Élményre játszik az új Peugeot 2008, itthon próbáltuk ki!
Elektromos verziója lehet az igazi – Peugeot 2008 hazai bemutató
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Piaci bevezetésekor máris rendelhető az elektromos verzió is, de első körben a hagyományos 2008-akat próbáltuk. A kis francia crossover legalább akkora művész, mint a 208, ha nem nagyobb.
még ravaszabb módon próbál az érzelmeinkre hatni, és meg kell hagyni, hogy nem csinálja rosszul.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4300 | 1770 | 1530 | 2605 | 434-1467 |
Egy rakás egyedi jegye van, mint a rozmárfogak elöl, az orrára akasztott modellmegjelölés, vagy a vagány törések az oldalán.
Egészen más karakter, mint az elődje, ez már nem egy szánni való kis buci az út közepén, van kiállása, van karaktere, és ezzel a színnel egyszerűen pezseg a napsütésben. 14 centivel hosszabb elődjénél, és szélesebb is nála, már csak az arányai is jobbak, de ezzel a praktikum javult csak igazán, 434 literre nőtt a csomagtartó mérete, ez már eggyel magasabb kategóriában is szép érték.Az i-Cockpit még mindig díjnyertes élményközpont nálam, ezek a formák mindig izgalmasak, és közben teljesen otthonosak.
Még a tetőtől talpig komor feketében is látom benne az érdekeset, ami nagy szó. A 3D-s megjelenítésű műszeregység szintén minőségi élmény, ahogy az apró kormány és a középkonzol kialakítása is. A kabinnal minden rendben, de itt érzem picit, hogy a műszerfal már elég magas ehhez az elrendezéshez, viszont még mindig szívesen ülnék bele minden nap. 10 colos lehet a multimédia érintőkijelzője, amin a menü már egészen használható, de itt-ott még mindig kacifántos, a műszerblokké pedig rendesen szaggat egy-egy animációnál. Valahogy ez most kevésbé érdekel, simán lehet, hogy csak a vezethetősége miatt.Puretech 100 S&S | Puretech 130 S&S | Puretech 130 S&S | Blue HDi 100 S&S | Blue HDi 130 S&S | |
Emissziós norma | Euro 6d | Euro 6d-TEMP | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1199 | 1499 | |||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/8) | automata/8 | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (5500) | 130 (5500) | 155 (5500) | 100 (3500) | 130 (3700) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 205 (1750) | 230 (1750) | 240 (1750) | 250 (1750) | 300 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 8,9 (9,1) | 8,2 | 11,4 | 9,3 |
Végsebesség [km/h] | 188 | 198 | 208 | 180 | 195 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,4-5,5 | 5,7-5,9 (6,0-6,2) | 6,2 | 4,5-4,6 | 4,8-4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 122-124 | 129-132 (137--140) | 140-141 | 118-122 | 126-129 |
Saját tömeg [kg] | 1192 | 1192 (1205) | 1205 | 1205 | 1235 |
A futómű feszes, mégis van értékelhető rugózása és csillapítása, de a magas felépítésnek ára van egy kisautó platformon.
Ez a 2008-nál furcsa bizsergésekben, remegésekben és bizonytalan tántorgásokban jelentkezik, ami halványan ugyan, de azért érezhető. A GT csúcsverziót próbálva megint csak az az érzés fogott el, hogy az 1,2-es turbómotorból bőven elég a 130 lóerős kivitel is, nincs szükség a 155 lóerősre. Pláne úgy, hogy ez csak a nyolcfokozatú automata váltóval kapható, amit valahogy furcsán konfiguráltak hozzá ehhez a motorhoz, legalábbis ebben az autóban. Ezen a téren is kicsit bizonytalan, darabos viselkedést mutatott, és a váltási idő is feltűnően hosszú, valahogy a harmónia teljes egészében hiányzik a hajtásláncból és a futásából. Mindenképp kiemelném, hogy ezek olyan szinten érezhető apróságok, amik a mindennapokban az ég világon senkit nem fognak zavarni, ha valakit mégis, várja meg az elektromos kivitelt, abban garantáltan nem lesznek ilyen problémák.1.2 100 LE | 1.2 130 LE | 1.2 130 LE EAT8 | 1.2 155LE EAT8 | 1.5 BlueHDi 100 LE | 1.5 BlueHDi 130 LE | |
Active | 5 590 000 | 6 240 000 | 6 890 000 | - | 6 090 000 | - |
Allure | 6 690 000 | 7 040 000 | 7 690 000 | - | 6 890 000 | 7 890 000 |
GT Line | - | 7 740 000 | 8 390 000 | - | 7 590 000 | 8 590 000 |
GT | - | - | - | 10 240 000 | - | - |
A felhasználói élmény elég tisztességes a Peugeot kis crossoverében.
Még a szokatlanul nagy felületű üvegtető is nyitható, ami igencsak ügyes megoldás. Tisztességes alapfelszereltségét tekintve az indulóár igencsak díjazandó, 5,590 millióról startol és nem szívó-, hanem turbómotorral, az elektromos verzió listaára viszont 11,590 millió forint, amit egyelőre nem tudni, mikor lehet majd lejjebb faragni az újabb állami támogatással, és hogy mennyivel.