Élmény a családnak – BMW 2-es Gran Tourer teszt
BMW 220i Gran Tourer teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.
Szemből jellegzetesen BMW, oldalról kompakt egyterű, abból is az elegánsabb, kecsesebb fajta. A fényszóróban alap a LED Angel Eyes, opcióként az egész fényszóró LED-es, automata reflektoros
Hátulról is jellegzetesen BMW-s, méreteivel nem hivalkodó a 2-es Gran Tourer
Szépen ketyeg. Bár a 2,0 literes, négyhengeres, 192 lóerős, természetesen kettős megfúvású turbós 220i a 2-es Gran Tourer csúcsverziója, szép motorhangja ennek sincs. Ráadásul messze is van a motor a kipufogótól, úgyhogy kívülről elöl, illetve leengedett ablakkal nem túl meggyőző halk ketyegés hallható. Még jó, hogy a zajszigetelés van olyan jó, hogy az utastérben semmi, de tényleg semmi alapjárati motorhang nincs, és rezonancia sem érezhető. Ráadásul a stop-start rendszer is olyan finom, hogy zenehallgatás mellett azt sem veszi észre az ember, hogy egyáltalán megvolt az indítás, kénytelen a fordulatszámmérőre pillantani. Öröm ez a bánat, és öröm az is, hogy a motor gázreakciója élénk, 280 Nm nyomatéka gyakorlatilag alapjárattól (1250 1/perctől) megvan, és igen sokáig, 4600 1/percig kitart, 5000-nél pedig már ott a 192 lóerős csúcsteljesítmény.
Remek fogású, felárért változó áttételű az opciós háromküllős kormány, az anyagok finomak, az összeszerelés hibátlan, a beltér természetesen egyedileg öltöztethető
Leghátul is el lehet férni, ám a harmadik üléssor csak felárért jár. Középen óriási, hétüléses üzemmódban is elegendő a lábtér, a Sport Line kivitel első ülései remek tartásúak, az utasoldali támla opcióként síkba fektethető
Mit érez ebből apu? Leginkább azt, hogy nem egy családi egyterűben ül, pedig de. Mutatja ezt az üléspozíció is, az ugyanis az átlagosnál - egyterűsen - magasabb. Jó is a kilátás (mai mércével), maga az ülés pedig a Sport Line verzió esetén elképesztően jó. Kellő oldaltartású, változtatható laphosszúságú, természetesen szabályozható deréktámaszú. Passzol hozzá az M Sport bőrkormány, az M gombos váltó, a kezelőszervek precíz működése. Utóbbiak és a közvetlen, élénk kormány mind-mind az egyterűktől szokatlan közvetlen vezetési élményt adnak. Rossz szó aligha lehet az elöl MacPherson, hátul multilink futóműre. A márkától megszokott stabilitást adja és még a defekttűrő, 205/55 R17-es abroncsokkal is megdöbbentően jó csillapítást ad. Természetesen van menetmód-kapcsoló, ami akár elektromos vezérlésű lengéscsillapítókkal dolgozik; mindenképp jó karakterisztikát kapunk. A fronthajtás miatt természetesen felfedezhető némi hajtási befolyás a kormányon, ám az csupán a nem elöl hajtó modellekhez mérten említendő, abszolút értékben szerény.
Plexire vetít a Head-up Display, a navigáció parancsait is megjeleníti. Az irányítás és a menürendszer is magyar nyelvű, hibátlan, az iDrive írásfelismerős
Hogy megy? Bár a nem egész 1,5 tonnás saját tömeg a méretekhez képest korrekt, s a motor is élénk, a 192 lóerős teljesítmény nem olyan letaglózó, mint amilyennek alapból várnánk. Az viszont mindenképp jó pont, hogy még teli utas- és csomagtérrel is van kellő erőtartalék az előzésekhez, továbbá az is, hogy a fogyasztás visszafogott. Még városban is 8 liter környékén tartható, a forgatással, városi nyüstöléssel, országúti és autópályás utazással egyaránt tarkított bő 700 kilométeres teszt átlaga 7,1 l/100 km lett, ami ilyen teljesítmény, 7,7 másodperces 100 km/órára gyorsulás mellett abszolút kedvező. Higgadtabb körülmények között a gyári 6,4 literes átlag is reprodukálható lehet, hiszen országúton 90 km/óra környékén 5 liter alatti az étvágy, az autópályás 130 km/órás tempó pedig hatodikban 2600 1/perc fordulattal, megdöbbentő csendben, 6,5 l/100 km körüli fogyasztással futható.
