Élőben ütős – kipróbáltuk a Renault Arkanát

Fizetett hirdetés

Első teszt: Renault Arkana TCe 140 EDC mHEV R.S. Line

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nehéz eldönteni, hogy ez most egy kupésított Captur, netán egy emelt Megane GranCoupé. Hívjuk csak a Renault X6-osának, azzal fogja megérteni a legtöbb ember, hogy mi is ez. A Renault Arkana dögös lett.

Június 15-19. között Arkana napokat tart a Renault, persze többi modelljét is próbára kínálja és kedvezményekkel kelleti, csak épp az Arkana a fő újdonság most náluk. Mivel az importőri tesztautót még nem hoztuk el, elugrottam a Renault Schillerhez, hogy kipróbáljam a "Renault X6-osát". Tudom, túlzás annak nevezni, hiszen méretben mégis inkább az X4-hez van közelebb, sőt annál is rövidebb, de

mivel ezt a kupé SUV műfajt az X6 hozta elsőként, mindenki arra asszociál az Arkana kapcsán is.

4,57 méteres hosszával már középkategóriát nyaldossa, persze ezt egy kompakt, C-kategóriás autónak mondja a Renault, s valójában is olyannak tűnik, mintha a Megane-ból faragták volna. Pedig az Arkana nem a Megane, hanem a Clio és a Captur CMF-B építőkészletére épül, műszerfaláról is leolvasható, hogy a Captur rokona, de annál érezhetően nagyobb, tágasabb autó. De még mennyivel! Hosszban 34, széltében 2,4, magasságával 0,8 centivel több az Arkana, mint egy Captur, tengelytávja pedig csaknem 8 centiméterrel nagyobb. Ez pont annyi, hogy ebben már kényelmesen lehet elférni hátul, bőven van hely a lábaknak, s 190 centis magasságig a fejtér is elegendő, ami ebben a műfajban teljesen korrekt érték. De az az igazság, hogy olyan dögösen néz ki az Arkana, pláne az R.S. Line csúcsverzió esetén felármentes Vérnarancs színben, hogy a legtöbb embert az sem érdekelné, ha hátul egy picit szűkösebb lenne. De szerencsére nem az, 4 felnőtt átlagtermettel kényelmesen elvan itt.
Hirdetés
Persze ne rohanjunk rögtön az utastérbe, mert legalább olyan érdekes a külső! Az R.S. Line csúcsverzió sportos, méhsejtrácsos lökhárítót kap az orrára, diszkrét piros betétes, 18 colos felniket, a gumitesztünkön is jól szerepelt Kumho Ecsta HS51 abroncsokkal, s a forma olyannyira prémiumnak néz ki, hogy akárhányan nyitottuk ki jókora csomagtérajtaját, vártuk, hogy azt elektronika emelje. Hát nem tette, nekünk kellett, ami persze nem egy tragédia. Az ottani tér viszont bőséges, üléshajtás nélkül is 513 literes. Kétállású csomagtérpadlót is kapunk, a felsőben támladöntéssel sík padlójú, 1291 literes térrel, az alsóval pedig alaphelyzetben mélyebb üreget. A prémiumos hasonlat a hajtásláncra is igaz: Arkanát csakis automata váltóval kapunk, az alapverzió rögtön a TCe 140 EDC, azaz a Renault-Daimler 1,33 literes turbómotorja hétfokozatú duplakuplungos automatával, ráadásul mikro-hibrid rendszerrel, ami persze nem sokkal több, mint egy stop-start, persze motorféküzemre időzített generátor gerjesztéssel, induláskor, gyorsításkor pedig némi plusz nyomatékkal. A másik opció az E-TECH Hybrid, a Clióból ismert 1,6-os szívó benzinessel és külső töltési lehetőség nélküli akkumulátorral. Utóbbi el is veszi a csomagtér padlóját. Hiába erősebb egy hajszálnyit a hibrid, nagyobb tömege miatt nem megy jobban, mint az "alap" Arkana, a jobb menetdinamikát ez hozza: 9,8 másodperc alatt van 100-on, végsebessége is 205 km/óra.
Hirdetés
Bevallom, meg is lepett, hogy milyen élénken mozog, viszonylag sokat mentem ugyanilyen hajtásláncú Capturrel, de ez érezhetően élénkebb volt, a Multi-Sense rendszer sport állásában a kormány is elég kommunikatív. Úgy sem nehéz, pont jó rásegítésű, s az is meglepő, hogy a magas építéssel az amúgy sablon, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműből milyen jó elegyet hoztak ki. Az Arkana stabil, egész jó vele kanyarogni, de a 215/55 R18-as abroncsokkal is jó a csillapítása (igaz, pestiesen rossz úton nem mentem vele). Sofőrsegédből már alapból, a Zen bázisverziónál egész sokat kapunk: például aktív vészfékrendszert, sávtartót és sávelhagyásra figyelmeztetést, valamint persze tempomatot is. Már a második (Intens) szint is ad automata reflektort és adaptív tempomatot, igaz az araszolófunkció és a sávközéptartó feláras, együttesen 200 ezer forint a "Renault Pilot" elnevezés alatt. Nincs Arkana első-hátsó parkolóradar és tolatókamera, valamint LED fényszóró nélkül, mindenképp automata a légkondi és az üdvözlőfunkciós automata Renault kártya is alapáras. Az extrakínálat bőséges, az R.S. Line tényleg szinte mindent megad, de vannak megkötések. Hiába kapjuk például alapból a teljesen digitális, 7 colos digitális műszerblokkot és a 9,3 colos központi érintőképernyőt, a steppelt bőrhuzatos, amúgy rendkívül jó fogású R.S. Line kormány nem kap fűtést, míg alatta az Intenshez már elérhető az. Ezek persze már szinte csak ízlésbeli kérdések. A lényeg, hogy az Arkana dögös, a TCe 140 motorral meglepően élénken mozog, kellően az úton is van, s ha nem gyilkoljuk, az EDC váltó szépen teszi a dolgát. Ésszel hajtva egészen takarékos is tud lenni, hozható vele a 6 liter körüli WLTP átlag, a fotózós, hajtós tesztkörön mondjuk 7 litert nyakalt, de ebben autópályázás, sok gyorsítás is volt.
Hirdetés
A Renault ügyesen kacsintott be az eddig leginkább a prémiumgyártók által uralt kupé-SUV szegmensbe, ott az Arkana 9,299 millió forintos alapára és az R.S. Line 11,199 milliósa, pláne a Bose hifis, fekete tetős, Autópálya Asszisztenses tesztautó 11,699 millió forintos ára döbbenetesen jónak számít. És van itt még egy csavar: az Arkana a Samsung-rokonság miatt Dél-Koreában készül. Ennek megfelelően kiváló összeszerelést mutat. Érdemes tenni vele egy próbakört, a Renault Schiller tesztautója igencsak meggyőző volt, az Arkana napok alatt pedig nem csak kipróbálni, kedvezményes ajánlatot kapni is lehet; most van Arkana 9 millió forint alatt is! Cikkünkhöz az Arkanát a Renault Schiller autószalonjából kaptuk kölcsön. Köszönjük!
Árak
Tesztmodell alapára
9 299 000 Ft (2021.06.16.)
Tesztautó ára
11 699 000 Ft (2021.06.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8-6,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4568 mm
Szélesség:
1821 mm
Magasság:
1584 mm
Saját tömeg:
1336 kg
Össztömeg:
1876 kg
Tengelytáv:
2720 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós coupe SUV
Csomagtér:
513-1291 l
Motor és váltó
Motor:
Benzines
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú duplakuplungos automata
Nyomaték:
260 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
CO2-kibocsátás:
132-138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8-6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.06.16. at 21:37
    Permalink

