Élmény vagy rettegés? Padlógázon egy Trabantban az Autobahnon!

Trabant 601 végsebesség-teszt: ilyen érzés a német autópálya leggyengébb láncszemének lenni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német autópályán száguldva, a sofőr szemszögéből készült végsebesség-tesztvideók gyöngyszeme, ahogy az életéért küzdve ordít a kétütemű Trabant kombi motorja, miközben hivatalos maximális sebességét átlépve hasít a szakadó esőben. Te bevállalnád?

Már-már komikusnak hangozhat, ahogy a papíron 100 km/órás végsebességgel rendelkező, alig 615 kilós, 26 lóerős Trabant 601 felhajt a német autópályára egy végsebesség-teszt erejéig. Ennek ellenére a NoSpeedLimitGermany bevállalta a kihívást, ráadásul esős időben.
Hirdetés
Így nem elég, hogy a legkisebb, leggyengébb és legtörékenyebb autó volt az adott szakaszon a kis Trabi, az alacsony szélvédőjén még a kalimpáló ablaktörlők is nehezítették a kilátást, mai szemmel még a villanyautókhoz mérve is keskeny gumijai pedig még rosszabbul tapadtak az aszfalthoz. Mindenképp megéri megnézni a sofőr szemszögéből készült videót, már csak azért is, mert ilyet manapság már igen kevesen élhetnek át: így száguld az egykor lenézett Trabant padlógázon az autópályán.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Élmény vagy rettegés? Padlógázon egy Trabantban az Autobahnon!

  • 2023.01.02. at 09:57
    Permalink

    Gimnázium utolsó évében volt szerencsém egy okkersárga Trabival járni a szomszéd városba (10km). Várostáblától padlózva kb. 3-4km után érte el a csúcssebességét, mintegy 123-125 km/órát (már elévült). Mindig kapott Fimolt, egyszer pedig Keen-Flo kezelést is. Imádtam.

Vélemény, hozzászólás?