Élmény a családnak – BMW 2-es Gran Tourer teszt
BMW 220i Gran Tourer teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.
Szépen ketyeg. Bár a 2,0 literes, négyhengeres, 192 lóerős, természetesen kettős megfúvású turbós 220i a 2-es Gran Tourer csúcsverziója, szép motorhangja ennek sincs. Ráadásul messze is van a motor a kipufogótól, úgyhogy kívülről elöl, illetve leengedett ablakkal nem túl meggyőző halk ketyegés hallható. Még jó, hogy a zajszigetelés van olyan jó, hogy az utastérben semmi, de tényleg semmi alapjárati motorhang nincs, és rezonancia sem érezhető. Ráadásul a stop-start rendszer is olyan finom, hogy zenehallgatás mellett azt sem veszi észre az ember, hogy egyáltalán megvolt az indítás, kénytelen a fordulatszámmérőre pillantani. Öröm ez a bánat, és öröm az is, hogy a motor gázreakciója élénk, 280 Nm nyomatéka gyakorlatilag alapjárattól (1250 1/perctől) megvan, és igen sokáig, 4600 1/percig kitart, 5000-nél pedig már ott a 192 lóerős csúcsteljesítmény.
Mit érez ebből apu? Leginkább azt, hogy nem egy családi egyterűben ül, pedig de. Mutatja ezt az üléspozíció is, az ugyanis az átlagosnál - egyterűsen - magasabb. Jó is a kilátás (mai mércével), maga az ülés pedig a Sport Line verzió esetén elképesztően jó. Kellő oldaltartású, változtatható laphosszúságú, természetesen szabályozható deréktámaszú. Passzol hozzá az M Sport bőrkormány, az M gombos váltó, a kezelőszervek precíz működése. Utóbbiak és a közvetlen, élénk kormány mind-mind az egyterűktől szokatlan közvetlen vezetési élményt adnak. Rossz szó aligha lehet az elöl MacPherson, hátul multilink futóműre. A márkától megszokott stabilitást adja és még a defekttűrő, 205/55 R17-es abroncsokkal is megdöbbentően jó csillapítást ad. Természetesen van menetmód-kapcsoló, ami akár elektromos vezérlésű lengéscsillapítókkal dolgozik; mindenképp jó karakterisztikát kapunk. A fronthajtás miatt természetesen felfedezhető némi hajtási befolyás a kormányon, ám az csupán a nem elöl hajtó modellekhez mérten említendő, abszolút értékben szerény.
Hogy megy? Bár a nem egész 1,5 tonnás saját tömeg a méretekhez képest korrekt, s a motor is élénk, a 192 lóerős teljesítmény nem olyan letaglózó, mint amilyennek alapból várnánk. Az viszont mindenképp jó pont, hogy még teli utas- és csomagtérrel is van kellő erőtartalék az előzésekhez, továbbá az is, hogy a fogyasztás visszafogott. Még városban is 8 liter környékén tartható, a forgatással, városi nyüstöléssel, országúti és autópályás utazással egyaránt tarkított bő 700 kilométeres teszt átlaga 7,1 l/100 km lett, ami ilyen teljesítmény, 7,7 másodperces 100 km/órára gyorsulás mellett abszolút kedvező. Higgadtabb körülmények között a gyári 6,4 literes átlag is reprodukálható lehet, hiszen országúton 90 km/óra környékén 5 liter alatti az étvágy, az autópályás 130 km/órás tempó pedig hatodikban 2600 1/perc fordulattal, megdöbbentő csendben, 6,5 l/100 km körüli fogyasztással futható.
Milyen hátul? A BMW 40/20/40 osztású független támladöntést hirdet, ráadásul a csomagtérből elektromosan indíthatóan. Látványos és praktikus a második sor ilyetén módon síkba hajthatósága. Az viszont nem feltétlenül, hogy a középső sor középső helye a szélsőknél jóval csenevészebb, hogy az összkerékhajtás lehetősége miatt vaskos kardánalagút is van, illetve az sem, hogy az ülőlap csak 2/1 arányban osztott és érezhetően rövidebb, mint elöl. Ennek ellenére a szélső helyek a második sorban is tökéletesen kényelmesek, a középső ülés viszont inkább csak gyerekeknek ajánlható. Ők viszont aligha fognak problémázni annak kialakítása miatt, s a második sor két szélső isofixes helye közé akár egy babahordozó is befér, isofixes gyerekülés pedig az első utasülésre is tehető. Alaphelyzetben igen nagy, a kompakt egyterűkben megszokottnál is nagyobb. 180 centis sofőr mögött 29 centis térdhely marad hátul, s még akkor is elegendő a hely, ha a 13 centis úton tologatható második üléssort (illetve annak egy részét) előrehúzzuk annak érdekében, hogy leghátul is elférjen valaki. A harmadik üléssor 35 centis ülőlapja már az éppen elegendő minimum, de rövidebb úton akár 180 centis emberként is el lehet ott is férni, elegendő a fejtér, s a láb is besakkozható. A kisebb termetűek, illetve a gyerekek pedig akár hosszabb utakat is gond nélkül kibírnak ott. Próbálva, zokszó nem volt.
