Elkészült az utolsó belga Ford, bezárt a genki gyár
A Ford bezárja genki gyárát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ötven év és 14 millió autó után leállt a Ford belga gyára. A döntést már két éve meghozták, most karácsonykor elkészült az utolsó autó.
A Ford Genk városában működő gyára bezárt, de a szomorú hír nem ért senkit váratlanul; már két éve bejelentették, hogy így lesz. A karácsonyi időszak a környéken élőknek szomorúbb, mint kéne lennie, a Ford részéve vált az elmúlt évtizedekben a helyi életnek. Eddig az S-Max, a Galaxy és a Mondeo készült az üzemben, gyártásukat a spanyol Valenciában működő gyáregység veszi át. A több ezer alkalmazotton túl a gyárat kiszolgáló egyéb iparosok és a beszállítók is elbocsátásokra fognak kényszerülni, így a környéken összesen több, mint tízezer megszűnő munkahellyel kalkulálnak.
Az utolsó itt gyártott autót, a dolgozók kézjegyével ellátott Galaxyt jótékony célra ajánlották fel. Belgium nem marad autógyár nélkül, bár az Opel 2010-ben szintén bezárta antwerpeni gyárát, a Volvo Ghentben, az Audi meg Brüsszelben készít még kocsikat.
ennek mi értelme,hogy a jól bevált gyártást áthelyezik ennyi év után? talán ott annyival olcsóbb lesz? kapzsiság megint? az hát.
Na, akkor ha ez Magyarországon történt volna, akkor itt mekkora hőbörgés lenne?
Mondjuk Belgiumban is volt, borogattak is érte ezt-azt.
Alvázszám alapján az én Mondeom még itt készült.
Jöhet a ” latinos ” precizitás ezeknél a modelleknél is.