Hétüléses módban is befogad két fedélzeti bőröndöt a csomagtér, a fedőroló a padlórekeszbe rakható, ötüléses üzemmódban 560, az összes hátsó ülés síkba fektetésével 1820 literes a csomagtér
Milyen hátul? A BMW 40/20/40 osztású független támladöntést hirdet, ráadásul a csomagtérből elektromosan indíthatóan. Látványos és praktikus a második sor ilyetén módon síkba hajthatósága. Az viszont nem feltétlenül, hogy a középső sor középső helye a szélsőknél jóval csenevészebb, hogy az összkerékhajtás lehetősége miatt vaskos kardánalagút is van, illetve az sem, hogy az ülőlap csak 2/1 arányban osztott és érezhetően rövidebb, mint elöl. Ennek ellenére a szélső helyek a második sorban is tökéletesen kényelmesek, a középső ülés viszont inkább csak gyerekeknek ajánlható. Ők viszont aligha fognak problémázni annak kialakítása miatt, s a második sor két szélső isofixes helye közé akár egy babahordozó is befér, isofixes gyerekülés pedig az első utasülésre is tehető. Alaphelyzetben igen nagy, a kompakt egyterűkben megszokottnál is nagyobb. 180 centis sofőr mögött 29 centis térdhely marad hátul, s még akkor is elegendő a hely, ha a 13 centis úton tologatható második üléssort (illetve annak egy részét) előrehúzzuk annak érdekében, hogy leghátul is elférjen valaki. A harmadik üléssor 35 centis ülőlapja már az éppen elegendő minimum, de rövidebb úton akár 180 centis emberként is el lehet ott is férni, elegendő a fejtér, s a láb is besakkozható. A kisebb termetűek, illetve a gyerekek pedig akár hosszabb utakat is gond nélkül kibírnak ott. Próbálva, zokszó nem volt.
Még a leghátsó utasoknak is jut pohártartó, a középső sor karfájában rekesz és pohártartó is van. Az opciós háttámla-asztalka okos módon nem csak hajtogatható, hanem függőlegesen is tologatható
Családi vélemény. Helykínálatban, praktikusságban saját Renault Grand Scénicem meglehetősen elkényezteti a famíliát. Nincs is nagyon olyan tesztautó, ami kapcsán ne fanyalognának valamin, még akkor is, ha a nyolcéves, majd' 185 ezer kilométert futott Renault nem egy új autó. A 2-es Gran Tourer teszthetében ráadásul épp 6 személlyel kellett autóznunk. A nem független üléses második sor csöppet el is gondolkoztatott, hogy ne a BMW-vel tegyem meg az utat, de végül be kellett lássam: a bajorok eltalálták azt a méretezést, amivel még épp el lehet férni mindenhol. Bár az ötülésesen 560 literes csomagtér kisebb, mint a Scénicé, s hat ülés mögött, illetve mellett is kevesebb marad, a BMW helykínálata elegendőnek, kényelme nagyon jónak bizonyult. Vezethetőségben, vezetési élményben és persze menetdinamikában nem csak a saját autómnál, a mai kompakt egyterűeknél is kivétel nélkül jobb.