Családi vélemény. Helykínálatban, praktikusságban saját Renault Grand Scénicem meglehetősen elkényezteti a famíliát. Nincs is nagyon olyan tesztautó, ami kapcsán ne fanyalognának valamin, még akkor is, ha a nyolcéves, majd' 185 ezer kilométert futott Renault nem egy új autó. A 2-es Gran Tourer teszthetében ráadásul épp 6 személlyel kellett autóznunk. A nem független üléses második sor csöppet el is gondolkoztatott, hogy ne a BMW-vel tegyem meg az utat, de végül be kellett lássam: a bajorok eltalálták azt a méretezést, amivel még épp el lehet férni mindenhol. Bár az ötülésesen 560 literes csomagtér kisebb, mint a Scénicé, s hat ülés mögött, illetve mellett is kevesebb marad, a BMW helykínálata elegendőnek, kényelme nagyon jónak bizonyult. Vezethetőségben, vezetési élményben és persze menetdinamikában nem csak a saját autómnál, a mai kompakt egyterűeknél is kivétel nélkül jobb.
Árak
Tesztmodell alapára
8 980 000 Ft (2015.07.27.)
Tesztautó ára
12 741 900 Ft (2015.07.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
141 kW (192 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 1250-4600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
223 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4556 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1641 mm
Saját tömeg:
1530 kg
Össztömeg:
2100 kg
Terhelhetőség:
570 kg
Tengelytáv:
2780 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
560-1820 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
965-1060 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
170-290 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
400-760 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
840 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
280 Nm 1250-4600 1/min-nél
Teljesítmény:
141 kW (192 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
223 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Furcsa. A katona már megint matyizik valami olyasmibe aminek meg sem szabadott volna születnie… mondjuk ezt észre se veszi, hisz a cikk erről nem szól. Én azt hívnám objektív autósújságírásnak, ha valaki felvállalná az érzéseit. Persze hozzá kéne tenni, hogy az újságírónak volt gyerekkora, játszott autóskártyákkal, szerette az „autóknak számító BMW-ket” és lenne bártorsága leírni, hogy ez az egész egy kurva nagy tévedés, szaros kis rés a marketing piacán ahová, hogy érdemes-e volt belépné még ki sem derült (de már kurvára jó a gép :))… ugyanígy járt az 5 GT… bukás az egész, ez lesz ezzel a szörnyeteg lószarral is. Remélem olcsón jut egy a cikkírónak is az matyizhat benne a kiskatonáknak 🙂
A Vaneo valóban rövidebb, de jóval magasabb és a tengelytávja is nagyobb. Valójában a Vaneo formájával és minőségével is furgonos, míg a 2-es Gran Tourer egy igen kifinomult kompakt egyterű.
Te cicus, oszt definiáld már, hogy
– milyen az épeszű ember
Te amúgy ültél már ebben az autóban, hogy ilyen csípőből kérdőjelezed meg
– a vezetési élményt
– az „embléma” súlyát
Hát tételesen kiszintezted-e az általad említett autók szériafelszereltségét? Aligha, mert különben nem írtad volna le mindezt.
Azt ugye el tudod képzelni, hogy ennek az autónak a célpiaca úgy általában többet költ nyaralásra egy év alatt, mint te egy fél évtizedben ugye? Kb. ezért nem értheted az árképzését.
Az azért méretekben igencsak más.
Ha alaposan megnézzük, valóban 8-10 millió Ft között lehet listaáron megvenni a nem prémium gyártók által kínálat nagy családi egyterűeket 160-200 LE-s dízelmotorral, magas felszereltséggel (Ford S-Max, Peugeot 5008, Ooel Zafira, Citroen C4 Grand Picasso). Viszont azt ne felejtsük hogy ezek a gyártók ilyen kategóriájú autóikra könnyen adnak akár 1-2 miliós kedvezményt is. Aztán van még egy csomó felszerelés ami a BMW-hez opciós, de szinte valamennyi kategóriatársnál széria (lehajtható utasülés, lehajtható asztalkák, hővédő üvegezés, tetősínek, automatikusan elsötétülő tükrök, stb.-stb.). Ha mindezt összeadjuk, akkor már 4-5 milliós különbség adódik. Biztos, hogy ér ennyit a BMW embléma, de épeszű ember szerintem másra költi, főleg hogy egy ilyen családi autóban nehéz kihasználni a BMW vezetési élményt. Én ebben a kategóriában pont nem BMW-rt vennék, főleg ennyiért, de ízlések és pofonok…
Sheppard, élmény a kommentjeited olvasni!
Az orra valóban picit furán néz ki… De oldalról, hátulról egész ízléses 🙂
Túlárazott? Hát, ugye ez BMW, az pedig prémium.
Mondjuk 5 perc alatt konfiguráltam egy Opel Zafirát 200 lóerős motorral, bőrbelsővel, Cosmo felszereltséggel + feláras felnivel, színnel, további 1,5 millió forintnyi extrával, és a végeredmény egy [b]9,5 milliós autó lett[/b].
Persze az Opel ez meg BMW, nincs az orrán propeller, meg biztos vezetni se akkora „élmény”, mint a bökőt 🙂
Miért túlárazott? Miért bumfordi?
A többi baromságot ugye nem gondolod komolyan?
Túlárazott fronthajtású, keresztmotoros családi egyterű, bumfordi dizájnnal. Hát nem tudom, kicsit olyan mint egy transzvesztita jelmezbe öltözött, tetovált apáca vastag fuksszal a nyakában…
Nem mondom h szép autó… 🙂
Túl kicsi orr a testhez képest, de ha igazak a számok akkor megint egy szuper motorral vehető a kocsi,
Leginkább a merci B200T 192Le hozható fel ellene, de az talán egy számmal kisebb.