2.1-es saját hosszában. Alapból 6 fokozatú és manuális a váltó, míg az automatikus 7G-Tronic Plus a 114-hez és a 116-hoz opció, a BlueTechez és a 4x4-eshez meg széria. A fogyasztás és a CO2-kibocsátás persze jelentősen csökkent.
Bár a V-nél szerényebben, de a műszerfal, a fülke is minőségibb, személyautósabb, mint volt. Nyolc légzsák, kényelmesebbre hangolt futómű, adaptív ESP, adaptív LED-es lámpa, keresztszél-asszisztens, holttérfigyelő, fáradtságfigyelő, sávtartó, parkolóasszisztens is van. A forgalmazás ősszel startol.
Az első fapados Vitokhoz képest elég komfortosnak tűnik. Egy összkerekes nagyon komoly ötlet. Sok építési vállalkozó használ Vitot, tapasztalatból mondom, hogy kell az összkerék.