Egy igazi különlegességet is kiállítottak a budaörsi bemutatóteremben az RS e-tron GT ice race képében
Újdonságokból nem volt hiány az Audi sajtóeseményén, hiszen a budaörsi
Moon Cityben a
Q8 e-tron mellett az RS e-Tron GT ice race edition és
a nemrégiben frissített Q7 is tiszteletét tette.
Mégsem ezek szolgáltatták a rendezvény apropóját, hanem az Audi mobilitási megoldásai. Ezek közül talán az egyik legérdekesebb, hogy ma már milyen sokféleképpen bejuthat a tulajdonos az autójába. Természetesen adott a fizikai kulcs, emellett az Audi a Connect alkalmazásban is lehetővé teszi a felhasználók számára a nyitás/zárást, ezzel a nadrágzsebeket könnyítve, hiszen így nem szükséges a klasszikus kulcsot mindig magánál hordania a felhasználónak. Ellenben az Androidos telefonok az NFC (Near Field Communication) technológia segítségével - a kilincshez tartva a készüléket - könnyedén kinyithatják és beindíthatják az autót. Az alkalmazásban ráadásul a fő felhasználó mellett további 4 személy is hozzárendelhető a járműhöz, akik ugyan kevesebb jogosultságot kapnak, de a fizikai kulcs nélkül is használhatják. Ha pedig ez sem lenne elég, még egy kártyát is választhatnak a felhasználók, így amiatt sem kell izgulni, hogy esetleg lemerül a telefon - bár ebben az esetben sincs minden veszve, hiszen ha a kikapcsolás pillanatában aktív volt az NFC, akkor az autó így is fel fogja ismerni a készüléket.
A frissített Q7 is megmutatta magát
Szó esett még az "előfizetéses" rendszerről is, azonban kiemelték, ez inkább bővítésként értelmezhető. Az említett funkciók azokhoz a járművekhez érhetőek el, amelyekbe a megvárásláskor nem kérték az extrákat, ám ha az autó alkalmas rá, akkor utólag bővíthető - persze ha ezt a hardveres és szoftveres adottságok lehetővé teszik. Az ilyen funkciókra lehet 1 hónapos, 3 éves vagy akár örökké szóló jogosultságot szerezni, de minden esetben olcsóbb ha már a vásárláskor, a konfigurátorban belekerülnek az autóba az említett extrák. A jövőben így olyan járművek is a kereskedésekbe kerülnek, amelyeket elsőkerék-hajtással értékesítenek, de opcióként összkerekessé bővíthetőek. Ugyanakkor kiemelték, hogy ettől függetlenül lehet majd vásárolni összkerekes autót további extra költségek nélkül is.
A Q8 e-tron már nem számít akkora újdonságnak, de még mindig ritka a magyar utakon