Elkészült az első elektromos Rolls-Royce, épp csak 59 éves

Az öreg elektromos Rolls nem olcsó, az árából egy új Phantom is kijönne

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem titkolt célja a Rolls-Royce-nak, hogy elektromos márkává váljon, az első típus azonban nem az angol gyártó kezei közül került ki.

A 2020-as évek az autóiparban egyértelműen az elektromosításról szólnak, de nem csak az új autók körében. Számos régi klasszikust támasztanak fel elektromos hajtással, ami teljesen új élménnyel ruházza fel a régi csodákat, illetve egy olyan vásárlói réteg is belekóstolhat a veteránozásba, amely nem vevő az olajos rongyokra és a szelephézag állításra. A régi Rolls-Royce-ok eddig elkerülték az efféle átépítést, most viszont az elektromos átalakításra specializálódott brit Lunaz műhelyéből került ki a Phantom V, természetesen töltőkábellel szerelve, ami az első elektromos Rolls címet birtokolja. Emellett a szintén veterán Silver Cloud is bekerült a műhelybe, a két modellből összesen egy harminc példányt számláló sorozat készül. Az átalakítás során nem egy létező elektromos autó hajtását pakolják a öreg luxusautókba, hanem a Lunaz szabadalmaztatott hajtásláncát építik be, ami mind hardver, mind szoftver oldalról egyedi.
Hirdetés
Az átalakítás során fontos volt, hogy korhűek maradjanak az autók, azonban néhány korszerű extrát becsempésztek az utastérbe. Került infotainment rendszer a fedélzetre, navigáció, a hátsó utasoknak pedig két képernyő is jutott, de a modern audiorendszer nyújtotta élményről sem kell lemondani. Emellett klímaberendezést is kapnak a Rollsok, bár ez nem kifejezetten újdonság, hiszen gyárilag is létezett már hozzájuk légkondi az ötvenes években.
Hirdetés
A 80 kWh-ás Silver Cloud 483 kilométer megtételére képes, a nagyobb Phantom V-be már 120 kWh-nyi akksi került, amivel szintén 483 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. Ahogyan azt sejteni lehet, az átalakított luxusautók nem lesznek olcsók, a Silver Cloud átszámítva 140 millió forintba kerül, míg a Phantomra 200 millió forintos árcédula került, azaz már az olcsóbbik modell árából is hazahozható egy új Phantom a szalonból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?