Elmebeteg, de jó: kompakt Audi több mint 1000 lóerővel
1074 lóerős Audi S3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy norvég versenyautó-specialista építette ezt az őrült S3-ast, melynek 2,5 literes öthengereséből csaknem 1100 lóerőt facsartak ki.
Első blikkre simán túlkapásnak tekinthető a norvégiai Vålerbanen versenypályán rendezett Volkswagen-Audi összejövetelen lefilmezett, erősen átépített S3-as, de ha jobban a lemezek alá nézünk, kiderül, hogy ebben az esetben jó oka volt a tulajdonosnak arra, hogy ennyire agresszív elemekkel pakolja fel a kompakt négykarikás karosszériáját. A hosszan előrenyúló első kötény, az átszabott lökhárítók, a diffúzor, valamint a nagyon széles pályagumikat rejtő, erősen megnagyobbított kerékjáratok, plexire cserélt ablakok és a tetőre épített légbeömlő mind azt a célt szolgálják, hogy a sofőr, a TS Racing nevű vállalkozást üzemeltető Tommy Schonberg minél többet profitálhasson a széttuningolt motor erejéből. A karbon műszerfallal, bukóketreccel és szekvenciális váltóval szerelt, kikönnyített versenygép orrában ugyanis a 265 lovas, négyhengeres alapmotort négyszeres teljesítményű, 1074 lóerős, 1158 Nm-re tuningolt öthengeresre cserélték. Így aztán nem is meglepő, hogy milyen tempóval rongyol az autó, amit Schonberg úr nagyon nyugodt mozdulatokkal irányít. Látszik, nem ez az első alkalom, hogy hasonló teljesítményű gép kerül a kezébe.
Még az a szerencse, hogy a Jonus Racing évekkel ezelőtt, csinált már a 2.2T 20V 5 hengerből 1288LE-t és 1270Nm. Úgyhogy lehet még gyúrni a TS Racingnek. 🙂
Az S3-as audiban 2 literes 4 hengeres alapmotor van 265 lóerővel. Ebben egy 2.5-ös soros öthengeres motor van, ami a TTRS-ben is megtalálható, ami 340 lőerős alapból, úgyhogy téves információkat közöltek, de ne reagáljanak az észrevételemre, és kérem ne javítsák a hibát, már megszoktam hogy sz*rnak nagy csomót a fejemre.
Egyébként szép kis teljesítmény sikerült kihozniuk belőle.