Egész pontosan 25 centivel hosszabb a Volkswagen ID.Buzz legújabb változata, mint a tavaly óta kapható alapmodell. A többlet teljes egészében a tengelytávban jelentkezik, így nem csak az autó hossza nőtt 4,96 méterre, de a két tengelyvonal közt is 3,24 méter áll rendelkezésre.
Ez nem csak a térkínálatnak tesz jót, de az akkumulátornak is több helyet biztosít a padlólemezben. Így a korábbról már ismert 77 kWh-s csomag mellett egy nagyobb, 85 kWh-s akkumulátorral is elérhető lesz a hosszabbik ID.Buzz. A nagyobb modell erősebb motort is kapott: az
ID.7 szedánnal együtt
nemrégiben bemutatott 282 lóerős egységet, a rövid modell 204 lóerős motorja helyett.
Ennek megfelelően elég jól is megy a nyújtott modell: 7,9 másodperc alatt ugrik százra, a végsebessége pedig csak az elektronikus korlátozás miatt nem több, mint 160 km/h. Mindkét akkumulátor tölthető 200 kW-os sebességgel egyenáramú gyorstöltőn, váltóáramról pedig 11 kW a legnagyobb töltési sebesség. Jövőre ígérnek egy még erősebb, kétmotoros kivitelt 335 lóerő csúcsteljesítménnyel, ami állítólag 6,4 másodperc alatt gyorsul majd százig.
A belső térben itt már három üléssor elhelyezésére lesz lehetőség, méghozzá többféle módon. Lesz hétszemélyes változat, ahol a középső üléssor 3:2 arányban dönthető és 20 centis úton mozgatható előre-hátra. Emellett készül majd hatüléses modell is, ahol mind a három üléssorban két-két különálló ülésben lehet utazni. A tágasabb belső teret megközelíteni is egyszerűbb lesz, mivel a hosszú modell tolóajtói is nőttek, bő 19 centivel. A csomagtér két üléssorral 1340 literesre nő, viszont három üléssor mögött csak 306 liternyi tér marad.
A hosszú ID.Buzz együtt készül majd a rövid változattal a Volkswagen hannoveri üzemében, viszont ez a modell Európa mellett Észak-Amerikában is kapható lesz.