    Beteg világ beteg torzszülöttjeinek egyike. Groteszk az egész mai autógyártás úgy ahogy van. Nagyon ékes példája ez az autó. 9-10-11 milliós ársávban nemrég még valóban értékes és kellemes autót lehetett kapni Renault emblémával, annak Talisman volt a neve… jelenlegi cégautóm. Helyette egy ilyen, atya világ milyen borzalmas jövőkép.

  • 2021.06.17. at 09:11
    Permalink

    “…nemrég még valóban értékes és kellemes autót lehetett kapni Renault emblémával, annak Talisman volt a neve…”

    …és nem kellett a kutyának se 😀

  • 2021.06.18. at 23:11
    Permalink

    Sok minden említésre került a cikkben, pl. a Clio, a Captur, a Megane, csak éppen az a típus nincs, amelyikhez a legközelebb áll. Mert szerintem az Arkana méretben leginkább a Kadjarhoz áll közel, gyakorlatilag annak a kupé változata (mint a BMW X3 és X4).
    Azt is tévedésnek tartom, hogy a kupé SUV-ot a BMW találta ki az X6-tal. Szerintem annál előbb létezett a Ssangyong Actyon. Nyilván egy akkori Ssangyong európai szemmel nehezen emészthető volt, de a forma előbb megvolt náluk, mint a BMW-nél.
    Ez az Arkana nekem nagyon tetszik, nyilván nem ebben a kukás 🙂 színben, de elfogadnám. Drágának drága, mint minden mostanában. Sokszor írtam már, hogy a mai árakat nem szabad hasonlítani az egy vagy két évvel ezelőtti árakhoz, hanem a többi mai árhoz kell mérni. Sajnos elég sokat drágult minden. Ma már egész kommersz autókkal is könnyű belecsúszni a 10 millióba.

    • 2021.07.10. at 11:49
      Permalink

      “az Arkana méretben leginkább a Kadjarhoz áll közel, gyakorlatilag annak a kupé változata (mint a BMW X3 és X4)”
      Ezzel vitatkoznék, mert a millimétereket tekintve méretben valóban közel áll a Kadjarhoz, de azon kívül semmi rokonság nincs, úgyhogy az X3 – X4 hasonlat igencsak sántít.
      Főleg, hogy a KADJAR a CMF-C/D (nagy autós) padlólemezre épül, míg az ARKANA a CMF-B-re (CLIO, CAPTUR), ahogy a cikkben is szerepel.

Vélemény, hozzászólás?