20 colos felnik járnak a Macan T-hez
A különkiadások és egyedi változatok mára ellepik az utakat, nem csak a méregdrága egzotikumokat gyártók alkalmazzák ezt az üzleti modellt, hanem egyre több hétköznapi márka is. Sokszor azonban két véglettel találkozhatunk: vagy több százmillió forintért kínálják a limitált szériás csúcsgépet, vagy annyiból áll az egész, hogy néhány részletet más színűre festenek és felhelyeznek pár logót. A Porsche szerencsére most a középutat választotta a Macan T-vel, bár az is igaz, ez nem egy szigorú értelemben vett különkiadás, mert a darabszáma nem korlátozott - viszont valószínűleg az eladások kis részét fogja kitenni, így ritkaság marad.
13 szín közül lehet választani
A Macan T neve a "touringra" utal, azaz az autós túrázásra, kirándulásra. Először az 1960-as években kapott 911-es T változatot, az utóbbi években a farmotoros legenda mellett a 718-as széria is kapott ilyen megjelölést, de négyajtós modell eddig még nem.
Nevéhez hűen ez a vezetési élményre koncentrál, de a régi, hagyományosan vett értelemben: itt nem a lóerő-túltengés duzzasztja a sofőr egóját, hanem az alacsony tömeg, a kanyarvadászatra hangolt futómű és a szerényebb, de egy hétköznapi élményautózáshoz így is bőven elegendő teljesítmény.
A T-ben az alap Macan kétliteres négyhengerese dolgozik 265 lóerővel és 400 Nm forgatónyomatékkal, és bár ahhoz képest további tömeget nem csökkentettek a mérnökök, az S-ben és a GTS-ben használt 2,9 literes V6-oshoz képest ez a blokk majdnem 60 kilóval könnyebb. 100 km/h-ra 6,2 s alatt gyorsul a T, végsebessége 232 km/h.
A sötétszürke részletek könnyen felismerhetővé teszik
A sofőr arcára hegyi utakon, hosszabb túrákon mosolyt csaló vezetési élményt a sportosabbra hangolt futómű biztosítja. Ez az egyetlen Macan, aminek alapáras acél felfüggesztéseihez társították a Porsche aktív felfüggesztés-vezérlését (PASM), miközben 15 milliméterrel lejjebb is ültették a karosszériát. Az első tengely rugóit feszesebbre húzták, részben ezért még közvetlenebb a kormányzás. Felárért persze légrugós felfüggesztést is lehet kérni, ami még további 10 mm-rel közelebb viszi a Macan T-t az aszfalthoz, sőt, elérhető az aktív nyomatékelosztás-vezérlés, ami kifejezetten ehhez a modellhez lett kalibrálva.
Különlegesek a csíkozott ülések
Bár a sportkocsik T változatainál fontos, hogy kézi váltóval is kérhetők, a Macan esetében csak a hétfokozatú duplakuplungos váltó érhető el. Mind a négy kerék hajt, elvégre mégiscsak egy "terepjáróról" van szó, de a sportos autózás jegyében több erő jut hátra, mint előre. Persze vannak azért olyan megkülönböztető részletek is, amelyek vizuálisan is azonosíthatóvá teszik a Macan T-t, például a küszöbléceken díszelgő típusfelirat, vagy a modellnév fekete logója hátul. Sötétszürkében pompáznak a visszapillantó-tükrök házai és a Macan jellegzetességei, az oldalpengék is az ajtókon. Szintén alapárasak a fényes fekete ablakkeretek és sportkipufogók. A túraautózás kényelmét fűtött sportkormány biztosítja (ami felárért multifunkciós is lehet), illetve a fekete bőrülések közepét a klasszikus Porschékat idéző csíkozással látták el. Van még Sport Chrono csomag a hozzá járó, stílusos stopperórával a műszerfal tetején, a különlegességek sorát pedig a fejtámlákba nyomott Porsche logó zárja.