Elkezd visszaállni a rend? – A VW már újra termel Kínában
Mint tudjuk, Kínában már lecsengő félben van a járvány. Nézzük, hogyan alakulnak az újautó-eladások!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hetek óta halljuk, hogy az autógyártók és beszállítóik súlyos gondokkal küszködnek a koronavírus okozta gyártási nehézségek, leállások miatt. Az újjáéledő Kínából eközben megérkezett a VW jelentése, mely okozhat némi meglepetést.
Először is le szeretném szögezni, hogy semmiféle gazdasági okfejtésbe nem szeretnék bonyolódni, hiszen úgy gondolom, hogy ebben a témában számos kompetens személy formált már véleményt, azonban én nem tartozom közéjük. Sokak szerint a járványt követően egy kiterjedt válságra lehet számítani szinte minden területen, beleértve az autógyártást is. Ennek számos jövőbeli negatív hatása lehet, azonban nem feltétlen érdemes ennyire előreszaladni, hiszen pontosan senki sem tudja meghatározni, hogy mekkora lesz ez a gazdasági recesszió. Érdemesebb inkább olyan területek felé fordulni, ahol a járvány megbetegedési görbéje már lefelé ágazik, és valamelyest a gazdaság is kezd feltápászkodni. Ilyen terület például Kína, ahol már jó pár hónappal ezelőtt tört ki a járvány és mostanra már kezdenek a dolgok visszatérni a normális kerékvágásba.
Ezeket az állításokat támasztja alá a Volkswagagen Group China vezérigazgatója, Stephan Wöllenstein is. Nyilatkozatában elmondta, hogy "Egyre erősebbek a fellendülés jelei, és nagy esély van arra, hogy a kínai autópiac nyár elején eléri a tavalyi szintet". Amire valljuk be, szükség is van, mivel a VW számára Kínában még rengeteg fontos esemény várható 2020-ban. Többek között az MEB moduláris elektromos platform gyártásának beindítása, illetve a Volkswagen ID. modellcsalád is debütál majd. Előbbi gyártása a tervek szerint a második félévben két üzemben, Antingban és Foshanbann kezdődik majd meg. A tervek szerint a telephelyek együttes kapacitása eléri az évi 600 ezres darabszámot. A gyártás beindítását követően fog majd bemutatkozni az ID. modellcsalád Kínában. Tehát a piac normalizálódását követően az év két legnagyobb és legfontosabb eseményével kell szembenéznie a Volkswagennek, hiszen a márka jövőjét nagyban meghatározzák - több szempontból is - az elektromos autó eladások. Annyi biztos, hogy ezáltal nekik sem lesz könnyű évük Kínában, még ha a jelenlegi üzleti terveiket be is tudják tartani, és akkor Európáról még nem is esett szó...
Ugyan, az európai piac szemmagasságban van. Ezt egy magát nagyon okosnak tartó emberke írta egyszer 😀
Ezzel most mit akarsz mondani, hogy a gazdaság földrajz mellett a számokkal is hadilábon állsz?
Ha igaz, a fejlett ipari területeket „érdekes” módon nem viselte meg a járvány, miközben ~28 millió! ember ingázik.
Vannak még véletlenek!