Előbb a dízel, majd a benzines autókat is betiltanák
Lehet, hogy nálunk is csak villanyautók lesznek piacon 2025-től?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hazai viszonyokat ismerve igen meredek törvényjavaslat került a parlament elé. Mutatjuk a részleteit.
Ahogyan az a parlament.hu oldalon olvasható, önálló képviselői indítványként e hét kedden került beterjesztésre a "belső égésű motoros gépjárművek kivezetését" szorgalmazó országgyűlési határozat javaslat. Első pontja, hogy 2025-től (Norvégiához és Hollandiához hasonlóan) ne lehessen belső égésű motorral hajtott autót forgalmazni hazánkban. Azt látva, hogy tavaly összesen nem kelt el 200 villanyautó a 96 555 példányos piacon, ez azért igen bátor javaslat. Emisszió szempontjából értékelhető a második pont, vagyis az, hogy szmogriadó riasztási fokozatában idén szeptembertől csak Euro 4-es emissziós besorolású autókkal lehessen közlekedni, ám ne feledjük, az autók harmadát már a jelenlegi, az Euro 3-asokat még engedő rendelet is tiltja szmogriadóban.
A belső égésű motoros autók 2025-től való kitiltását előkészítendő a javaslat már 2018-tól emelné a dízel üzemanyag jövedéki adóját, kivezetné az olyan cafeteria-elemeket, melyek a saját autóval való munkába járást támogatják, helyette az adó és a cafeteria-rendszer által is a közösségi közlekedés használatát ösztönözné, sőt az előbbi rendszereket úgy alakítaná át, hogy az a kerékpárral való munkába járást ösztönözze a legjobban. Tiltaná a 150 kW-nál (204 LE) nagyobb teljesítményű dízel személyautók forgalomba hozatalát, megszüntetné az elektromos meghajtást csak másodlagosan alkalmazó, azaz a hibrid autó környezetbarátsággal összefüggő kedvezményeit.
2020-ban újabb lépcső következne: a dízel (új és használt egyaránt) személyautók forgalomba hozatalának tiltásával, utóbbi a 150 kW-nál nagyobb teljesítményű benzinesekre is vonatkozna. Ekkortól nem csak szmogriadókor, hanem általánosan tiltanák az Euro 4-nél rosszabb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros autók városközpontokban való közlekedését. Hogy miért csak a benzinesekét? Vélhetően csak elírásból, ugyanis 2025-től a javaslat abszolút tiltaná a dízel személy- és teherautók, buszok, valamint a benzines személyautók forgalomba hozatalát, a dízeleket pedig általánosan kitiltaná Euro V-nél rosszabb emissziós norma alatt a 100 ezer lakos városok belterületéről.
Ha már a javaslat igen keményen korlátoznál az autózást, legalább van egy olyan pontja is, ami a közösségi közlekedés biztonságát és színvonalát, valamint energiatakarékosságát és energiahatékonyságát hivatott jelentősen növelni, 2030-ra a városi tömegközlekedés számára teljes mértékben elektromos járműveket írna elő. Lelki szemeink előtt már látjuk a 250-es Ikarusok villanymotorral és akkumulátorokkal való felszerelését.
Én csak egyet nem értek: Miért érzel te visszafoghatatlan kényszert arra, hogy mindenkinek válaszolj? Itt senki sem tett neked fel kérdést. Vedd már észre, mennyire szánalmas vagy!
Melyik képviselőnek szállt el az agya már megint ?
Szivesen vissza verném belé.
Nem, még azt sem sikerült megértened, hogy mit akartál kérdezni.
Igen, ha úgy definiáljuk a dolgot, hogy annál van a bölcsek köve aki ért a témához, átlátja és képes a területen helyes következtetések levonására, akkor az eddigi produkciók alapján minden kétséget kizáróan nálam van ez a kő és nálad még véletlenül sincs! LOL! 🙂
Óh igen, már nagyon vártam a dagadtra vert kibicek elmaradhatatlan végső mentsvárára való abszolút nevetséges hivatkozást, az én ki vagyok de te nem tudom hogy ki vagy szánalmas vergődést. Akik az érvek felsorolásában és ütköztetésében olyan brutális vereséget szenvednek mint amilyet te is, azok szoktak előjönni azzal hogy de hát ők kicsodák. Figyelj, hihetetlenül nem érdekel, hogy ki vagy, mi a neved, milyen diplomákat álmodtál magadnak és hasonló totálisan lényegtelen dolgok, egyetlenegy számít, hogy miket mondtál. Azok viszont úgy voltak baromságok ahogy csak voltak, Ha a diplomáid ellenére mindössze ennyi a “rálátásod” a témára, akkor minden túlzás nélkül azokkal a papírokkal kitörölheted.
