Ezt a látványt még kicsit szokni kell, az otthoni mellett gyorstöltésre is alkalmasak a Rolls-Royce-ok
A 2020-as évek az autóiparban egyértelműen az elektromosításról szólnak, de nem csak az új autók körében. Számos
régi klasszikust támasztanak fel elektromos hajtással, ami teljesen új élménnyel ruházza fel a régi csodákat, illetve egy olyan vásárlói réteg is belekóstolhat a veteránozásba, amely nem vevő az olajos rongyokra és a szelephézag állításra.
A külső nem árulkodik a modern technikáról, kivéve, ha egy hosszú kábel lóg ki a Rollsból
A régi Rolls-Royce-ok eddig elkerülték az efféle átépítést, most viszont az elektromos átalakításra specializálódott brit Lunaz műhelyéből került ki a Phantom V, természetesen töltőkábellel szerelve, ami az első elektromos Rolls címet birtokolja. Emellett a szintén veterán Silver Cloud is bekerült a műhelybe, a két modellből összesen egy harminc példányt számláló sorozat készül. Az átalakítás során nem egy létező elektromos autó hajtását pakolják a öreg luxusautókba, hanem a Lunaz szabadalmaztatott hajtásláncát építik be, ami mind hardver, mind szoftver oldalról egyedi.
A kényelem nem csorbult, némi szórakoztató elektronika azért bekerült az átalakítás során
Az átalakítás során fontos volt, hogy korhűek maradjanak az autók, azonban néhány korszerű extrát becsempésztek az utastérbe. Került infotainment rendszer a fedélzetre, navigáció, a hátsó utasoknak pedig két képernyő is jutott, de a modern audiorendszer nyújtotta élményről sem kell lemondani. Emellett klímaberendezést is kapnak a Rollsok, bár ez nem kifejezetten újdonság, hiszen gyárilag is létezett már hozzájuk légkondi az ötvenes években.
Hangtalanul suhan az öreg luxusautó, a stílus nem csorbult a villanyosítással, ez a kategória sosem a durrogó kipufogóról és a hörgő V8-asról szólt
A 80 kWh-ás Silver Cloud 483 kilométer megtételére képes, a nagyobb Phantom V-be már 120 kWh-nyi akksi került, amivel szintén 483 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. Ahogyan azt sejteni lehet, az átalakított luxusautók nem lesznek olcsók, a Silver Cloud átszámítva 140 millió forintba kerül, míg a Phantomra 200 millió forintos árcédula került, azaz már az olcsóbbik modell árából is hazahozható egy új
Phantom a szalonból.
A környezetre is vigyáz az öreg Rolls-Royce, bár a bolygót nem a 30 átalakított luxusautó fogja megmenteni