Nem az Audi találta ki az előfizetéses szolgáltatást, hiszen egy másik német gyártó korábban már az ülésfűtést is havidíjhoz kötötte, viszont a négykarikás márka ezt új szintre emelte, elvégre egy olyan funkciót köt extra összeghez, ami a mindennapi közlekedés során a vezetést könnyítheti, de haladjunk csak szépen sorban. Kívül kis túlzással csak nagyítóval lehet kiszúrni a változásokat, például a hatszög formájú hűtőmaszkon a lamellák sportosabb megjelenést kaptak, illetve elöl és hátul is frissültek a LED-es fényszórók, amely felszereltségi szinttől függően az autó elején LED Matrix is lehet.
Egymás mellett a korábbi és a mostani megjelenés
Az A3-as modellcsaládban újdonság az Allstreet kivitel megjelenése, amely főként a terepjárós motívumokkal emelkedik ki a névrokonai közül. A Sportback és a Sedan verzióktól könnyű megkülönböztetni a mattfekete hűtőmaszk, a háromszög alakú lökhárító betétek és a szélesebb kerékjárati ívek okán, valamint a hasmagassága is nagyobb 30 milliméterrel. Alapesetben 17 colos felniket kap, de opcionálisan ehhez is elérhető a 18-as és 19-es is. Szintén a terepjárós hatásra játszanak a fekete tetősínek is, amelyek alapáron benne foglaltatnak a csomagban, viszont a motorkínálat ugyanaz mint a többi kivitel esetében.
A nappali menetfényen az apró LED-ek 4 előre beprogramozott kiosztásban képesek világítani
Akár 19 colos felnik is kerülhetnek alá
Az utastérben megmaradt a 12,3 colos digitális műszeregység, és a 10,1 colos multimédia, viszont nem túl szerencsés változás, hogy rengeteg funkció átkerült előfizetéses rendszerbe. Ilyen például a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, a kétzónás klímavezérlés, az adaptív sebességtartó, vagy éppen a fényszóró asszisztens. Ezekre lehet havi, féléves, éves, vagy három éves előfizetést kérni, de az Audi a közleményében azt is megemlíti, hogy akár örökre megvásárolhatók, viszont nem említik, hogy pontosan mennyiért.
A kijelzők maradtak, viszont a váltókar eltűnt, a helyére egy pici irányváltó került
Európában kétféle motorral lesz elérhető a ráncfelvarrott A3 a Sportback, a szedán és az Allstreet változatban is. Benzines erőforrásból adott a 148 lóerős, 1,5 literes 35 TFSI a hétfokozatú S tronic váltóval és lágy hibrid rásegítéssel. Dízelfronton szintén egy 148 lovas, kétliteres 35-ös jelölésű TDI áll a vásárlók rendelkezésére, ugyancsak hétsebességes automatával. Később a kínálat még bővül, többek között konnektoros hibriddel is. Az új modellek márciustól rendelhetők.
Helyes, jó döntés az előfizetéses extra! Igy kell az európai autógyrtást még inkább versenyképtelenebbé tenni. És meglepődnek ha kiszorulnak a piacról.