Ha te sértésnek veszed azt, hogy rámutattam azokra az atombaromságokra mikkel beszennyezted itt az információs teret akkor örömmel és büszkén vállalom ezt mint ahogyan rengetegszer “megsértettem” már másokat is az elmúlt 20 évben ugyanilyen okok miatt. Inkább sértődjön meg a szennyező – ha már annyira ostoba, hogy nem képes felfogni magától, hogy megköszönnie kellene inkább ezt -, minthogy korrekció nélkül terjedjen tovább a szemét. A kitilttatás szintén remek ötlet, hiszen ebben az esetben az a sok hülyeség amiket összehordtál itt azok egy varázsütésre csodálatosan helyes megállapításokká változnak át. Sok sikert hozzá! LOL! 🙂
Azt hiszem, megint azt képzeled, a Bölcsek Köve a zsebedben van!
A kérdéssel próbáltam a szintedre levinni a kérdést, hátha megérted.
De nem sikerült!
Nem hinném, hogy neked kéne osztani itt az észt névtelenül, beazonosíthatatlanul. Ismét jelzem, kis utánanézéssel rólam lehet tudni, ki vagyok.
Gondolom, a közlekedésmérnöki és a gépészmérnöki diploma is a zsebedben van, amely a közgaszdászi mellett lapul. Elárulom, bár “csak” az első kettőt szereztem meg, van némi rálátásom a dolgokra.
A veled történő bármilyen(!) diskurzust ezen írással megszüntetek, és amennyiben folytatod a sértegetésemet, jelezni fogom az adminnak, hogy ideje lenne kitiltani innen téged! A bizonyíték valamennyi hozzászólásod lenne.
Tökéletesen megértem, hogy soha el nem múló égő seb maradt azután a gigantikus pofára esésed után amit a Hummer zőőődebb mint a Prius produkcióddal leakasztottál. 😉 Az elmúlt 10 év egyik – ha nem A – legnagyobb öntökön lövése volt ez a műsorod. Azóta is az egyik kedvenc történetem, amit könnyfakasztó visító röhögések közepette szoktam elmesélni másoknak ha az emberi hülyeség végtelen mivoltára akarok példát hozni. ROFLMAO! 🙂
Te miről beszélsz már megint? Nem cseréltek le semmilyen buszt semmilyenre? Az eddig is világos volt hogy lövésed sincs a kérdéshez de akkor gondolkodni sem tudsz? (csak költői a kérdés, egyértelműen kiderült hogy nem)
A mibűl kérdés is gyönyörűen mutatja a 70 IQ-s kibicek szokásos színvonalát akik faék egyszerű világában egyetlenegy költség létezik amit valahogy képesek figyelembe venni, a beszéerzési ár. A valóság viszont ennél sokkal bonyolultabb, éppen ezért értelmes helyeken teljes életciklus költségre optimalizálnak, de ez neked úgyis magas.
A Pécs-Sopron buszpélda is remek, hiszen szinte mindenki nap mint nap ezen a vonalon utazik, az egész vonal csak városon belül halad tehát tökéletesen beleillik a témába. 🙂
[i]“Ha viszont a kevesebb fogyasztás miatt kevesebb adót fizetne az ország legnagyobb adófizetője, a MOL, akkor mindannyiunk adóját emelnék meg.”[/i]
Ezt én már csak agyhalott szintnek szoktam hívni. Ebből ugyanis egyenesen következik, hogy akkor minél több a fogyasztás annál jobb, hiszen nőnek az adóbevételek, a másik oldalon jelentkező, az adóbevételnél gyorsabban növekedő költségekkel meg nem foglalkozunk, hiszen ahhoz már működő agyvelő kellene.