Még a 220i sem versenyautó, de az egyterűek között kifejezetten dinamikus és nagyon élvezetesen vezethető, ugyanakkor kényelmes családi utazóautó
Furcsa. A katona már megint matyizik valami olyasmibe aminek meg sem szabadott volna születnie… mondjuk ezt észre se veszi, hisz a cikk erről nem szól. Én azt hívnám objektív autósújságírásnak, ha valaki felvállalná az érzéseit. Persze hozzá kéne tenni, hogy az újságírónak volt gyerekkora, játszott autóskártyákkal, szerette az „autóknak számító BMW-ket” és lenne bártorsága leírni, hogy ez az egész egy kurva nagy tévedés, szaros kis rés a marketing piacán ahová, hogy érdemes-e volt belépné még ki sem derült (de már kurvára jó a gép :))… ugyanígy járt az 5 GT… bukás az egész, ez lesz ezzel a szörnyeteg lószarral is. Remélem olcsón jut egy a cikkírónak is az matyizhat benne a kiskatonáknak 🙂
A Vaneo valóban rövidebb, de jóval magasabb és a tengelytávja is nagyobb. Valójában a Vaneo formájával és minőségével is furgonos, míg a 2-es Gran Tourer egy igen kifinomult kompakt egyterű.
Te cicus, oszt definiáld már, hogy
– milyen az épeszű ember
Te amúgy ültél már ebben az autóban, hogy ilyen csípőből kérdőjelezed meg
– a vezetési élményt
– az „embléma” súlyát
Hát tételesen kiszintezted-e az általad említett autók szériafelszereltségét? Aligha, mert különben nem írtad volna le mindezt.
Azt ugye el tudod képzelni, hogy ennek az autónak a célpiaca úgy általában többet költ nyaralásra egy év alatt, mint te egy fél évtizedben ugye? Kb. ezért nem értheted az árképzését.
Az azért méretekben igencsak más.
Ha alaposan megnézzük, valóban 8-10 millió Ft között lehet listaáron megvenni a nem prémium gyártók által kínálat nagy családi egyterűeket 160-200 LE-s dízelmotorral, magas felszereltséggel (Ford S-Max, Peugeot 5008, Ooel Zafira, Citroen C4 Grand Picasso). Viszont azt ne felejtsük hogy ezek a gyártók ilyen kategóriájú autóikra könnyen adnak akár 1-2 miliós kedvezményt is. Aztán van még egy csomó felszerelés ami a BMW-hez opciós, de szinte valamennyi kategóriatársnál széria (lehajtható utasülés, lehajtható asztalkák, hővédő üvegezés, tetősínek, automatikusan elsötétülő tükrök, stb.-stb.). Ha mindezt összeadjuk, akkor már 4-5 milliós különbség adódik. Biztos, hogy ér ennyit a BMW embléma, de épeszű ember szerintem másra költi, főleg hogy egy ilyen családi autóban nehéz kihasználni a BMW vezetési élményt. Én ebben a kategóriában pont nem BMW-rt vennék, főleg ennyiért, de ízlések és pofonok…
Sheppard, élmény a kommentjeited olvasni!
Az orra valóban picit furán néz ki… De oldalról, hátulról egész ízléses 🙂
Túlárazott? Hát, ugye ez BMW, az pedig prémium.
Mondjuk 5 perc alatt konfiguráltam egy Opel Zafirát 200 lóerős motorral, bőrbelsővel, Cosmo felszereltséggel + feláras felnivel, színnel, további 1,5 millió forintnyi extrával, és a végeredmény egy [b]9,5 milliós autó lett[/b].
Persze az Opel ez meg BMW, nincs az orrán propeller, meg biztos vezetni se akkora „élmény”, mint a bökőt 🙂
Miért túlárazott? Miért bumfordi?
A többi baromságot ugye nem gondolod komolyan?
Túlárazott fronthajtású, keresztmotoros családi egyterű, bumfordi dizájnnal. Hát nem tudom, kicsit olyan mint egy transzvesztita jelmezbe öltözött, tetovált apáca vastag fuksszal a nyakában…
Nem mondom h szép autó… 🙂
Túl kicsi orr a testhez képest, de ha igazak a számok akkor megint egy szuper motorral vehető a kocsi,
Leginkább a merci B200T 192Le hozható fel ellene, de az talán egy számmal kisebb.