A buszpark átlagos életkora 12 év, gondolod, ha eddig nem cserélték le az egységnyi árú dízelre pénzhiány miatt, akkor megteszik azt a 1,5-1,8 egységnyi árú villanybuszra? “Oszt mibűl?” Tán az LMP ad rá pénzt? Hagyjuk már!
A másik, amikor valaki busszal elindul Pécsről Sopronba, majd megkérik, hogy itt és itt szálljon át, mert tölteni kell a szekeret, hogy venné ki magát? “Kissé” elterelné az embereket a közösségi közlekedéstől.
Ha viszont a kevesebb fogyasztás miatt kevesebb adót fizetne az ország legnagyobb adófizetője, a MOL, akkor mindannyiunk adóját emelnék meg.
Ezért tartom végiggondolatlannak ezt a felvetést.
Ez nem túl jó érv mivel a buszokat ígyis-úgyis cserélni kell idővel. 8 éves távlatban jelentékeny részük amúgy is az élettartama végére ér, speciális esetektől eltekintve elmebetegség lenne megint koromdízeleket venni a városokba.
Épp ez az, hogy továbbgondoltam.
A buszpark lecserélése gyártási kapacitás, illetve pénzügyi okok miatt nem menne oly könnyen. (Többe kerülne, mint a sokak által drágállt olimpia.)
A vasútnál meg tudjuk, milyen tempóban húzzák a drótot.
A képviselő, ha belső égésű motorral hajtott járművel közlekedik, akkor a bort iszik, vizet prédikál tipikus esete áll fenn.
“Azért komoly összegbe mernék fogadni, az indítványozó képviselő sem villanyautóval jár…”
Ha meg azzal járna akkor az lenne az ugatás tárgya, hogy a rohad szemét nyilván ezt javasolja hiszen őt nem érinti.
[i]“Más oldalról megközelítve a gázolaj jövedéki adójának emelése épp érintené a közösségi közlekedést használókat is”[/i]
Az elektromos meghajtásúakat nem. Tovább tudod gondolni?
Ezt a 100 éves hülyeséget hallgattam 2000 körül a hibridek elterjedésével kapcsolatban is, az is hogy bejött! 😉
Cseszegetik az önkormányzatokat? Mivel? Hogy volt pályázat amire önkéntesen lehetett jelentkezni?
Ezzel szemben a benyakutak kötelező kényszerítése az nem cseszegetés?
Köszi, hogy így vagy milliomodjára is elsütötted ez a hülyeséget, komolyan már nagyon “hiányzott” 😉
[i]“nekem nem jó az elektromos autó… a laza talajon megjelenő hirtelen nyomaték azonnal kirúg és elássa magát a kocsi”[/i]
Igen, ez brutálisan nagy probléma, rengeteg elektromos autó ássa el így magát nap mint nap és lehetetlen rá megoldást találni. Neked egy nulla nyomatékot produkáló járgányt javaslok, azzal biztos elkerülheted, hogy elásd magad. LOL! 🙂
Így is van, hiszen annak idején a “hozzáértő mérnökök” LOL! 🙂 azt is tutira megmondták, hogy mánpedig a Hummer zőődebb mint a Prius! LOL! 🙂
Egyébként ha jobban belegondoltok mindig kitalálnak valamit amivel megtudják szívatni az autós társadalmat. Emlékeztek amikor nagy dobpergéssel elindult itthon az E85!? Akkor sokan elkezdték használni mivel olcsóbb volt, mi lett belőle? Megemelték a jövedéki adót.
Később aztán még jobban elszálltak az üzemanyagárak, sokan LPG-t tettek a kocsiba. Mi lett belőle? Megemelték a jövedéki adót.
Most majmolják hogy így meg úgy támogatják az elektromos kocsikat, de a nyakam tenném rá hogy kitalálnak olyan sarcot később hogy csak pislognak az e car tulajdonosok, de ne legyen igazam.
bkv-hoz szkafander kellene…..jó magyar emberek, göthösen is mennek melókázni, merthát ugye….itthon meg annyira szuperek a bérek…..
Nem először mond ilyen blődséget a meg nem nevezett párt valamelyik figurája. A parlamenti képviseletük annyira kicsi, hogy esélytelen a határozati javaslat akár csak tárgysorozatba vétele is.
A villanyautók egyelőre olyan komoly technológiai hiányosságokkal (hatótáv, töltési idő hosszúsága, használt akkumulátorok semlegesítése, stb.) bírnak, hogy 2025-ig ezek komoly mértékű elterjedése lehetetlen.
Más oldalról megközelítve a gázolaj jövedéki adójának emelése épp érintené a közösségi közlekedést használókat is, mivel a vasúti járművek jelentős része, illetve a Volán-társaságok és a BKV is dízelmotorral hajtott járműveket használ az utasok fuvarozásához. (A várbuszokról nem beszélek, azok kb. a napi budapesti utasforgalom kb. 0,1 %-át szállítják.)
Azért komoly összegbe mernék fogadni, az indítványozó képviselő sem villanyautóval jár…
Egy agyhalott LMP-s faszcincáló vetette fel az ötletet . Pártolom egyébként abban az esetben ha apolitikusok mini9málbért kapnak és minden egyéb juttatást megvonnak tőlük . Az így felszabadult pénzt pedig szét lehet osztani az elektromos autók kedvezményeire. Egyébként meg könnyű más ” faszával” csalánt verni ahogy tartja a mondás …
Jót röhögtem. Ez kivitelezhetettlen .Legalább még 100 év kell hozzá ,hogy bevezetésre kerűlhessen!De jó poén volt.
Jót röhögtem. Ez kivitelezhetettlen .Legalább még 100 év kell hozzá ,hogy bevezetésre kerűlhessen!De jó poén volt.
A tömegközlekedésről csak annyit, korábban, amikor motorral jártam dolgozni, még mínusz fokokban is, fáztam, de semmi bajom nem volt. Tömegközlekedésre szálltam, 3 napon belül biztos beteg lettem.
Én azoknak a gyönyörűségeknek a létezését tiltanám be akik ki találták ezt.
Mégis mit képzelnek magukról, meg az országról?
Buszokra akarják az embereket terelni, amikor azok meg okádják a kormot.
???
Nincsenek ezek észnél, nem tudom honnan gondolják hogy minimum 10 millás autót vesznek az emberek tömegével.
Ez nem Nyugat hanem Balkán mert itt a fizetések és az életszínvonal is olyan szinten van, de ha így folytatódik még lesz lejjebb is.
Már nagy az öröm ha az átlagnak 1-2 millája van autóra, amit a létfenntartásából spórolt meg.
Kár hogy ilyen szűk látókörű a tömeg által választott képviselő miniszteri réteg.
Ha nem az önkormányzatokat cseszegetnék a villanytöltők telepítésével, hanem pl. a benzinkutaknak írnák elő, hogy hány éven belül hány villanytöltővel kell bővíteniük, akkor hamarabb terjedne itthon a villanyautó.
[i]“…szmogriadó riasztási fokozatában idén szeptembertől csak Euro 4-es emissziós besorolású autókkal lehessen közlekedni, ám ne feledjük, az autók harmadát már a jelenlegi, az Euro 3-asokat még engedő rendelet is tiltja szmogriadóban.”[/i]
Vannak olyan autó típusok, amelyek nyugaton Euro 4-esként futnak. Használtan behozva itthon a honosítás folyamán önkényesen Euro 3-ba sorolják. A nagyobb adóbevétel érdekében???… (Magasabb regisztrációs díj az Euro3 után.)
Ebből is világosan látszik, mennyire hozzáértők ülnek a parlamentben.
Tudom, hogy nem politikai (vagy hír-) lap, de azért meg lehetett volna említeni a kapálózó kis pártocska nevét.
Aki most autózik, az nem fogja szeretni őket.
A Dízel jövedéki adójának az emelésével, az általános fogyasztási cikkek árait is felnyomják… remélem nem ilyen parasztok…. eléget fizetünk így is. A másik meg, nekem nem jó az elektromos autó… a laza talajon megjelenő hirtelen nyomaték azonnal kirúg és elássa magát a kocsi, ami esetleg profin szabályzott ,meg nem lesz elég olcsó.